راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ناتو و کیف

آماده راه اندازی

حمام خون در

جمهوری خلق

 "روسیه نو"

 

روزنامه پراودا

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

 

در ارتباط با مانور گسترده سازمان نظامی ناتو در اطراف مرز های روسیه، حزب کمونیست روسیه فدراتیو با امضای رهبر آن "گنادی زوگانف" بیانه ای بدین شرح صادر کرد:

بزرگترین تمرینات نظامی 11 کشور اروپائی به سرکردگی نیرو های نظامی آمریکا از روز 15 اوت شروع شده است و تا 13 دسامبر ادامه دارد. چنین تمریناتی بعد از پایان جنگ سرد به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیائی بی سابقه است. این کشور ها عبارتند از، بلغارستان، بریتانیای کبیر، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، لهستان، فرانسه، پرتغال و ایالات متحده آمریکا. چنین مانور هائی که ادامه آن در خاک آلمان، ایتالیا، بلغارستان و رومانی و سرانجام تا لیتونی به رهبری آمریکا ادامه خواهد داشت، حکایت از آن دارد که همه این تلاش ها در اطراف  "جمهوری خلق روسیه نو" در شرق اوکرائین در حال اجرا است. انجام این تمرینات در مرز های این جمهوری متحد  روسیه را به هیچ وجه نباید اتفاقی قلمداد کرد.

در یک وضعیت هماهنگ، در مرزهای نوا راسیا، تمرکز بی سابقه نیروها به کمک حکومت کیف دیده می شود. حکومت کیف با مستقر کردن 65 هزار نیروی نظامی، 400 تانک، 2400 خودروی زرهی و تعداد بی شماری  توپ و خمپاره انداز در مرز جمهوری نوپای "روسیه نو" چه نیاتی را در سر می پروراند. مقامات جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسگ بر این نظر هستند که آن ها بزودی عملیات ضربتی نظامی را علیه این دو جمهوری شروع خواهند کرد.

باید توجه داشت که نیروهای نظامی شبه فاشیست دولت اوکرائین از واپسین روزهای همه پرسی در "روسیه نو" همواره روی مردم بی دفاع آتش گشوده اند که منجر به  کشته و زخمی شدن دهها هزار تن شده است. هر بار به بهانه پرتاب خمپاره از جمهوری خلق روسیه نو به طرف ارتش اوکرائین، مردم و خانه های مسکونی آنان را به زیر آتش گرفته اند، در حالی که تمام این عملیات صحنه سازی است برای سرکوب مردم. نیروهای پیمان نظامی ناتو نیز از همین بهانه های ساختگی برای تکه پاره کردن یوگسلاوی استفاده کردند.

مقامات روسیه بارها توجه جامعه جهانی را به عملیات جنایت کارانه ارتش اوکرائین در دونتسک و لوگانسگ جلب کرده اند. با این حال غرب چشم های خود را برعملیات ارتشی که علیه بشریت جنایت می کند بسته است.

با استناد به مدارک انکار ناپذیر، ایالات متحده آمریکا و متحدین آن در سال های گذشته کلیه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته اند و مصائب پر شماری را برای جهانیان بوجود آورده اند. در این صورت نمی توان از آن ها توقع داشت که به خواست مردم روسیه نو برای دستیآبی به صلح قدمی بردارند.

با توجه به اظهار نظر رهبران روسیه، کشور ما در مورد فشار های نظامی نئو فاشیست های کیف به مردم جمهوری خلق "روسیه نو" بی تفاوت نخواهد بود. رهبران ناتو با مانورهای نظامی خود در پی آن هستند تا حکومت کیف را برای حمله همه جانبه به روسیه نو ترغیب کنند و عملا با مرعوب کردن روسیه از آن باج خواهی کنند.

حزب کمونیست روسیه قاطعانه شعله ور شدن جنگ در اروپا را هشدار داده و این عملیات را محکوم می کند و مسببین این آتش افروزی را ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و دست نشاندگان آن ها در کیف می داند.

حزب کمونیست روسیه دفاع رهبران روسیه از جمهوری های مردمی لوگانسگ و دونتسک را حمایت و پشتیبانی می کند. ما اعتقاد داریم که روسیه بدون توجه به تبعات اقتصادی و ارعاب های نظامی آمریکا و متحدین آن می تواند از بروز یک حمام خون در مرز های خود جلو گیری کند و با عزمی استوار از منافع ملی خود دفاع کند و یار و یاور هموطنان ما در آن مناطق باشد.        

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  518   5 شهریور  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت