راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

امام جمعه مشهد
در خواب
اصحاب کهف است

 

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان، در هفته ای که گذشت، در همایش "مکتب امام و اصولگرایی راستین" در جمع "اصولگرایان" استان خراسان سخنرانی کرد. شاه بیت سخن وی در جمع "اصولگرایان راستین" عبارت از آن بود که گفت: "انتخابات آینده مصیبت بارترین انتخابات تاریخ انقلاب خواهد بود."
البته این سخن علم الهدی، تکرار جمله ای با همین مضمون است که سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه، در همان هفته های سرکوب مردم معترض به کودتای 22 خرداد آن را بر زبان آورده و گفته بود: انتخابات برای ما تبدیل به یک دردسر شده است!
آقای علم الهدی پیشتر هم در سخنرانی در جمع چند هزار نفره میدان انقلاب تهران (9 دیماه 1388) معترضان میلیونی به نتیجه انتخابات دهم را که آن هم به یک "مصیبت" تبدیل شد "چند بزغاله" خوانده بود.
مردم ایران که انقلاب کردند، انتخابات را برای کشور ما یک "مصیبت" نمی دانند بلکه یک بخت و شانس برای شرکت در سرنوشت کشور می دانند. اگر کشور ما بختی برای جلوگیری از فروپاشی خود داشته باشد٬ و اگر بختی داشته باشد که به سرنوشت سودان و لیبی و سوریه و بحرین و یمن دچار نشود؛ و اگر بختی هنوز برای حفظ پکپارچگی ملی و ایجاد وحدت ملی وجود داشته باشد این بخش ناشی از وجود سازوکار انتخابات است. این که چنین بختی برای امثال آقای علم الهدی بدبختی شده٬ و برای فرمانده کل سپاه یک "دردسر" و برای "اصولگرایان راستین" یک "مصیبت"، معنای دیگری ندارد جز این که منافع "اصولگرایی" با منافع ملی کشور در تضاد و تناقض قرار گرفته است.
همه مسئله در اینجاست. جریانی بر کشور ما حاکم شده و می‌خواهد به هر قیمتی حاکم بماند که منافع آن روز به روز بیشتر در تضاد با منافع ملی و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی ایران قرار می گیرد. آقای علم الهدی در همین سخنرانی می‌گوید: "هیچ گونه اشتباهی از سوی بزرگان کشور در ارتباط با حمایت از دولت احمدی نژاد در انتخابات گذشته وجود ندارد. هم اکنون ما به عدالت اجتماعی مورد نظرمان برای اقشار مختلف مردم رسیده‌ایم."
تضاد از این آشکارتر؟
فاجعه ضد ملی بی‌عدالتی و بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی که از راس حکومت به ذیل آمده و تمام کشور را به کام خود کشیده از نظر آقای علم الهدی نشانه درستی "حمایت از احمدی نژاد" و تحقق "عدالت اجتماعی" است!
آقای علم الهدی در سخنرانی خود مدعی شد: "در انتخابات آینده تمام جریان‌ها، حتی اصلاح طلبان با لباس و آرم اصولگرایی وارد عرصه سیاسی می‌شوند."
ایشان شیپور را از سر گشاد آن دمیده است. "اصولگرایی" مدت‌هاست که به پایان تاریخ خود رسیده زیرا منافع خود را – چنانکه از سخنان آقای علم الهدی اشکار است - نه در ادامه منافع ملی، بلکه در تقابل با آن تعریف کرده است. اگر "اصولگرایی" کمترین بختی٬ نه برای پیروزی٬ بلکه برای بقا در آینده و انتخابات آینده داشته باشد در آن است که تجدید نظری وسیع در موقعیت و چشم‌انداز خود انجام دهد و با لباس اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات شود. در غیراینصورت و در ادامه لجاجت بر حکومت٬ مسئولیت تاریخی فروپاشی یک کشور بر دوش آنهاست.

 

راه توده 324    27 تیر ماه 1390

بازگشت