راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

خواب و  خیال حکومت یکپارچه!

   

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس دهم که شورای نگهبان صلاحیت او را برای انتخابات یازدهم تائید نکرد، در مصاحبه ای با روزنامه "ایران" ارگان دولت درباره مجلس یازدهم گفت:

"رهبری اجازه نمی دهند مجلس یازدهم در برابر دولت روحانی، رفتار احساسی داشته باشد. اصولگرایان اگر به قدرت برگردند مذاکره باامریکا وFATF  را هم می پذیرند. وقتی کار دست دوستان به قول خودشان انقلابی بیفتد و اداره کشور را به دست بگیرند باعث می‌شود که خودشان به برجام برگردند، خودشان مشکل اف.ای.تی.اف را حل کنند، خودشان سیاست خارجی را اصلاح کنند، رابطه با عربستان را برقرار کنند، حتی رابطه خوب با اروپا را در پیش خواهند گرفت. اینها در دل خودشان می‌دانند که کشور نمی‌تواند رابطه با دنیا را قطع کند اما می‌خواهند این اتفاق یعنی بهبود روابط به وسیله خودشان روی بدهد نه به وسیله رقیب‌شان یا دولت آقای روحانی."

سخنان علی مطهری خبری را تایید کرد که روزنت "پیک نت" در شماره اول اسفند ماه از محافل داخلی کشور نقل کرده بود. بنوشته پیک نت "در تهران گفته می شود میان روحانی و رهبر جمهوری اسلامی تفاهمی بر سر مذاکره با امریکا و انتخابات مجلس صورت گرفته است. گویا رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به اعتراضات روحانی درباره رد صلاحیت ها و افتادن کامل مجلس بدست اصولگرایان گفته است: "شما تماس و گفتگو با امریکا را با مجلسی که دست اصولگرایان باشد می توانید، بدون جنجال ها و ابراز مخالف ها و رقابت های جناحی پیش ببرید." شاید دعوت پیاپی مردم برای شرکت در انتخابات از سوی روحانی و ظریف در روزهای اخیر محصول همین گفتگو و تفاهم احتمالی روحانی با رهبر باشد."

آنچه در واقع روی داده نشان می دهد که هشت سال کارشکنی علیه دولت روحانی، جلوگیری از اجرای برجام و کارشکنی در بهبود اوضاع اقتصادی، معطل نگاه داشتن فاتف و کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام همگی فقط و فقط با هدف تخریب دولت روحانی و جلوگیری از موفقیت آن بوده است، تخریبی که فقط دامنه دولت را نگرفته بلکه اقتصاد کشور و زندگی مردم را نیز به کلی مختل و پریشان کرده است.

مقام رهبری در شرایطی تبدیل کردن انتخابات به انتصابات را با پر کردن مجلس از سردمداران جناح راست حکومتی و شمار زیادی از سرداران سپاه توجیه می کند که خود در تمام این مدت در جبهه تخریبگران قرار داشت. از مقابله وی با برجام و مخالفتش با برجام 2 گرفته تا از دست دادن فرصت مذاکره با آمریکا پس از حمله به تاسیاست نفتی عربستان و در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، انقلابی نمایی کاذب و آتش به اختیار اعلام کردن بسیجی ها و هواداران مسلح حکومت، گماشتن فرد بد سابقه ای مانند ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه و پر کردن زندان ها از فعالان مدنی و مبارزان مسالمت جو، تا فشار به دولت برای افزایش بهای بنزین و کوشش برای اینکه همه برنامه ها و سیاست هایی که مردم با آن مخالف هستند توسط این دولت اتخاذ شود.

به این ترتیب رهبر و بیت رهبر در یک برنامه هماهنگ همه کوشش های دولت برای تنش زدایی با جهان و بهبود وضع اقتصادی کشور و مردم را خنثی و تخریب کردند، تا بتوانند خود دولت را بدست گرفته و آرزوی دیرینه و دست نیافتنی رهبر برای حکومت یکپارچه را تحقق بخشند. و دست آخر بازهم به مردم اطمینان نکردند و انتخابات را بصورت انتصابات کردند، تا جایی که میزان ارای نماینده اول شهری مانند تهران از آخرین نماینده شورای های شهر کمتر است. 

در این شرایط توجیهی که رهبر برای تشکیل مجلس یازدهم کرده است به سختی قابل انجام باشد. مجلس یازدهم و جناح راست و به اصطلاح اصولگرا با این همه تبلیغی که در این سالها علیه دولت کرده بسختی امکان دارد از راهی که در این هشت سال در آن گام گذاشت برگردد و در اینصورت راه آینده با این مجلس راهی به مراتب ناهموارتر و ویرانگرتر از گذشته خواهد بود.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 729 -  8 اسفند 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت