راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کشف گورهای
دسته جمعی
در شرق اوکرائین

تهیه و تنظیم از آزاده اسفندیاری
با استفاده از منابع روسی

 

 اوائل ماه سپتامبر با ابتکار "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس، بین حکومت کیف و رهبران جمهوری مردمی تازه تاسیس شده "روسیه نو" در شرق اوکرائین آتش بس بر قرار شد.
از جمله مفاد قرارداد مورد توافق طرفین، نظارت بر آتش بس توسط هیات های بی طرف جهانی و باز سازی مناطق جنگی بود.
علیرغم امضای قرار داد آتش بس توسط حاکمان کیف و تایید و تاکید سازمان ملل متحد بر اجرای این قرار داد، ارتش و گارد ملی اوکرائین به آتش باری مناطق "لوگانسگ" و "دونتسک" ادامه می دهند. گر چه سازمان ملل اجرای آتش بس بین طرفین را تضمین کرده است، اما بر اساس اطلاعیه این سازمان جهانی، در هفته گذشته، با آتش باری توپخانه ارتش اوکرائین در"دنباس" 55 غیر نظامی کشته و 100 تن زخمی شده اند.
روزهای پایانی ماه سپتامبر مردم دنباس برای یافتن اهالی ناپدید شده منطقه، موفق به کشف یک گور دسته‌ جمعی شدند. دولت مردمی "روسیه نو" با دریافت گزارش از کشف گورهای دسته جمعی، با همکاری مردم محل موفق به بیرون آوردن بیش از 400 جسد مرد و زن از افراد غیر نظامی محلی شد. افراد کشته شده عموما با لباس عادی و دست‌ های از پشت بسته با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند. در بین اجساد تیرباران شده چندین جسد متعلق به کودکان دبستانی نیز دیده شد.
بررسی اجساد نشان ‌ داد که شکم های افراد کشته شده پاره و برخی از ارگان های آنان بیرون آورده شده است.
برای رساندن خبر فجایع شرق اوکرائین به گوش جهانیان، مقامات "روسیه نو" سازمان امنیت و همکاری اروپا را در جریان این واقعه تکان دهنده قرار دادند و از آنان برای بازدید از این محل دعوت کردند. نماینده اتحادیه اروپا در محل گورهای جمعی حضور یافت و با مشاهده اجساد متلاشی شده کشتارهولناک مردم "دنباس" را تأیید کرد و قول داد کمیسیونی از طرف این اتحادیه برای بررسی این جنایت تشکیل شود.
تمامی شواهد نشان از آن دارند که این منطقه مرتبا مورد تهاجم نظامیان گارد ملی اوکرائین (1) قرار می گرفته و افرادی را که حاضر به همکاری با آنان نبودند به قتل می رساندند.
روز جمعه گذشته "لئونید کلاشنیکوف" معاون کمیسیون روابط خارجی پارلمان روسیه و عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست و عضو فراکسیون این حزب در پارلمان این کشور به نمایندگان مجلس دوما و سازمان های جهانی پیشنهاد کرد کمیسیونی برای رسیدگی به نسل کشی در مرکز اروپا تشکیل شود. او گفت:
"تشکیل چنین کمیسیون هایی در جهان بی سابقه نیست. با نگاهی به گذشته شاهد خواهیم بود که پس از جنگ جهانی دوم تشکیلاتی برای رسیدگی به نسل کشی و نقض حقوق بشر در عرصه جهانی بوجود آمدند و پرده از جنایات فاشیست ها و میلیتاریست های جهان برداشتند. هر چند این روزها آمریکایی ها و اروپایی ها با توسل به کلام "حقوق بشر و دمکراسی" فاجعه آفرینی می کنند، ما وظیفه داریم به قراردادهای جهانی عمل کنیم و خواهان رسیدگی نه تنها به نسل کشی در پشت مرزهای جنوبی خود، بلکه به جنایات اسرائیل در غزه، کشتن مردم بی گناه در سوریه و دیگر نقاط جهان باشیم ".
در ارتباط با تیر باران و کشتار مردم بی دفاع "دنباس"، " لوگانسگ " و" دونتسک" توسط ارتش اوکرائین "ولادیمیر واسیلیف" رئیس فراکسیون "روسیه واحد" و معاون کمیسیون داخلی مجلس روسیه طی نطقی همکاران خود را در پارلمان های جهان مورد خطاب قرار داد و گفت:
"کودتا گران حاکم بر اوکرائین مردم را بخاطر سر ننهادن به فرمان های آنان به گلوله می بندند و می سوزانند، اما متاسفانه هیچگونه اقدام عملی برای تشکیل کمیسیونی از جانب کشورهای غربی جهت رسیدگی به این کشتار های دسته جمعی مشاهده نمی شود".
یاد آوری می شود که با کودتای راست های افراطی طرفدار غرب و در اختیار گرفتن دولت در کیف، در اثر حمله گارد ملی و ارتش اوکرائین به مناطق شرقی و جنوب شرقی این کشور، تا به حال حدود 4 هزار و500 نفر کشته ، دهها هزار زخمی و صد ها هزار تن آواره شده اند. درمناطق جنگی با در پیش بودن فصل سرما، مردم با کمبود مسکن، مواد خوراکی، دارو و دیگر نیازمندی های زندگی دست به گریبان هستند.

1- گارد ملی اوکرائین که متشکل از افراد مزدور و با تمایلات فاشیستی می باشند، علاوه بر وظائف سرکوب مردم با مافیای ارگان های انسان در ارتباط هستند. آن ها با در اختیار داشتن گروه های سیار جراح، دارو و ابزارهای جراحی، برای در آوردن ارگان ها، افراد مورد نظر را شکار کرده و به " تجارت" قصابی مردم مشغول هستند.

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  477  بیست و چهارم مهر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت