راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

از یک پیام

دروازه های

گشوده به روی

امریکا و اسرائیل

 

واقعیت تلخ اینست که جمهوری اسلامی و عملکرد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آن نتیجه ای به بار آورده که بر اثر آن عملا آمریکا در افکار عمومی مردم ایران یا تبرئه شده و یا به حاشیه رانده شده و هرگز آن شناخت و درکی که مردم ایران در سالهای پیش از انقلاب و سالهای اولیه بنای جمهوری اسلامی از آن داشتند و حتی از اسرائیل داشتند، اکنون نداشته باشند، و این یعنی بزرگترین خدمت به امریکا و غرب و اسرائیل. خدمتی که سهم عمده را همان خط فکری برعهده داشته که در دولت احمدی نژاد دیدیم و هنوز هم در بسیاری از ارگان ها و نهادهای امنیتی و فرهنگی و حتی نظامی همین خط عمل می کند.

بسته شدن فضای سیاسی کشور و سرکوب احزاب مترقی کار را به آنجا کشاند که حتی گوش شنوایی برای شنیدن حرف های به حق ما نیز بسیار کم شده است. برای حرف های حاکمیت هم که دیگر مردم "تره" خرد نمی کنند، چه رسد به این که باصطلاح استکبار ستیزی و طاغوت ستیزی و این نوع ادعاهای آنها را باور کنند. آن استکبار و طاغوتی که امثال امام جمعه های تهران از آنها سخن می گویند، امروز حتی نزد مردم به فرشته نجات تبدیل شده اند و این فاجعه بزرگی است که گریبان ایران را گرفته است. این تقصیر یورش فرهنگی غرب نیست، حاصل عملکرد خود حکومت است.

بعنوان نمونه به نظرات مردم در ابتدای حوادث لیبی و سوریه و بازتاب آن مراجعه کنید و عمق فاجعه را ببینید و بخوانید.

سادگی است اگر ندانیم که تمایل مردم به سقوط قذافی و بعد هم سقوط بشار اسد در واقع آرزوی سقوط آقای خامنه ای بود. همین مردم، علیرغم همه حرف ها و ادعاهای توام با حقیقت و غلو حکومتیان و رسانه های ایران هرگز نگران ادامه حکومت حاکمان عربستان و یا سرانجام رویدادهای یمن و بحرین نیستند و باز هم از بغض حکومت. در ادامه همین فاجعه است که مردم داعش را هم جدی نگرفتند. بزرگترین دروازه ای که امریکا و اسرائیل از آن عبور خواهند کرد، همین دروازه است. دروازه ای که روز به روز گشوده تر و قابل عبورتر می شود.

 

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetude

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 565 راه توده - 4 شهریور ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت