راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پس از سرنگونی مبارک

آغاز فعالیت علنی

حزب کمونیست مصر

سایت حزب کمونیست روسیه- ترجمه راه توده

 

حزب کمونیست مصر طی بیانیه ای که در سایت این حزب منتشرشد، فعالیت علنی خود را در این کشور آغاز کرد. در این بیانیه آمده است:

در روز های گذشته جلسات وسیعی با حضور رهبران، کادرها و فعالین حزب ما برای بررسی شرایط جدید اجتماعی کشور تشکیل شد. انقلاب 25 فوریه که منجر به سرنگونی دولت سرکوب گر و وابسته به امپریالیسم شد، شرایط نوینی را برای حزب ما و نیرو های ملی و ترقیخواه فراهم آورد. حزب کمونیست مصر از تمامی نیروی خود بهره خواهد برد تا برنامه ای جدید، که  بیان کننده شرایط سیاسی و اجتمایی و اقتصادی کشور و راه غلبه بر مشکلات کشور را شامل شود ارایه دهد. حزب ما از سال 1920 که تاسیس شد، دشواری ها، محرومیت ها و فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و همواره اصول پایه ای مارکسیسم را راهنمای کار و عمل  خود قرار داه است. بر همین اساس، بنا بر ضرورت های اجتماعی در سال 1975 همه توان خود را به کار برد تا اتحادی از کارگران و زحمتکشان شهری و روستایی و همه نیروهایی که با استبداد و دیکتاتوری مخالف بودند بوجود بیاورد. سرنگونی حکومت خود کامه و وابسته مبارک شاهد این بینش و سیاست درست ماست. تلاش های سر سختانه اعضای حزب ما در شرایط دشوار فعالیت مخفی باعث گردید تا حزب ما نه تنها مورد اعتماد و پشتیبانی توده های مصری، بلکه توده های کشورهای عربی قرار بگیرند. درخشندگی تلاش کمونیست های مصری برای دست یابی به آزادی و رهایی مردم ستم دیده ما، خاری بوده و هست  که در چشمان دولت های فاسد و وابسته به امپریالیسم در منطقه فرو رفته است .»

در همین اطلاعیه آمده است که به زودی چهارمین اجلاسیه کنفرانس وسیع حزب کمونیست مصر برای تحلیل وضعیت سازمانی حزب و بررسی دست آورد های انقلاب اخیر این کشور تشکیل می شود.

 

سایت حزب کمونیست فدراتیو روسیه

 

 

 

 

 

   راه توده  308     23 اسفند ماه 1389

 

بازگشت