راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دیدار رئیس جمهور چین با فیدل کاسترو در کوبا

روسیه و چین سرنوشت جهان را

از چنگ امپریالیسم در خواهند آورد!

ریا نووستی- ترجمه آزاده اسفندیاری

در پی مسافرت اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آمریکای لاتین و دیدار او از جمهوری سوسیالیستی کوبا، شی پی جینگ رئیس جمهور چین نیز هفته گذشته و پس از اجلاس "بریکس" در برزیل وارد کوبا شد. او علاوه بر دیدار با مقامات دولتی این کشور، با فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور نیز ملاقات کرد.

به نظر کارشناسان سیاسی و اقتصادی چپ روسیه، رویکرد فعال فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین به آمریکای لاتین قدم مهمی در جهت مبارزه با جهان تک قطبی است.

روزنامه "گرانما" که در هاوانا پایتخت کوبا منتشر می شود مقاله ای به قلم  فیدل کاسترو منتشر کرد که در آن تاکید شده:

"برای بقای بشریت- اگر امپریالیسم جهانی جنگی را آغاز نکند- جمهوری خلق چین و روسیه باید در راس تصمیم گیری های سرنوشت ساز جهانی قرار بگیرند. این دو کشور می توانند حصار تک قطبی و قدر قدرتی آمریکا و متحدین آنرا بشکنند. مردم جهان باید نظم نوینی را برگزینند و مانع از نابودی دستآورد های بشری توسط نیرو های جنگ طلب و آتش افروز بشوند".

 

فیدل کاسترو در هر دو ملاقات خود با روسای جمهوری روسیه و جمهوری خلق چین یاد آوری کرده است که این دو کشور می توانند با دستآورد های فنی، علمی و تکنیکی خود برای توسعه و بالا بردن سطح اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب نقش سازنده ای داشته باشند.

رهبر انقلاب کوبا سفر روسای جمهور روسیه و جمهوری خلق چین به آمریکای لاتین را سفری تاریخی خوانده است.

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  46   دوم مرداد ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت