راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نگاهی به مصاحبه احمد توکلی
همه با هم
متهم اصلی
فاجعه حاکم هستید!

 

آقای احمد توکلی وزیر سابق کار دولت موسوی که بدلیل نوشتن پیش نویس یک قانون کار ضدکارگری خودش و قانوش، هر دو را از آن دولت بیرون کردند، چند روز پیش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوال‌های آنان در مورد اختلاس 3000 میلیارد تومانی پاسخ داد. توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که اگر اختلاس در دولت اصلاح‌طلب انجام می‌شد مجلس اصولگرا آن را به توپ نمی‌بست؟ گفت: همه شما رسانه‌ها به فساد، آدم‌های نالایق و انتصابات وابسته و غیرشایسته حمله کنید، صرف‌ نظر از این‌که اصولگرا یا غیراصولگرا باشد... مسأله را اصلا سیاسی نکنید."
توکلی در ادامه خطاب به اصلاح طلبان گفت: "سعی کنید برای ملت ماهی بگیرید و برای گروه خود دنبال ماهی نباشید، اگر شما برای ملت ماهی گرفتید و ملت به نتیجه رسید و اعتمادش به کل سیستم برگشت ان‌شاءالله شما برنده دور بعد انتخابات باشید." (نقل از سایت آفتاب)
آقای توکلی ظاهرا فراموش کرده اصلاح طلبان نیازی به انتخابات آینده ندارند، آنان در همین انتخابات پیشین هم برنده شدند. نتیجه آن چه شد؟ اگر کسی گفت این سیستم و این نظام اقتصادی است که فاسد و فاسد پرور است باید علیه او کودتا کرد؟ چرا آن موقع آقای توکلی به فکر "ماهی گرفتن برای ملت" نبود؟
در سال 1375 که شایعه نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم مطرح شده بود، همکار و مرشد "اصولگرای" آقای توکلی یعنی حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل موتلفه، با شتاب به قم رفت و به روحانیان پیام داد : "درصورت ریاست جمهوری موسوی اقتصاد ما خراب می‌شود."
باید از آقای توکلی پرسید : منظور از اقتصاد "آباد" همین نکبتی است که امروز سراسر کشور ما را فرا گرفته و فقر و بی‌عدالتی و فساد و فحشا و دزدی و اختلاس و غارت میراث فرهنگی تنها نمودهایی از آن است؟
چطور تا همین چندی پیش کمترین انتقادی از دولت اصولگرا ممنوع بود و به پاکسازی و زندانی شدن منتقد آن می‌انجامید! چه شمار اساتید دانشگاه رشته‌های اقتصاد و علوم انسانی پس از کودتا بازنشسته و بازخرید شدند فقط به این اتهام که با سیاست‌های دولت احمدی نژاد مخالف بودند. کار به جایی رسید که رهبر فرزانه برای حمایت از دولت احمدی نژاد پاکسازی اساتید را کافی ندانست و خواهان پاکسازی علوم انسانی شد. آقای توکلی آن موقع کجا بود و چرا نرفت برای ملت ماهی بگیرد؟
خلاف ادعای آقای توکلی، درست باید همین نظم اقتصادی و سیاسی باصطلاح اصولگرا را که مسئول ویرانی کنونی کشور است زیر سوال برد. وقتی خود مردم فراتر از این یا آن فرد، دست رد به سینه کل این نظم گذاشته اند و در انتخابات 22 خرداد نیز این را نشان دادند، اکنون آقای توکلی می‌خواهد که مردم یک گام به عقب بگذارند و بجای انتقاد از این نظم فاسد و مسئولان اصلی تباهی دنبال نخود سیاه این یا آن فردی که اصلا معلوم نیست که هستند و کجا هستند بروند. متخلفان اصلی پرونده اختلاس 3000 میلیارد تومانی خود رهبر و رییس جمهور و نمایندگان مجلسی هستند که پایه وضع موجود و این نظم را گذاشته اند. سرنوشت همه آنها به یکدیگر و به این نظم وصل شده است. آن روزی که برای کودتا کف زدید و در مجلس بجای آنکه برای ملت ماهی بگیرید شعار دادید "موسوی و کروبی اعدام باید گردند" باید فکر امروز را هم می کردید. مردم شما را از هم جدا نمی دادند و خود می دانید اگر موسوی در انتخابات پیشین بیست و چند میلیون رای آورد امروز چهل میلیون رای می آورد. باید برای این فکری کنید.
 

راه توده 334   4 مهر ماه 1390

بازگشت