راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مقام اول روسیه
درتولید گندم
اسپوتنیک آلمانی- الهام مطلقی

 



برای دومین بار روسیه مقام اول درتولید گندم جهانی را بدست آورد و در لیست بزرگترین تولید کنندگان گندم جهان قرار گرفت.
وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش داد که انتظار می رود صادرات غلات امریکا در سال جاری به 22.5 تن غلات برسد، درحالیکه روسیه به تازگی برای صادرات 120000 تن گندم با مصر به توافق رسیده است و از پاییز صادرات به چین را نیز آغاز خواهد کرد.
با توجه به قیمت گذاری ارزان، روسیه در زمینه صادرات پیشتاز است و می تواند سهم بازار خود را افزایش هم بدهد. نرخ پائین ارز، شرایط مناسب آب و هوا و سرمایه گذاری صحیح، باعث تقویت بخش کشاورزی روسیه شده و روسیه و آمریکا را به بزرگترین صادرکنندگان غلات تبدیل کرده است.
با برداشت منظم محصول گندم در منطقه دریای سیاه اولین صادرات از کریمه و بخش هائی از اوکرائین که دولتی مستقل از دولت کیف در آنجا تشکیل شده و همچنین رومانی آغاز می شود و چند هفته بعد از فرانسه. به نظر می رسد در سال جاری به سبب سیل و نا مناسب بودن زمین های کشاورزی کیفیت دانه های گندم در فرانسه پائین باشد و به همین دلیل کشاورزان فرانسه نگرانند. نرم شدن زمین های تولید گندم در فرانسه موجب شده تا محصول گندم امسال این کشور 34 میلیون تن بیشتر نباشد.
بنا بر پیش بینی شرکت "بای وا" که متخصص تولیدات کشاورزی در جهان است، تولید گندم جهان، امسال بدلیل بارندگی های بد هنگام 17% کاهش خواهد داشت. درعین حال که کیفیت گندم تولیدی در منطقه دریای سیاه بهتر شده است و محصول بیشتر با کیفیت خوب برای فروش برداشت شده است.
روسیه از هفته گذشته در بنادر دریای سیاه گندم را تنی 165 دلار فروخته است. به گفته انیستیوی بازار یابی محصولات کشاورزی مسکو در مقایسه با قیمت گندم فرانسه قیمت گندم روسیه 15 دلار ارزان تر است و سهم روسیه در بازار جهانی کشاورزی امسال 16 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                      راه توده شماره 561 - 7 مرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت