راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شهر هزار و یکشب

پس از 18 ماه

تخریب و خون ریزی

"زالنا  گروموا"  خبرنگار "روزنامه سویتسکایا راسیا" در دمشق

ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 

در دوران دبیرستان ما، معلمان تاریخ و سیاست در کلاس های درس، همواره از جنگ طلبی و بیداد گری امپریالیسم آمریکا و سازمان نظامی ناتو در سطح جهان سخن می گفتند. بنا به اقتضای سنین نوجوانی و جوانی، ما را سر شنیدن این نوع صحبت ها نبود. باید سنی می گذشت تا  مرور زمان، چشم های ما را به واقعیات دردناک جهان معاصرباز می کرد تا در عمل انسان کشی وتخریب کشورهایی نظیر یوگوسلاوی، افغانستان، عراق، لیبی و امروز سوریه را به نظاره بنشینیم.

این روز ها، حقیقت گفته های معلمان مسوول و فهیم و انسان دوست آن دوران، به استمرار در ذهن های ما در گردش هستند. در این وضعیت پر فتنه و آشوب جهانی که امپریالیست ها عامل به وجود آورنده آن هستند لزوما  ما با گفته های معلمان دیروز خود پیوند راستینی خواهیم داشت.

 تروریست هایی که در آزمایشگاه ها و اردوگاه های کشورهای منطقه وهمسایه سوریه با حمایت های همه جانبه امپریالیسم آمریکا و ناتو تربیت شده اند، دمشق، این شهر رویایی هزار و یک شب شرقی را به مخروبه ای تبدیل کرده اند. این جنایت کاران حرفه ای تمام نیروی خود را برای انتقام از مردم و نا امن کردن پایتخت سوریه متمرکز کرده اند. آن ها قدرت و توانایی لازم را ندارند تاصف آرایی جنگی بکنند و با مردم و ارتش این کشور، رو در رو بجنگند، به همین دلیل با پوشش های متفاوت، ناجوانمردانه به بمب گذاری با اتوموبیل، ترور های انتحاری  و حتی گروگان گیری زنان و کودکان و سپس کشتن آنان دست می زنند.

راه زنان بی بند و بارکه خود را مسلمان می نامند با بانگ الله اکبربه مساجد حمله می کنند و افرادی را که به فرایض دینی خود مشغول هستند به گلوله می بندند. حتی مسیحیان و کلیسا های آن ها از تعرض باندهای آدم کش و قسی القب در امان نیستند. جالب توجه است که مسیحیان " متمدن " اروپایی نیزشاهدان بی تفاوتی هستند در مقابل این نوع تبه کاری ها یی که نسبت به هم کیشان سوری آنان اعمال می شود.

 در این وانفسای کشت و کشتار و حمله به مراکز مذهبی سوریه نه صدایی از مسلمانان بر می آید و نه از مسیحیان.

تا به امروز با وجود گذشت 18 ماه از خون ریزی و تخریب بی امان توسط تبهکاران حرفه ای و حامیان امپریالیست آنان در سوریه، آن ها نتوانستند هدف های خود را جامه عمل بپوشانند.

 مقاومت دولت و ارتش و مردم این کشورتا کنون به جد مانع از دست یابی این مزدوران به  قدرت دولتی بوده است.

طرح ها و برنامه های متجاوزان امپریالیستی به حقوق مردم جهان، یک رنگ و یک شیوه خاص را شامل نمی شوند بلکه آنان خود را مجاز می دانند تا ازهر وسیله ای برای " سروری" خود بر حهان بهره گیرند.

چندی قبل یکی دیگر از" قهرمانان دمکراسی جهانی"  بنام "لوئیس مورنولوکامپو" دادستان دادگاه جنایی بین المللی این نهاد " حقوقی " اروپایی همکار ناتو، در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی کانادا اظهار داشت که سازمان ناتو باید گروه ویژه ای را برای دست گیری بشار اسد به سوریه فرستاده و او را برای محاکمه به این دادگاه بیاورد! گفته های آقای دادستان یاد آور کشاندن غیر قانونی رئیس جمهور یوگوسلاوی "اسلوبودان میلوسویچ" به دادگاه لاهه است. نمونه دیگر تسری "عدالت " از نوع  ناتویی آن در تابستان گذشته، دستگیری رئیس جمهور ساحل عاج "لوران باگیو" توسط نیروهای فرانسوی "سپاه صلح" مسقر در این کشور آفریقایی است.  

اخیرا " هلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا  سناریوی جدیدی را درارتباط  با تداوم  مداخله  نظامی در امور داخلی سوریه  ارائه داد که توسط حکام خلیج فارس در شهر دوحه به اجرا گذاشته شد. شیخ نشین قطر طیف وسیعی ازسران شناخته شده و نا شناخته آدم  کشان حرفه ای را جهت پی گیری سیاستی واحد، در مقابل حکومت سوریه گرد هم آورد. واسطه گران سازمان ناتو قول همه گونه کمک های مالی و تسلیحاتی را جهت براندازی حکومت سوریه به تشکیلات آن ها دادند.

 آن چیزی که تا به حال برای حاکمان عرب خلیج فارس و آمران آن ها مطرح نبوده و نیست و در معادلات سیاسی آن ها به حساب نیامده سرنوشت مردم عرب سوری بوده است. این جمعی که آن ها گرد هم آوردند دست شان تا مرفق  به خون مردم سوریه آلوده است. مگر شهروندان این کشور می توانند بپذیرند که قاتلان زنان و فرزندان شان حاکم به سرنوشتشان گردند؟

در طول برگزاری همین اجلاسیه بود که حاکمان امارات در دوحه از سران " اپوزیسیون جدید " خواستند  تا چند راکت به طرف اسراییل پرتاب کنند تا  بهانه ای گردد و پای این کشور را  به معرکه سوریه بکشانند.

قبل از اجرای این سناریو حاکم قطر به غزه، منطقه خود گردان فلسطینی مسافرت کرد و با دست و دل بازی قول کمک های دهها میلیونی به مردم فلسطین داد. در همین مسافرت بود که ( هرچند در خبر ها نیامد ) این حاکم دست و دل باز با نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ملاقات کرده و از او خواسته است جبهه جدیدی را برای سرنگونی بشار اسد باز کند. او قول داد که در ازای همکاری نظامی اسراییل با " ائتلاف ضد سوری"، قطر به مدت دوسال نفت و گاز لازمه این کشور را مجانی در اختیار آن ها قرار دهد.

بعد از برگزاری اجلاس گروه های ضد سوری، بعضی از کشورهای جهان از جمله امارات متحده عربی، عربستان، فرانسه، ترکیه و... این تشکل را به عنوان تنها نماینده مردم سوریه به رسمیت شناختند. باید ازسران این کشور ها که خود را " حاملان دمکراسی " در پهنه گیتی می دانند پرسید بر اساس کدام همه پرسی و انتخابات این باند های جنایت کار را نماینده مردم سوریه می شناسند ؟ آیا این واقعیت عریانی نیست که جهان خواران در برابر دیدگان جهانیان برای کشورهای دیگر خط و نشان تعین می کنند ؟

چندی پیش هیئتی از " اپوزیسیون سوریه " برای جلب نظر موافقت مسکو با برنامه های خود سفری به پایتخت روسیه انجام داد. رئیس این هیئت با بی شرمی تمام از مقامات روسیه می خواهد تا  این کشور در سازمان ملل با طرح بریتانیا در خصوص " منطقه پرواز ممنوع برفراز سوریه " موافقت کند ! در ابتدا آن ها ادعا می کردند که ما خواهان دخالت در امور داخلی سوریه نیستیم و فقط می خواهیم بعنوان اپوزیسیون" آزادی خواه" دولت سوریه فعالیت کنیم ! آیا بستن فضای هوایی سوریه به معنی تکه پاره کردن این کشور توسط سازمان جهنمی ناتو نمی باشد ؟ در خواست حمله نظامی وحشیانه آمریکا و اروپا به کشور سوریه دخالت آشکار در امور داخلی آن کشور نیست ؟ آنان خود را در مسکو میهن پرستان سوری معرفی کردند اما مدل سرنگونی حکومت لیبی را در ذهن خود می پرورانند.

به لحاظ تاریخی این واقعیتی است انکار ناپذیر، هر نیرویی که به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور خود چشم داشته باشد وابسته به نیروهای خارجی است، در این صورت این گروه ها  حق ندارند خود را میهن پرست بداند. این قاعده و قانون در هر کجای جهان به اجرا در آمده است حکم دیگری نداشته است.

 

 

 

                        راه توده  384     29 آبان ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت