راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنجال حکومتی

و مواضع

علی نژاد و باطبی

 

   

در روزهای اخیر چند تن از ایرانیان خارج از کشور مانند خانم مسیح علی نژاد یا آقای احمد باطبی و برخی دیگر ملاقات‌هایی با برخی طرفداران سلطنت و مقام‌های رسمی آمریکایی داشته‌اند. رسانه‌های دست راستی در جمهوری اسلامی در این باره جنجال به راه‌اندخته‌اند که اینها همان "اصلاح طلب"‌‌های سابق هستند که حالا طرفدار تحریم یا حتی حمله آمریکا به ایران شده‌اند!

اگر افراد نامبرده قبلا "اصلاح طلب" بوده باشند به معنای این است که می خواستند کشور با "اصلاحات" از این وضع خارج شود. در انصورت باید پرسید چه کسانی مانع کار خانم علی نژاد بعنوان خبرنگار پارلمانی شدند یا چه کسانی احمد باطبی را برای گرفتن یک پیراهن در دست دهسال به زندان افکندند و حالا از اینکه او از خارج خواهان تحریم ایران هستند ناراحت هستند؟ آیا جز این است که خود حکومت آنها را بدینجا سوق داد؟ آیا حکومت ایران نبود که تمام جوانی یک تن را بخاطر یک عکس نابود کرد و بعد هم شرایط خروجش را از ایران فراهم کرد تا بشود آنچه امروز شده؟ و چه شمار دیگر را به همین سرنوشت دچار کردند که بسیارشان امروز دیگر نه برای اصلاح که برای سقوط حکومت لحظه شماری می کنند؟ مگر طبق گفته خودتان هدف این نبود که همه به این نتیجه برسند که این نظام اصلاح ناپذیر است؟

هم اکنون دهها وکیل دعاوی، معلم، فعال مدنی یا محیط زیست، کارمند و کارگر به جرم دفاع از متهمان سیاسی، به جرم گرسنگی، گرفتن دستمزد، آزادی سندیکایی، مخالفت با خصوصی سازی در زندان هستند. جرم واقعی اینها هیچ چیز نیست جز خواست اصلاحات. فقط 5600 نفر را مطابق امار خودتان سال گذشته در دیماه بازداشت کرده اید. چه شمار از اینها را می خواستید و می خواهید راهی خارج کشور کنید تا آنها هم به صف هواداران تحریم و جنگ بکشانید؟

 ولی اگر کسی بدلیل آنکه خواهان تحریم ایران یا حمله نظامی به ایران باشد خائن است در انصورت درباره حسین شریعتمداری چه باید گفت؟‌ مگر خود رهبر و امامان جمعه نگفتند که تحریم برای ما نعمت است؟ مگر نگفتید تنها حرف درست ترامپ دیوانه آن بود که گفت برجام را پاره می کنم؟ چطور اینها خادم هستند و کسانی که در خارج می گویند تحریم و حمله خائن؟

آیا درست در آستانه امضای برجام، به گفته آقای روحانی، برای کارشکنی در آن موشک به هوا نفرستادند و سایت موشکی افتتاح نکردند؟ مگر ایران قبل از برجام در زیر فصل 7 منشور سازمان ملل قرار نداشت؟ یعنی در شرایط بین المللی که امکان حمله نظامی به ایران را بدون آنکه هیچ کشوری در جهان بتواند با آن مخالف کند و حتی بدون موافقت یا مخالف روسیه و چین می توانست زیر پوشش سازمان ملل عملی کند. با اینحال دلواپسان مجلس و کیهان شریعتمداری و صدا و سیما حتی یک لحظه را برای مخالفت و جلوگیری از تصویب آن از دست ندادند. اگر برجام تصویب نشده بود و دلواپسان قبل از ترامپ آن را پاره کرده بودند امروز کشور ما در شرایطی صدها بار خطرناک تر از امروز بود. اینها اجازه ندادند که برجام عملی شود که مبادا دستاوردهای آن به نام حسن روحانی نوشته شود. کشور را برای منافع کوتاه مدت و تنگ نظرانه و صریحا ضدملی خود به دام تحریم و جنگ کشاندند. امروز هم جنجالشان بر سر این و آن فرد برای فراموش کردن نقش ضدملی خود در فراهم کردن زمینه تحریم و جنگ است.

چند تنی از جوانان سابق تغییر خواه را که در خارج کشور به اینسو و آنسو می روند باید قربانی این نظام و مقابله ضدملی با تنش زدایی و پیشرفت کشور به حساب آورد. نخست باید خائن‌هایی که در حکومت لانه کرده‌اند و ایران و مردم آن را در تحریم، در جنگ، در فقر، در اختناق، در زندان می خواهند طرد کرد و سپس راه آن را گشود که همه فرزندان این کشور در هر کجای جهان بتوانند به میهن خود بازگردند، و در صلح، در آرامش، در آزادی به کشورشان خدمت کنند. در آن زمان می توان خائن و غیرخائن را از هم باز شناخت.

 

تلگرام راه توده:

 

https://telegram.me/rahetudeh

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 681  راه توده - 25 بهمن ماه 1297

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت