راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست روسیه
سوریه به قربانگاه
ناتو برده خواهد شد
ترجمه- آزاده اسفندیاری

 
 

در پی کشتار وحشیانه  روز های 25 و 26 ماه مه در شهر"حوله"ی سوریه که بیش از یکصد نفر از اهالی غیر نظامی، از جمله 35 کودک  نیز در میان آنها بودند، مطبوعات غرب تبلیغات وسیع هیستریکی را علیه دولت سوریه - خصوصا بشار اسد رئیس جمهور این کشور  به راه انداخته اند.

اطلاعیه های شتاب زده از جانب کشورهای اروپائی و امریکا، بدون هیچگونه تحقیق و بررسی در مورد این جنایات هولناک از هر طرف صادر می شود . حتی پان کی مور دبیر کل سازمان ملل متحد و کوفی عنان نماینده سازمان ملل برای سوریه نیز قبل از اینکه ناظران صلح سازمان ملل در سوریه اظهار نظر کنند، پشت تریبون های رسانه ها رفتند و دولت سوریه را به اتهام زیر پا گذاشتن "مقررات بین المللی " محکوم کردند!!  

بر اساس گزارش هائی که توسط ژورنالیست ها و ناظران سازمان ملل تا به حال منتشر شده است، کشتن مردم بی دفاع وخصوصا کودکان این منطقه با سلاح های سنگین صورت نگرفته است. این در حالی است که غالب افراد یا با چاقو به قتل رسیده اند  و یا از پشت سر به آن ها شلیک شده است.

تراژدی حوله، یاد آور حوادث خونین بوسنی در نیمه های دهه 90 میلادی قرن گذشته می باشد. روز پنجم فوریه سال 1994 بمبی در بازار "مارکله" شهر سارا یوو منفجر شد که منجر به کشته شدن 68 نفر و زخمی شدن 144 تن غیر نظامی گردید . خبر گزاری های غربی بدون درنگ اعلام کردند که این کشتار توسط  خمپاره اندازان ارتش صربستان صورت گرفته است.

متعاقب آن حادثه، همه اطلاعیه ها و بیانه های کشورهای غربی حاکی از دست داشتن ارتش صربستان در این انفجار بود. در همین رابطه، سازمان ناتو این کشور را تهدید به بمباران کرد.

سناریوی ناتو برای تکه پاره کردن کشور یوگوسلاوی مرحله به مرحله در حال پیشرفت بود . در روز 28 آوگوست 1995 بار دیگر بمبی در همان بازار منفجر شد که 37 کشته و 90 زخمی بر جای گذاشت. باز هم دولت های غربی و سازمان ناتو اعلام کردند که ارتش صرب ها با خمپاره انداز بازار مارکله را هدف قرار داده است .

در ارتباط با حوادث سارایوو، سرهنگ آندره دمورنکو – روس - معاون فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد درسارایوو، در همان زمان در مصاحبه ای اعلام کرد که انفجار بازار سارایوو نه کار ارتش صرب بود و نه ارتش بوسنی، بلکه ، این عمل جنایت کارانه را نیروهای  پاسدار صلح سازمان ملل که نقش حائل را بین ارتش صربستان و نیرو های نظامی بوسنی داشتند انجام دادند. هدف جنایت کارانه آن ها، دادن بهانه به سازمان نظامی ناتو جهت بمباران صربستان و تغیر رژیم این کشور بود!

هم اکنون بوضوح می توان دریافت که سازمان ناتو چرا با به راه انداختن حمام خون در سوریه می خواهد سناریوی کشور یوگوسلاوی را در این کشور تکرار کند.

کشور های غربی و بازوی نظامی آن ها، سازمان ناتو در این خیال باطل هستند که مردم جهان متلاشی کردن یوگوسلاوی را در مرکز اروپا فراموش کرده اند !

نوشتن و اجرا کردن سناریو های زنجیره ای برده کردن مردم جهان توسط کشورهای امپریالیستی اگر چه به اشکال مختلف صورت می گیرد، اما در محتوا، جملگی تفاوتی با یک دیگر ندارند .

همین چند روز پیش سناتور آمریکایی مک کین * به کشور ترکیه سفر کرد و با فرماندهان باصطلاح "ارتش آزاد سوریه " دیدن کرد. او با دلداری دادن به تروریست ها و پیام آوران خشونت و مرگ گفت: نیروی هوایی کشورهای ناتو بزودی حملات شما را به سوریه پوشش خواهند داد. ما منتظرفرصت هستیم ( بهانه)

رویداد های حوله که در آن قصاوت در مورد مردم غیر نظامی سوریه به منتهی درجه خود رسیده است، نشان داد که بربریتی که در لیبی توسط مزدوران خارجی انجام  شد، در سوریه نیز در حال اجرا است . شتاب زدگی درواکنش به کشتار های بی رحمانه شهر حوله توسط کشور های غربی برای همه مردم شرافتمند جهان جای شک باقی نمی گذارد که نیروهای اهریمنی ناتو چه سرنوشتی را برای مردم سوریه رقم خواهند زد .

حزب کمونیست روسیه بر این باور است که با تحقیقاتی که در مورد کشتار وحشیانه شهرحوله، توسط نیروهای صلح دوست جهان صورت خواهد گرفت، با بدست گرفتن سرنخ به هم پیوسته جنایات و تبهکاری های سازمان ناتو در  سوریه، لیبی، افغانستان عراق و یوگوسلاوی را  خواهند یافت .

 

دبیر کل حزب کمونیست روسیه گنادی زوگانف

 مسکو30.05.2012  

 

سایت حزب کمونیست روسیه

 

* سناتور مک کین خلبان هواپیمای بمب افکن ب 52 زمان جنگ ویتنام در یکی از ماموریت های جنگی اش برفراز شهر هانوی پایتخت ویتنام هواپیمایش به زیر کشیده شد و به اسارت در آمد. او بمدت 5 سال در آن کشور زندانی بود و در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز بعنوان قهرمان ملی در برابر اوباما قرار گرفت  – مترجم

 

 

 

   راه توده  364      15 خرداد ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت