راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 اپیدمی تبلیغاتی
علیه ترامپ
به اروپا رسیده!

عسگر داوودی



کارزار انتخاباتی امریکا در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری، مانند اپیدمی به اروپا نیز سرایت کرده و فعلا جلوتر از همه گریبان فرانسه را گرفته است. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بزودی برگزار می شود و هر نتیجه ای که از این انتخابات بدست آید، روی انتخابات آلمان که در آن تکلیف صدراعظم آینده این کشور روشن خواهد شد تاثیر مستقیم می گذارد. دو کشور عمده اتحادیه اروپا. اتحادیه ای که "فرانس فیون" نامزد حزب جمهوریخواه فرانسه برای پست ریاست جمهوری از هم اکنون داعیه رهبری آن را دارد، اما با سیاستی متفاوت از سیاست صدراعظم آلمان علیه روسیه. او نیز مانند ترامپ در امریکا، اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات و رسیدن به مقام ریاست جمهوری تحریم های علیه روسیه را لغو خواهد کرد و همکاری با روسیه از برنامه های اوست. او حتی پا را فراتر گذاشته و گفته است که اتحادیه اروپا باید به سیاست روسیه ستیزی خود خاتمه بدهد.
حزب سوسیالیست فرانسه شتابزده نامزدهای انتخاباتی خود را جابجا کرده و با کنار گذاشتن نخست وزیر سابق، یکی از وزرای کابینه "اولاند" از حزب سوسیالیست را به میدان فرستاده است. از سوی دیگر رهبر حزب "جبهه ملی" ماری لوپن که بکلی مخالف حضور در اتحادیه اروپاست و نظراتش بسیار شبیه ترامپ رئیس جمهور جدید امریکاست بسرعت پیش می تازد. همه آنها وارد یک نبرد انتخاباتی شده اند. نبردی که نتیجه آن روی سرنوشت اتحادیه اروپا و سرنوشت انتخابات آلمان تاثیر مستقیم خواهد داشت. اپیدمی تخریب، اتهام، پرونده سازی و ... که در دوران انتخابات ریاست جمهوری امریکا جریان داشت و اکنون هم علیه ترامپی که وارد کاخ سفید شده جریان دارد، حالا در فرانسه دنبال می شود. تفاوت آنست که مردم فرانسه آگاه تر و سیاسی تر از مردم امریکا هستند و پیش بردن چنین کارزاری به آسانی امریکا نیست. فعلا "فیون" که بخت اول انتخابات فرانسه است زیر حملات است و ماری لوپن در گام بعدی. دو نامزد از دو حزب که احتمال اتحاد آنها در یک دولت ائتلافی در آینده نیز بعید نیست. در این میان حزب کمونیست و جبهه چپ نیز با شعارهای خود به میدان آمده اما از آنجا که بخت اول این انتخابات نیست، هنوز تابلوئی برای حملات تبلیغاتی نیست.
فعلا رسانه های فرانسه و بویژه یورو نیوز که با بودجه اتحادیه اروپا می چرخد، نوک تیز حملات تبلیغاتی خود را متوجه "فیون" کرده اند و به جنجال آفرینی ها علیه فیون پوشش میدهند.
رسانه های فرانسه، ناگهان از خواب برخاسته و از اختلاس یک میلیونی «فیون» خبر دادند. اما وقتی به عمق خبر می روید متوجه می شوید که همسر و دختر او متهم به دریافت حقوق غیر قانونی از اتحادیه اروپا شده اند و نه خود او. ضمنا ماجرا مربوط به اتحادیه اروپاست که ناگهان به سوژه در فرانسه تبدیل شده است.
در این گزارش ها گفته شده «فرانسوا فیون» برای همسر خود مبلغ 900 هزار یورو از صندوق دولت دریافت کرده است. گفته می شود او همسرش را به عنوان منشی خود در امور پارلمانی معرفی کرده، اما عملا چنین نبوده است. همچنین متهم است به این که در سال 2007 همسرش 100 هزار یورو از نشریه ای دریافت کرده است که صاحب آن از دوستان نزدیک فیون می باشد. سردبیر سابق نشریه نیز گفته که همسر فیون برای این نشریه کار کرده است.
نشریات فرانسه حتی مدعی هستند که بنا به شواهد پارلمانی فیون در زمان نمایندگی خود در مجلس فرانسه در سالهای ( 2005 ـ 2007)، به دوتن از فرزندان خود مبلغ 84هزار یورو تحت عنوان حق ماموریت پرداخت کرده است.
فیون در سال ۲۰۰۲ به عنوان وزیر کار فرانسه وارد کابینه شد و پس از آن در سال ۲۰۰۷ توسط رئیس‌جمهور وقت «نیکولای سارکوزی» به سمت نخست وزیری فرانسه گمارده شد و تا ۲۰۱۲ در این سمت باقی ماند.
در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی دور دوم رقابت‌های مقدماتی جمهوریخواهان فرانسه برگزار شد و فیون با کسب ۶۶ درصد از مجموع آراء توانست به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان فرانسه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ معرفی شود.
گزارش اختلاس نامزد رسمی حزب «جمهوری خواه» زمانی منتشر می شود که دو رقیب انتخاباتی در مقابل او قرار دارند. «مارین لوپن»، نامزد حزب افراطی «جبهه ملی» و «بنویت هامون» نامزد حزب سوسیالیست. هامون غالبا با «جرمی کوربین» رهبر معترض حزب کارگر بریتانیا مقایسه می شود.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه آوریل 2017 برگزارخواهد شد!
 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 586  راه توده -  14 بهمن ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت