راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نگاهی به مصاحبه علی یونسی

بهمن نیرومند

 فاش گوئی ها

تازه راه افتاده!

  

حجت الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات هفته پیش با روزنامه ایران گفتگو کرد. وی در این مصاحبه برخی نکات را برای نخستین بار فاش کرد. از جمله دخالت مستقیم آقای خامنه ای در انتصاب وزیر اطلاعات که حاصل آن وزیر شدن دری نجفی آبادی و فاجعه قتل های زنجیره ای و سپس توافق بر سر انتخاب ایشان بعنوان وزیر اطلاعات بود. از همینجا برای نخستین بار رسما فاش می شود که به غیر از تحمیل شیادی بنام احمدی نژاد به مردم؛ حجت الاسلام کم عقلی مانند حیدر مصلحی را هم ایشان بعنوان وزیر اطلاعات بر سر کار آورد، همان کسی که امروز افتضاح اعترافات ترور دانشمندان اتمی در زیر شکنجه که از دستپخت های دوران وزارت اوست در همه جا بر سر زبانهاست. همین دخالت های آقای خامنه ای است که بتدریج مردم را به این نتیجه رسانده که ویرانی امور زیر سر رهبری و بیت رهبریست. از وضعیت صدا و سیما گرفته که  بی اعتمادی مردم به این رسانه در پی آورده و افتضاح بیرون بردن آرشیو و فروش صدا و سیما به شبکه "من و تو" تا ماجرای فساد و دزدی و رشوه و فرار اختلاس گران و فاجعه خصوصی‌سازی ها و وضعیت قوه قضاییه و همه امور نابسامان کشور.

یونسی در بخشی از گفتگوی خود به فشار شیخ محمد یزدی رئیس وقت قوه قضاییه برای دستگیری کرباسچی اشاره می کند که به گفته وی تصور می کردند هاشمی رفسنجانی او را شهردار کرده تا بعد او را رئیس جمهور کند. همین تصور کافی بود تا بخواهند به هر قیمتی برای کرباسچی پرونده ای بسازند و او را به محاکمه بکشانند که یونسی از قرار زیر بار آن نمی رود و کار بدست محسنی اژه ای گذاشته می شود. این شیخ محمد یزدی همان کسی است که فاجعه حمله به خانه آیت الله منتظری و حصر وی را سازمان داد و این جمله تلفنی او خطاب به مهاجمین که "طناب به گردنش بیاندازید و از خانه برونش بکشید" یعنی او را بکشید در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت است. تاسف آورتر اینجاست که زمانی که مردم در جریان انتخابات مجلس خبرگان دست رد به سینه محمد یزدی و مصباح یزدی زدند آقای خامنه ای در جمع خبرگان گفت که این مجلس "از دو اسطوره محروم شد." ظاهرا هاشمی رفسنجانی هم به دلیل نقشی که در اعلام فهرست انتخاباتی برای خبرگان و حذف این دو داشت سرانجام استخر مرگ شد.

یونسی در بخش دیگری از این گفتگو به پایان دادن به فعالیت های اقتصادی وزارت اطلاعات اشاره می کند که خود یکی از عوامل فساد در نهادهای اطلاعاتی است و کسانی که آن دوران را بخاطر دارند می دانند که برای باز کردن یک دکان هم باید سبیل اطلاعاتی ها چرب می شد. با خروج وزارت اطلاعات آقای خامنه ای این دکان را داد بدست سپاه و اطلاعات سپاه که البته آنها بقول خودشان در پروژه های کمتر از صد میلیارد اصلا وارد نمی شوند و آنها را برای مداح ها و باجگیرها و کلاه مخملی ها و امثال آنها گذاشته اند.

سخنان حجت الاسلام یونسی هرچند بسیار دیر پشت پرده برخی مسائل را برای مردم روشن کرد ولی این جریانی است که آغاز شده است. با بالا گرفتن نارضایتی ها و گسترش بحران اقتصادی و اجتماعی همه کسانی که به نوعی نگران آینده کشور هستند شروع به افشاگری خواهند کرد و عده ای دیگر هم برای آنکه حساب خود را جدا کنند به منتقدان وضع کشور و رهبر و بیت رهبری تبدیل خواهند شد. سیل فاش گویی ها و افشاگری ها هنوز در راه است.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 712 - 25 مهر ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت