راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

خطر امریکائی

دولت انقلابی

ونزوئلا را

محاصره کرده!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

در ونزوئلا توطئه درحال سازماندهی است . توطئه ای علیه دولت آلنده در شیلی در سال 1973 و حالا علیه دولت ونزوئلا.

کمپین بی ثباتی آشکارا توسط احزاب راستگرا، چپ های جعلی و رسانه های بین المللی شتاب فوق‌العاده ای گرفته است. مانند همیشه  رهبری ارکستر را ایالات متحده آمریکا برعهده دارد که  معتقد است باید کنترل امریکای لاتین را بار دیگر در دست گرفت. بویژه برای اجرای برنامه تجارت آزاد شرکتهای گسترده استعماری در مناطق  اتلانتیک وپاسفیک (اقیانوس آرام و اطلس ). این امر نیاز به سرنگونی رژیم ونزوئلا دارد . این سرنگونی یا باید از طریق انتخابات انجام شود یا شورشی بنام انقلاب رنگی. کشوری که برای انقلابهای رهائیبخش در قاره امریکای لاتین به نمونه تبدیل شده . امریکا معتقد است سرنگونی دولت انقلابی ونزوئلا تاثیری زنجیره ای در قاره امریکای لاتین داشته و بدنبال آن دیگر حکومت های انقلابی این قاره نیز سقوط خواهند کرد.

کاراکاس در ‌واقع معمار سیستم همبستگی کل قاره امریکای لاتین شده است و این برای منافع ژئو اقتصادی واشنگتن در منطقه قابل تحمل نیست. امپراتوری آمریکا می خواهد اکنون با بازماندگان و همفکران "هوگو چاوز" رهبر برجسته انقلاب ونزوئلا مبارزه کند. رهبران کشورهای منطقه از جمله کوریا، دیلما، مورالس و مدورا ـکسانی اند که مانع نفوذ امپریالیسم امریکا در منطقه اند و به همین دلیل توطئه علیه ونزوئلا تشدید شده است. نشانه های اقدامات عملی امریکا در ونزوئلا مشاهده می شود. در ونزوئلا هنوز بخش عمده اقتصاد در دست بخش خصوصی است و 80 در صد از رسانه‌های کشور در کنترل اپوزیسیون قرار دارد. راستگرایان ونزوئلا همه دخالت های خارجی را همسو و هموار می کنند. اخیراً نئوفرانکیست ها (حزب مردمی اسپانیا ) از آنسوی اقیانوس پیشنهاد کرد جایزه ساخارف سال 2015 را به راستگرایان ونزوئلا اهدا کنند. اکنون مدتها است که فرانکو مرده اما فرانکیسم در اسپانیا هنوز جان دارد و از نفوذ و قدرت برخوردار است. با انتخابات پارلمانی در 6 دسامبر مداخله خارجی و تحریکات داخلی تشدید شده است . از جمله بهره بردای اپوزیسیون از مناقشه ارضی بین ونزوئلا و کشور گویان بریتانیا ــ که از مستعمرات سابق بریتانیا بود. دولت گویان و نخست وزیر خود فروخته آن "دیوید گرنجر" اکنون اعلام کرده که مفاد موافقتنامه ژنو که در سال 1966 که بین دو کشور به امضاء رسید را به رسمیت نمیشناسد. منطقه ارضی مورد اختلاف "لیسی گویبو" بودجه و هزینه کمپین توطئه علیه کاراکاس بطور سخاوتمندانه به نیابت از لابی نفتی شرکت چند ملیتی اکسون موبیل تأمین می‌ کند. این شرکت از طرف گویان از امتیارات نا و آبداری در منطقه برخوردار است.  منطقه ای که مورد مناقشه ارضی بین دو کشور است. بدون هیچ ملاحظه وبطور وگسترده و غیر قانونی نفت خام این منطقه از طرف این شرکت اکسون موبیل استخراج و به غارت برده می شود. کاراکاس در شرایط کنونی برای حل و فصل این مناقشات به دیپلماسی صلح طلبانه خود پایبند است. آنچنان که در اجلاس "مرکو سور" اعلام کرد اما حاضر نیست از حق حقوقی و تاریخی خود بگذرد. برای موقعیت مناسبی برای توطئه و جنگ افروزی فراهم آمده است تا مناقشه ارضی بین دو کشور را تشدید کند . اوباما میگوید ونزوئلا تهدیدی است برای امنیت ایالات متحده امریکا.

جنگ اقتصادی ــ کمبود مایحتاج، احتکار، انحصار کالا، اختلاس، فساد رو به رشد است. احتکار ارزی و تورم بتدریج مردم را خسته کرده است. گروه‌های شبه نظامی در حال آماده سازی خود برای فروپاشاندن دولت هستند. تروتسکیست ها با راستگرایان همصدا شده اند و دستآوردهای انقلاب را زیر علامت سئوال می برند.

دولت به نقض حقوق بشر متهم می شود. ضد انقلابیون را انقلابیون زندانی شده معرفی م یکنند.

هنری کیسنجر وزیر خارجه اسبق و توطئه گر امریکا هنگام کودتا در شیلی گفته بود آن دولتی که در برابر سرمایه داری مقاومت می کند باید سرنگون شود. پس از کودتا در شیلی به او جایزه نوبل دادند. همان تز کسینجر را اکنون صندوق بین‌المللی پول و انجلا مرکل صدر اعظم آلمان برای به زنجیر کشیدن اروپا  تکرار می کنند و امریکا نیز همین ساز را در امریکای لاتین می زند.

اگر ما به این توطئه واکنش نشان ندهیم، فردا خواهند گفت چه انقلاب زیبائی در امریکای لاتین کردیم!

http://www

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 514 - 8 مرداد ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت