راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نمایش قدرت

نظامی روسیه

غرب را

شگفت زده کرد

ریا نووستی – ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

 قدرت و توانایی تکنیک نوین نظامی روسیه که در سرکوب نیروهای داعش در سوریه به کار گرفته شد  غرب و اسراییل را در حیرت فروبرده است.

روز نامه ایندی پندت چاپ لندن در این باره می نویسد:

در گذشته های نه چندان دور، مقامات نظامی غرب با طعنه در مورد کهنه بودن راکت ها، عقب‌ ماندگی تکنیکی و استراتژی های جنگی روسیه و زنگ زدگی کشتی‌ها و ابزار جنگی نیروی دریایی این کشور اظهار نظر می کردند

حضور نظامی روسیه در سوریه با پیشرفته ترین ابزار نظامی، نه تنها به کشور های غربی شوک وارد کرد، بلکه معادلات سیاسی در منطقه خاورمیانه را نیز دچار دگرگونی کرد.

عملیات هواپیماهای جنگی روسیه بر فراز سوریه جهت سرکوب داعش، در یک روز معادل یک ماه پرواز هواپیماهای جنگی ائتلاف نظامی غرب به رهبری آمریکا بود.

نیروی دریایی روسیه از دریای خزر با پرتاب موشک هایی از فاصله 900 مایلی داعش را در خاک سوریه مورد هدف قرار داد.

چندی پیش « بن هاجرز» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در اروپا اذعان داشت، توسعه جنگ افزارهای الکترونیکی روسیه در سوریه و اکرایین باور‌نکردنی است.

بنا بر عقیده ژنرال« فرانک گورانسی» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا ، استقرار پایگاه های فوق مدرن الکترونیکی روسیه در شبه جزیره کریمه و کالینین گراد، کار تأمین امنیت برخی از مناطق اروپا،  خصوصا لهستان را برای سازمان نظامی ناتو بسیار دشوار کرده است. (در سال‌های گذشته آمریکا تحت عنوان مقابله با موشک های ایران سپرهای موشکی خود را در این کشور مستقر کرد. لهستان عملاً به یکی از مهم‌ترین پایگاه های نظامی آمریکا در اروپا تبدیل شده است. م)

روزنامه نامبرده در ادامه می‌نویسد:

اسرائیل نیز از دستآوردهای عظیم تکنولوژی پیشرفته نظامی روسیه هراسناک شده است. نگرانی تل آویو بیشتر از آن جهت است که روسیه با فروش تجهیزات نظامی جدید خود خصوصا مجموعه های موشکی اس 400 به دیگر کشورها از جمله ایران، امنیت این کشور را به خطر بیاندازد

واقعیتی است انکار ناپذیر که حضور نظامی روسیه در سوریه تغییر و تحولات زیادی را رقم زده است. البته ادامه چنین وضعیتی به موضع گیری های آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بستگی دارد

آنچه در آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه انجام گرفت، استفاده از تکنیک های قدیمی و پیشرفته نظامی این کشور بود. در حال حاضر نیروی هوا- فضای روسیه از آخرین فن آوری پیشرفته چند منظوره مانند هواپیماهای بمب افکن سوخو-34 که به مراتب از هواپیماهای سوخو-25  پیش رفته تر هستند استفاده می کند.

   

 

         http://ria.ru/world/20160130/1367457321.html

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 539 راه توده - 15 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت