راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

میز گرد احزاب چپ اسپانیا
فاشیسم خبری
گام نخست
فاشیسم نظامی

سایت حزب کمونیست روسیه
ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 سایت خبری "ریا نوستی" روسیه از برگزاری میز گردی احزاب چپ اسپانیا در ارتباط با تهدید تمدن بشری و شروع جنگ سرد دیگری در جهان گزارشی را منتشر کرده است.
روز پنجشنبه شانزدهم ماه اکتبر میزگردی در دانشگاه مادرید با شرکت رهبران احزاب چپ اسپانیا برگزار شد. در ابتدای این جلسه "ویلی مایر" یکی از رهبران اتحاد چپ و نماینده سابق اسپانیا در پارلمان اروپا گفت:
"کودتای دولتی در اوکرائین توسط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نه تنها منجر به کشته و زخمی شدن دهها هزار نفر در مرکز اروپا شده است، بلکه دور نمای تمدن بشری را هم مورد تهدید قرار می‌دهد.
پس از جنگ جهانی دوم برای جلو گیری از تکرار جنگ و آشوب های بین‌المللی تشکیلاتی جهانی برای تصمیم گیری های اساسی جهانی به نام "سازمان ملل متحد تشکیل شد".
متاسفانه در سال‌های اخیر دخالت نظامی ایالات متحده آمریکا و همپیمانان آن در کشورهای افغانستان، یوگسلاوی، عراق، لیبی و سوریه این نگرانی را در مردم جهان پدید آورده است که بر اثر بی توجهی به تعهدات بین‌المللی، امنیت جهان به مخاطره افتاده است.
بارزترین نمونه عدم امنیت جهانی، آتشی است که در اوکرائین و سوریه برافروخته شده و پایان آن هم تیره و تار میباشد.
اروپا با داشتن زخم های کهنه بر پیکر خود از جنگ‌ های اول و دوم جهانی، به جای داشتن نقشی پیشرو در امر صلح جهانی، متاسفانه با چشم های بسته تن به ماجراجویی های ایالات متحده آمریکا در مرز های روسیه سپرده است .
مردم اروپا چرا باید شرمنده سیاست های ضد مردمی رهبران خود باشند؟.
با شروع جنگ در اوکرائین مردم اروپا خطر توسعه آن را تا خانه های خود حس می کنند. رهبران دولتی آمریکا و اروپا با وارونه جلوه دادن حقایق شروع جنگ توسط نئوفاشیستها در این کشور، "خطر روسیه را " مطرح می کنند، در حالیکه شواهد به روشنی نشان می دهد چه دستهایی در اوکرائین کودتا کرده و فاشیست ها را بر سرنوشت مردم حاکم کرده است .
از ایجاد کانون تشنج در مرکز اروپا و مرزهای روسیه معنایی جز شروع جنگ سرد دیگری استنباط نمی شود. جنگ سرد یعنی آمادگی همه جانبه برای جنگ سوم جهانی .
کنفرانس سازمان نظامی ناتو درشهر"ولز" انگلستان اعلام رسمی جنگ به روسیه بود. در چنین شرایطی روسیه چه می‌تواند انجام دهد؟ سازمان ناتو با پذیرش گرجستان و اوکرائین به این سازمان نظامی عملاً روسیه را به محاصره خود در خواهد آورد ".
دربخش دیگری از میز گرد دانشگاه مادرید مسئول روابط بین المللی حزب کمونیست اسپانیا "خوان دیوس ویلیانوئوا "گفت:
"این طنز تاریخ است که پیروز مندان جنگ با فاشیسم، خود به صحنه گردان جنگ در برخی از مناطق جهانی شده اند. امروزه درهر گوشه جهان هر جنگی پدیدار می شود دست های ایالات متحده آمریکا را می توان در آن مشاهده کرد.
آن چه در اوکرائین می گذرد نزاع ارضی روسیه با این کشور نیست، بلکه نگاه آلوده به طمع سیاستمداران آمریکایی به ذخایر عظیم طبیعی پهناور ترین کشور جهان است. غربی ها با این تفکر که روسیه بر خلاف گذشته قدرت دفاع از منافع خود را ندارد، دست به ماجرا جویی در اطراف این کشور زده اند.
مسئول روابط بین الملل جزب کمونیست اسپانیا یاد آوری کرد که مردم کشورش هیچ وقت کمک های مادی و معنوی اتحاد شوروی، از جمله ارسال بریگاد های رزمنده در سال های دهه 1930 بر علیه دیکتاتوری فرانکو را فراموش نمی کنند. مردم اکراین در آن زمان به عنوان بخشی از اتحاد شوروی از جمله کمک کنندگان به مبارزین اسپانیا بودند. اخلاق و انسانیت به ما حکم می کند تا در این شرایط حساس به یاری مردم "روسیه نو" بشتابیم . اگر افرادی آماده هستند تا داوطلبانه به یاری مردم این مناطق بروند ما آن را به فال نیک می گیریم".
"اگوستین ریوس" رهبر "حزب کمونیست ابتکار" اسپانیا و یکی از فعالان موثر کمیته اسپانیایی ضد فاشیسم در اوکرائین نیز در این میز گرد یکی از هدف های کمیته ضد فاشیسم را چنین بیان کرد:
"مردم لوگانسک و دونتسک در شرایط بحران انسانی قرار دارند. در اولین قدم ما با فاشیسم خبری مبارزه می کنیم و در قدم های بعدی با جمع آوری کمک های مالی و تدارکات برای پشتبانی از مردم آن مناطق اقدام خواهیم کرد. با تشکیل کار گروه های داوطلب را برای رساندن صدای مردمی که زیر آتش ارتش اکراین هستند به دیگر شهر های اسپانیا اعزام خواهیم کرد .

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  478  اول آبانماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت