راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تشدید کارزار جهانی
برای به رسمیت
شناختن دولت فلسطین

اومانیته- ترجمه الف. آذرفریتاش
 

"ویرانه ها و خرابه های غزه زمین بازی کودکان فلسطینی است."
روزنامه اومانیته ارگان مطبوعاتی حزب کمونیست فرانسه، با چاپ عکسی از کودکان فلسطینی، با زیر نویسی که خواندید نوشت:
مجلس ملی فرانسه سازمانهای حقوق بشر و جبهه چپ فرانسه بر ضرورت پایان دادن به محاصره فلسطین و به رسمیت شناختن دولت فلسطین پافشاری کردند.
مهندس جوان "نجما جمی" از کارکنان انجمن همبستگی فرانسه ــ فلسطین که در غزه فعالیت می کند، هفته گذشته ازسفر خود از غزه به فرانسه بازگشت. او روز 12 نوامبر همراه گروهی از فعالان مدنی سازمان های چپ و دمکراتیک غیر دولتی به دعوت نمایندگان حزب کمونیست فرانسه در جلسه مجمع عمومی مجلس ملی فرانسه حضور یافت و آنچه را در غزه مشاهده کرده بود را بطور خلاصه برای نمایندگان مجلس توضیح داد. او گفت: "اکثر خانواده هائی که من با آنها در ارتباط بودم، قربانی اختلالات روانی می باشند. آنها مایوس و نا امید به زندگی ادامه میدهند. اغلب خانواده ها فقط به 3 لیتر آب برای هر فرد برای "نوشیدن و شستشو" در طول روز دسترسی دارند. بعد از بمباران اسرائیل تولید برق بسیار محدود شده است و فاضلاب های شهر مسدود است. 70 درصد فاضلاب شهر بطور مستقیم به دریای مدیترانه می ریزد که آلودگی محیط زیست را بوجود آورده است و ماهیگیران منطقه را محروم از تغذیه و کسب و کار کرده است. فلسطینی ها زیر فشار تبعیضی که رژیم حاکم بر آنها تحمیل کرده زندگی می کنند. دسترستی به آب "اردن" برای فلسطینی ها ممنوع است. در حالی که مهاجران "یهودی"75 بار بیش از فلسطینی ها از آب منطقه اشغالی استفاده می کنند و این هیچ شانسی برای زنده ماندن نمیگذارد و مردم را به کوچ از منطقه وادار می کند.
کریم جبران از فعالان مرکز اطلاعات اسرائیل برای سازمان حقوق بشر در منطقه اشغالی بیت الاسلام در گزارش خود به سازمان حقوق بشرمیگوید "هر روز برتعداد مهاجران یهودی افزوده میشود. اسرائیل به ساخت و ساز شهرک ها در منطقه ادامه میدهد و شهرک های جدیدی در حال احداث است. در دره اردن بیش از 90 در صد از این منطقه در کنترل اشغالگران اسرائیلی است، در صورتی که باید از هرگونه توسعه مستعمرات در خاک فلسطین جلوگیری شود. مسئله ای که عامل اصلی صلح بین اسرائیل ــ فلسطین است."
یکی از پزشکان بین المللی بنام "الخاندر گارسیا پاتون" در منطقه با تاکید در گزارش خود به سازمان حقوق بشر می گوید: مردم در غزه با خشونت مداوم روبرو می باشند. به کمک سازمان های بین المللی ما موفق شدیم 25 واحد بهداشتی را بعد از عملیات "سرب گداخته " اسرائیل باز سازی کنیم، اما در پایان جنگ در تابستان گذشته 20 واحد بهداشتی نابود شد.
"آندره شاسین" رئیس گروه جبهه چپ در مجلس ملی فرانسه نگرانی ویژه خود را از وضعیت موجود در فلسطین در مجلس فرانسه در هفته گذشته اعلام کرد. وی بر ضرورت رعایت و احترام به قوانین بین المللی در فلسطین و به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی دولت فرانسه و جامعه بین المللی تاکید کرد و هشدار داد.
خانم "میشل دو مسین" از نمایندگان برجسته حزب کمونیست در مجلس به نوبه خود گفت: "ما باید به وضعیت شرم آور در فلسطین پایان دهیم"
"ماری ژرژ بوفه" نماینده مجلس و رهبر سابق حزب کمونیست فرانسه در همین جلسه در مجلس گفت: "باید در تدارک بسیج عمومی گسترده تری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط دولت فرانسه بود." مانند برخی کشورهای اتحادیه اروپا. این یک عمل قدرتمندانه و محکم در صحنه بین المللی است. با وجود بر این، در هفته گذشته در شهر "اورشلیم" مقامات اسرائیلی به استراتژی خود ادامه دادند و دستورساختن 200 واحد مسکونی جدید در محله "راموت" واقع در منطقه اشغالی از طرف دولت آغاز شد.

. http://www.humanite.fr/palestine-les-ong-temoins-de-linsupportable-557512
Palestine : les ONG témoins de l’insupportable www.humanite.fr À l’Assemblée nationale hier, des organisations humanitaires ont souligné l’urgence de la fin du blocus et de la reconnaissance de la Palestine.

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  482   ششم آذرماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت