راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

روسیه دو راه پیش رو دارد: سوسیالیسم و یا ادامه وضع خفت بار کنونی
جهان به آستانه
جنگ دوم جهانی باز گشته است!
سایت حزب کمونیست روسیه- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

در پی اجرای" مارش میلیونی" اپوزیسیون روسیه علیه حکومت الیگارش های حاکم بر این کشور، روز 22 سپتامبر 2012 بنا به فراخوان حزب کمونیست این کشور تظاهرات سراسری در شهرها و ایالات مختلف برگزار شد .

هزاران تظاهر کننده با در دست داشتن پرجم های سرخ در میدان انقلاب شهرمسکو دراعتراض به سیاست های مخرب دولت در عرصه داخلی و خارجی گرد آمدند و به سخنان رهبران حزب کمونیست و نمایندگان اقشار مختلف اجتماعی گوش فرا دادند. در این اجتماع بزرگ نمایندگان کارگران، زنان، جوانان و رهبران حزب کمونیست در زمینه های گوناگون اجتماعی و مشکلات آن سخنرانی کردند .

بخشی از برنامه این تظاهرات ، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه گفت :

رفقا و دوستان گرامی! ما در دنیایی زندگی می کنیم که گسستی بی سرانجام بر آن حاکم است . بحران های اقتصادی، مالی و اجتماعی این دوران را فقط می توان با شرایط قبل از جنگ جهانی دوم مقایسه کرد . ریشه این بحران ها در درجه اول در ایالات متحده آمریکا است. اگر دولت این کشور در سه نوبت شبانه روزی هم اسکناس چاپ کند، جواب بحران های مالی را نخواهد توانست بدهد. در اروپا هم وضعیت به همین صورت است و این اتحادیه حتی از پس دوختن شکاف های بوجود آمده بین خود از جمله بحران های پولی یونان نیز بر نمی آید و هیچکس نمی داند این اتحادیه دوام خواهد آورد یا نه.

چندی پیش کشورهای جنوب شرقی آسیا اجلاسیه نوبتی خود را برگزار کردند. در این اجلاسیه همه رهبران این کشورها سخن از پایین آمدن رشد اقتصادی تا حد صفر بر زبان آوردند. تنها کشور چین سوسیالیستی است که با مدیریت عقلانی از این بحران ها کنار مانده است.

کشور ما در بین این قطب های بحران خیز جهانی قرار دارد و متاسفانه از بی لیاقتی حکومت گران ما آمریکایی ها  و اروپایی ها استفاده کرده و  روسیه را حیات خلوت خود قرار داده اند. کافی است به ارقام غارت منابع طبیعی کشور ما و خروج میلیارد ها دلار به خارج توجه کنیم. نمونه دیگر، ثمره ورود روسیه به سازمان تجارت جهانی است که تا پایان امسال حد اقل دو میلیون بی کار را در پی خواهد داشت. افت موسسات صنعتی، فلج شدن کشاورزی و رشته های علم و دانش هم از تبعات این تصمیم غلط و خانمان برانداز است.

متاسفانه حزب "روسیه واحد" با اکثریتی که در پارلمان دارد دست دولت را برای تصویب قوانین ضد مردمی باز می گذارد. دولت از سویی برای جبران کسری بودجه به فروش موسسات دولتی اقدام کرده است و از طرف دیگر به بالا بردن هزینه های خدمات عمومی و کاستن از بودجه های آموزش و پرورش و خدمات درمانی دست زده است .

تداوم اجرای چنین سیاست هایی منجر به اعترضات اجتماعی است و دولت همیشه خواسته است و خواهد خواست از سیاست برخورد با خشونت با مردم استفاده کند. خواه ناخواه اعتراضات آینده منجر به شورش های اجتماعی خواهد شد. حزب کمونیست روسیه با ارائه برنامه معین و بر اساس تجارب گذشته سوسیالیستی در کشور سعی خواهد کرد اعتراضات اجتماعی را با هدایت حزبی سامان دهد و مانع از آن شود تا این غلیلان ها به شورش کور تبدیل گردد .

کشور ما دو راه بیشتر در پیش ندارد، یا ادامه راهی که دزدان با چراغ، مانند یلتسین و مشاورانش رفتند و ادامه آن را به پوتین واگذار کردند، یا ایجاد شوراهای خلقی و حکومت مردمی .

جای بسی امید واری است که بیش از نیمی از جمعیت حاضر در همین اجتماع را جوانان تشکیل می دهند. ما می توانیم با اتکای به نیروی جوان کشورمانع از آن گردیم تا غربی ها – خصوصا آمریکایی ها فرهنگ و اعتقادات مردم ما را نابود کنند. هدف آن ها در هر صورت  نا بودی سنت ها و تمدن های بومی است (مانند ساختن فیلم های شنیع توهین به مسلمانان و قرار دادن آن ها در مقابل مسیحیت) و در پس آن، عملیات نظامی با هدف سیطره تبهکارانه برمنابع  کشورها. امروزه مردم جهان خصوصا مسلمانان به چهره کریه امپریالیست ها و شیوه "تفرقه بینداز و حکومت کن " آنان پی برده اند .

تجربه به ما آموخته است که بدون دوستی ملت ها سوسیالیسمی در کشور ما پا نخواهد گرفت. روس ها، اوکرائینی ها، بلاروس ها و قزاق ها این توانایی را دارند تا اولین سنگ بنای چنین اتحادی را بگذارند.

با سپاس از همه شما که علی رغم شرایط طاقت فرسای زندگی و کار روزانه در این تظاهرات شرکت کردید، خصوصا جوانان که حامل قوت و انرژی به جمع ما هستند. ما در آینده نزدیک به استقبال 95 مین سال انقلاب سوسیالیستی اکتبر و بر گزاری پانزدهمین کنگره حزب و بیست سالگی احیای آن می رویم. در همین جمع با خوشنودی زیاد اعلام می کنم که در سه سال گذشته بیش از 50 هزار عضو جوان به حزب ما پیوسته اند. ما این روی آوری شما نسل های جدید را به فال نیک میگیریم و با اطمینان می گوییم که تنها راه نجات کشور در پیش گیری راه سوسیالیستی است. ما موفق خواهیم شد و طوق برده داری را از گردن مردم روسیه برخواهیم داشت . افسار گسیختگی امپریالیستی را سیستم سوسیالیستی می تواند مهار کند .

فیلم این مراسم را می توانید از اینجا ببینید

http://kprf.ru/actions/110435.htm

 

 

 

                        راه توده  376     3 مهر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت