راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرمقاله راه توده 547

در انتظار رویدادهای مهم

و توطئه های بیت رهبری

 

 

هم شواهد خبری و هم نشانه های تحلیلی، حکایت از توطئه های بزرگی دارند که در بیت رهبری طراحی شده و می خواهند با شتاب علیه مثلث روحانی؛ هاشمی و خاتمی به اجرا بگذارند. این توطئه ها، بموجب تجربه های گذشته، می تواند با دستگیری امنیتی اطرافیان این سه تن آغاز شود. هر نوع لفاظی و زیاده گوئی چند پهلو در این ارتباط زهری است به کام مردم ایران که بزرگترین قربانی این توطئه ها هستند. به همین دلیل باید صریح و روشن گفت و نوشت که چه می خواهند بکنند و دلیل و انگیزه آنان چیست:

1- با توجه به سرعت گرفتن وخامت حال جسمی رهبر جمهوری اسلامی، آنها که در بیت رهبری پروار شده اند (اعم از نظامی و غیر نظامی) بیمناک آینده خود هستند و به همین دلیل می خواهند آینده را در چنگال خود حفظ کنند. طرح آنها جلوگیری از انتخاب رهبر جایگزین تا زمان درگذشت علی خامنه ایست تا پس از فوت او، زیر بمباران تبلیغاتی و ایجاد هیجان و ترحم عمومی و نمایش های خیابانی بسیج دست مجتبی خامنه ای را بعنوان رهبر جایگزین بلند کرده و از سپاه و روحانیون حکومتی طلب بیعت کنند.

2- توطئه بلند کردن دست جایگزین، با مخالفت جدی روحانیون استخواندار در قم  و مشهد و برخی از روحانیون منتخب مجلس خبرگان آینده روبروست. آنها پشت حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی برای فشار به علی خامنه ای برای موافقت وی جهت انتخاب رهبر جایگزین از سوی مجلس خبرگان قرار گرفته اند. تلاش این گروه "رهبری جمعی" و محدود به یک دوره چند ساله است.

3- همین پروار شدگان بیت رهبری بزرگترین مخالفان برجام شده اند. هدف اصلی مخالفت با برجام نیست، بلکه جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی در ایران و فلج کردن اقتصادی دولت است. این تلاش با کارشکنی توطئه آمیز علیه ایرانیانی که برای سرمایه گذاری از خارج وارد کشور شده اند نیز انجام می شود که نمونه هائی از آن، دستبرد امنیتی به اتاق آنها در هتل محل اقامت آنها و بردن اسنادی است که همراه داشته اند. محل اقامت این هیات ها تحت کنترل امنیتی سپاه است و هر حادثه در ارتباط با آنها قطعا با رهبری مستقیم سازمان اطلاعات سپاه انجام می شود. نهادی که مستقیما به بیت رهبری گزارش میدهد و با آنجا همآهنگ است. این پروار شدگان، همچنین پرچمدار اقتصاد مقاومتی شده اند و گروه های فشار خیابانی که وابسته به سپاه و بسیج اند را بتدریج با همین پوشش و بهانه راهی خیابان خواهند کرد و شاید به محل اقامت هیات ها نیز حمله کنند. سرنخ باصطلاح اقتصاد مقاومتی دست رانت خوارانی است که مستقیما به بیت رهبری وصل اند.

4- جنجالی که بر سر فعال شدن احمدی نژاد راه انداخته شده یک آتش پهلوئی و انحرافی است که آن را هم بیت رهبری سازمان داده تا توجه فعالان سیاسی و مردم را از توطئه های اصلی دور نگهدارد. او یک مهره سوخته است که از نعش او برای تابوت گردانی استفاده می شود.

 حتی بموجب همین 4 موردی که به آنها اشاره کردیم، باید تا تشکیل مجلس خبرگان آینده منتظر رویدادهای مهمی در ایران بود. البته، اینگونه نیست که همه برگ های برنده در اختیار بیت رهبری باشد. علاوه بر مردمی که هوشیاری خود را بصورتی غافگیر کننده در انتخابات هفتم اسفند دو مجلس خبرگان و شورا نشان دادند، شک نیست که بخش های وسیعی از بدنه سپاه و بخش های مهمی از روحانیون و حتی طلبه ها نیز با این مسائل آشنا هستند و بیت رهبری نمی تواند مانند دوران خاتمی و یا در جریان کودتای 88 به آسانی طرح های خود را پیش ببرد. شایعاتی که پیرامون دستگیری طلاب دهان به دهان می شود نیز در تائید این نظر است. در میان فرماندهان سپاه نیز بر سر انتخاب جایگزین رهبری یکدستی و وحدت نظر وجود ندارد. حتی پاره ای از آنها با مسئله "رهبری جمعی" برای دورانی کوتاه روی موافق نشان داده اند و این درحالی است که علی خامنه ای بشدت با شورای رهبری مخالف است.

 

به تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 547 راه توده - 26 فروردین ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت