راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

معیار انتصاب ها

در بیت رهبری

کدام سوابق است؟

عسگر داوودی

 

 

با انتصاب حجت الاسلام رئیسی به تولیت یا امپراطوری آستانقدس رضوی، یکبار دیگر معیارهای این انتصابات توجه همگانی را به خود جلب کرد.

 بسیاری از سران جناح راست خاصیت های مشترک مرموزی دارند. بیشتر آنها در قتل های دسته جمعی دهه 67 و سپس قتل های زنجیره ای از برنامه ریزان و آمران و عاملین اصلی بودند. از ریاست اوین و گوهردشت در دهه اول انقلاب تا به قول دکتر خزعلی "سر نخ احمدی نژاد را در تکه تکه شدن دکتر سامی در محل مطب خود پیدا کنید. پروژه قتلهای زنجیره ای از همان جا شروع شد".

تشکل های جناح راست از چند گروه مرکب می باشند. بخشی از موتلفه هستند که سابقه آنها به کودتا ۱۳۳۲ برمی گردد. در آن زمان بسیاری از آنها از جوانان اطراف شعبان بی مخ و مهدی قصاب و اکبر خرات و طیب رضایی در میدان تهران و زیر فرمان آیت الله کاشانی بودند.

جناح مهم دیگر ائتلاف راست کودتاچی انتخابات 88 و وابسته به حجتیه هستند. حجتیه در عمل بخش غیر رسمی ساواک بود که با موضع گیری ضد مبارزان و خبرچینی و ترویج عدم دخالت در سیاست و اصرار بر گسترش فساد به عنوان زمینه ظهور حضرت مهدی هر چه توانست بر علیه مبارزان واقعی زمان شاه انجام داد. سابقه احمدی نژاد و بسیاری از نزدیکان او به آموزش های حجتیه برمی گردد. احمدی نژاد پس از انقلاب در اوین مشغول شد. هنوز اسناد این دوره او انتشار نیافته است.

مدتی پس از اتمام اعدام های دسته جعمی احمدی نژاد در یک آسایشگاه روانکاوی تحت درمان بود.

پس از درگذشت آقای خمینی آنها گام به گام به مدیریت های نظام نزدیک شدند. ضلع  سوم رهبری جناح راست حاکم فعلی مرکب از منشعبین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در سپاه هستند. این سازمان از هفت گروه کوچک اسلامی ایجاد شد و پس از نماینده شدن آیت الله راستی از جانب آقای خمینی در آن سازمان زمینه سازی برای انهدام آن آغاز شد. جناح کوچک دست راستی این سازمان زیر عبای آیت الله راستی پنهان شد و بعدها معلوم شد که آقای راستی خود از خواص حجتیه است گر چه همان زمان نیز رابط آنها بود. برخی از جناح منشعب قدیمی راست مجاهدین انقلاب اسلامی از اعضای سازمان اطلاعات سپاه هستند. مانند سرتیپ ذوالقدر، قائم مقام پیشین فرمانده کل سپاه  و نماینده کنونی سپاه در قوه قضائیه در پشت پرده مشغول هستند. گروه های دیگری نیز از بازماندگان لژها و خانواده های استعماری قدیمی مشغول در انجمنها و دستگاه های امنیتی حاکم زمان پهلوی نیز در این ائتلاف شوم سهیم هستند. بخش دیگری نیز به قول آقای خامنه ای پس از "ریزش" سابقون انقلاب "رویش" کردند. منظور وی در واقع هر چه فرصت طلب و غارتگر و آدم کش و شکنجه گر و سرکوبگر است که در این قحطی عوامل، مزدوری ایشان را می کنند. این "ریزش و رویش" آقای خامنه ای اعتراف به آن است که انقلاب را مشتی ضد انقلاب جناح راست که زمان شاه یا مشغول خبرچینی در ساواک بودند و یا مراسم توبه و یا اصلا سیاسی نبودند و دنبال پول مفت بودند صاحب شده اند. واژه فتنه 88 را نیز ابتدا روزنامه های جناح راست مانند رسالت و کیهان مطرح کردند و سپس آقای خامنه ای آن را قاپید.

خود آقای خامنه ای نیز زمانی در جوانی در قلب حجتیه در مشهد از خواص آنها بود. کنایه تاریخی و معروف آقای خمینی در محکومیت یکی از خطبه های جمعه آقای خامنه ای را نیز بسیاری از ما هنوز به خاطر داریم. آقای خمینی در سخنانی خطاب به خامنه ای که می خواست جلوی آقای خمینی بایستد گفت: "شما معنی ولایت را هنوز درست متوجه نشده ای" و سخنان وی را متاثر فکری از گروهی (حجتیه) خطرناک و ناباب خواند. البته هفته پس از آن آقای خامنه ای در خطبه جمعه علنا توبه کرد. آقای خامنه ای که به کینه توزی مشهور است دندان بر جگر گذاشت و پس از کشته شدن فرزند آقای خمینی کم کم زمام امور را به لژهای حجتیه و امثال مصباح یزدی سپرد.

 در این چند سال اخیر جناح راست حاکم صدها میلیارد دلار ثروت تاریخی کشور در زمان اوج قیمت نفت را در حساب های خود در خارج منتقل کردند.

یکی دیگر از خواص مشترک جناح آشوب طلب و جنگ طلب و کودتاچی اینست که همواره به اسرائیل می تازند.

آقای خامنه ای در جریان قتل های زنجیره ای گفت که عوامل و آمرین قتلهای زنجیره ای در وزارت اطلاعات، که از مدیران راستی و از مسئولین بخش های سرکوب گروه های چپ بودند، در واقع از خارج و صهیونیست ها دستور می گرفتند. در اعترافات سعید امامی، معاون سیاسی وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای آمده است که آقا "مجتبی" به سعید امامی گفت که سیاسیون را نیز مانند اراذل و اوباش قتل زنجیره ای کنید. سعید امامی از مجتبی درخواست کرد که این را کتبا ارائه دهد. در این اسناد آمده است که مسئول امنیتی بیت رهبری  حجت الاسلام حجازی نیز در مورد تردید مدیران وزارت اطلاعات در طرح قتلها اصرار کرد و گفت که "گوش های شنوا نسبت به سعید امامی موید باشند". طبق اعترافات امامی، پدر عروس آقای خامنه ای یعنی آیت الله خوشوقت نیز که در بیت رهبری مستقر دائم بود نیز عضو تیمی بود که از زمان قتل سید احمد خمینی تا لحظه ای که زنده بود فتاوی قتل سیاسی صادر می کرد.

 

آقای خامنه ای هیچگاه نگفته است که چرا آمرین و عاملین قتلها که طبق گفته وی وابسته به اسرائیل و صهیونیست هستند بار دیگر در کنار کودتاچی های 88 انجام وظیفه کردند و دوباره به خدمت فراخوانده شدند؟

 

به تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 547 راه توده - 26 فروردین ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت