راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نا امیدی از سوریه

امیدواری به اکرائین

سایت های ساویستکایا راسیا و ریا نووستی

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

ترکیه در پی تحولات پس از کودتای نا موفق نظامیان مورد حمایت آمریکا در این کشور راه نزدیکی هر چه بیشتر به روسیه و ایران را در پیش گرفته است. از همین روی آمریکا در صدد است سلاح های اتمی مستقر در پایگاه اینجرلیک ترکیه را به پایگاه نظامی خود در"دیویسولو" کشور رومانی منتقل کند. به تعبیری دیگر با تغییر شرایط جنگی در خاور میانه و ایجاد موانع جدی در برابر سیاست های نظامی گری آمریکا در این منطقه، آمریکا به دنبال مراکز دیگری جهت ادامه جنگ و آشوب در جهان است.

در این راستا ایالات متحده آمریکا توجه بیشتر خود را به منطقه شرق اروپا خصوصا اکرایین معطوف کرده است.

در رابطه با تمرکز بیشتر سیاسی و نظامی آمریکا بر اکرایین خبرگزاری ها اعلام کردند که در ماه های گذشته کارشناسان نظامی آمریکایی بیشتری به این کشور اعزام شده اند ( یاد آوری می شود ماه مه سال جاری رئیس جمهور اکرایین "واسموس" دبیر کل قبلی سازمان نظامی ناتو را به عنوان مشاور خود برگزید.م).

روز پنجشنبه 18 اوگوست، سفیر آمریکا "جفری پاییت" در اکرایین طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در روزهای آینده دولت آمریکا سلاح های جدید و پیشرفته ای را به ارتش اکرایین تحویل خواهد داد.

در خبر دیگری سفیر اکرایین در آلمان با انتقاد از سیاست اتحادیه اروپا به عنوان" خطر روسیه" تقاضای دولت خود را جهت دریافت سلاح های پیشرفته آلمانی برای ارتش اکرایین به دولت این کشور اعلام کرد.

به نظر کارشناس سیاسی روس "ولادیمیر لپیخین" همه این حوادث بیانگر آن است که آمریکا از سوریه به اکرایین نقل مکان خواهد کرد. البته عملی شدن چنین سیاستی به زمان بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محول خواهد شد.

در سایه سکوت خبری رسانه های غربی، عملیات نظامی ارتش اکرایین در هفته های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. گلوله باران روستاها و برخی از شهرهای" جمهوری مردمی روسیه نو" گسترش بیشتری یافته است. قابل توجه است که مردم بی دفاع روستا ها و شهرهای این جمهوری نوپا در معرض گلوله های توپ و تانک ارتش اکرایین با مدیریت کارشناسان آمریکایی قرار می گیرند.

حکومت کودتایی کیف تا به حال به هیچ یک از قرار داد ها و میانجیگری کشورهای مختلف وقعی ننهاده است. از جمله قرار داد های 1 و 2 مینسک که با حضور صدر اعظم آلمان، رییس جمهور فرانسه، رییس جمهور روسیه و پروشنکو رییس جمهور اکرایین به امضا رسیده است.

بنا به گزارش فرماندهان نظامی جمهوری مردمی روسیه نو، نیروهای نظامی اکرایین روز به روز فاصله مناطق مرزی بین دو طرف را کاهش داده اند و نیروهای بیشتری را به سمت مرز ها می کشانند.

روز یکشنبه هفته گذشته نظامیان اکرایین بیش از 700 گلوله توپ و تانک به روستاهای مجاور مرز پرتاب کردند. در اثر این حمله ها چندین خانه تخریب شد و تعدادی از مردم بی دفاع از جمله 5 کودک کشته شدند. به دنبال گلوله باران منطقه دنباس درماه ژوئن 12 نفر کشته و 57 نفر زخمی شدند. ماه گذشته نیز 8 نفر کشته و 65 نفر زخمی گردیدند.

معاون فرماندهی دفاع نظامی جمهوری مردمی دنتسک "ادوارد باسورین" روز یکشنبه 20 آگوست اعلام کرد نیروهای نظامی اکرایین با نقض قرارداد آتش بس، طی 24 ساعت گذشته با پرتاب گلوله های توپ و پخش مین های 82 میلیمتری 520 بار مناطق مختلف این جمهوری را مورد تهاجم قرار داده اند. وی یادآوری کرد  نفربرهای زرهی نیروهای امنیتی اکرایین بی وقفه با شلیک کردن راکت و دیگر سلاح ها مردم منطقه را زیر آتش خود قرار می دهند.

رهبران روسیه نو بر این عقیده هستند که یکی از اهداف تشدید عملیات نظامی اکرایین در این جمهوری، ایجاد مانع برای هر گونه ثبات و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مردم این منطقه است.

 

http://ria.ru/world/20160821/1474898150.html

http://www.sovross.ru/articles/1444/25806

 

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetude

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 565 راه توده - 4 شهریور ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت