راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فریب افکار عمومی

رسالت رسانه های

سرمایه داری است

 

رسانه های پر مخاطب جهان، حتی برای لحظه ای از فریب شنوندگان و بینندگان خود غافل نیستند. پیرامون مهم ترین رویدادهای جهان یا سکوت می کنند و یا حواشی پوچ آنها را آنقدر پخش می کنند و مصاحبه و گفتگو پشت سر هم ردیف می کنند که خواننده و بیننده مسخ می شود. همه را بدنبال نخود سیاه می فرستند و اهداف فرماندهان و صاحبان ثروت و قدرت را پیش می برند. از این رسانه ها کلامی درباره واقعیاتی که در اوکرائین می گذرد نمی شنوید و نمی بینید. اخبار تحریف شده و با صفات و قضاوت ها و پیشداوری ها به خورد مخاطبان داده می شود. درباره افریقا به همینگونه رفتار می شود. اجازه نمی دهند حتی لحظه ای به آنچه که موجب متلاشی شدن لیبی شد فکر کنید. اجازه نمی دهند شما بدانید که در ثروتمند ترین و نفت خیز ترین و درعین حال پرجمعیت ترین کشور افریقائی با 180 میلیون جمعیت چه میگذرد؟ نیجریه!  و امان نمی دهند از خود بپرسید چرا اسلام گرائی افراطی در کشورهای نفت خیر گسترش یافته؟ چرا هواپیماهای اسرائیل در سوریه نقش نیروی هوائی القاعده برای بمباران مواضع ارتش سوریه را برعهده دارند؟ بی وقفه از بدهی یونان می گویند اما نمی گویند مردم این کشور در چه شرایط مصیبت باری گرفتار آمده اند تا آن که یکباره این مصیبت در رأی قاطع به چپ رادیکال در این کشور خود را نشان میدهد، از آوارگی و مهاجرت مردم سوریه و لیبی می گویند و از فرار مرگبار جوانان افریقا بر روی تخته پاره های شناور بر دریا برای رسیدن به اروپا، اما نمی گویند اروپا و امریکا با کشورهای آنها چه کرده است. تفاوت نمی کند که این رسانه نیویورک تایمز باشد و یا پارماچ، تایمز لندن باشد یا واشنگتن پست، بی بی سی باشد یا صدای امریکا و یا "ارونیوز" که در زمینه تحریف و انتشار جهت دار اخبار روی دست آن دو تلویزیون بلند شده است.

در همین شماره راه توده ترجمه گزارشی را می خوانید درباره یونان. در این گزارش به آن ریشه های عمیق بحران اجتماعی و اقتصادی پرداخته می شود که محصول سلطه صندوق پولی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است. نتیجه اخیر انتخابات یونان از دل واقعیاتی در آمد که در آن گزارش می خوانید. این گزارش را روزنامه یونگه ولت منتشر کرده است.

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  49 9 بهمن 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت