راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مارش سرخ
در زاد روز
ولادیمیر ایلیچ لنین
آزاده اسفندیاری

 

22 آوریل روز تولد ولادیمیرایلیچ لنین رهبر بزرگترین انقلاب سوسیالیستی جهان است. بر اساس یک سنت انقلابی در کشور شورا ها - که با نام لنین پایه گذار آن سیستم مترادف می باشد – در این روز مردم در مسکو به پای مقبره او و دیگر نام آوران حکومت شورا ها دسته ها و تاج های گل می گذارند. در دیگر شهرهای روسیه و یا جمهوری های سابق اتحاد شوروی که هنوز میدان و یا مجسمه ای به نام لنین بر جای مانده باشد مراسمی همراه با سخنرانی و گذاشتن دسته های گل بربناهای یاد بود، متداول است .

در شهر الیانوسک، زادگاه رهبر انقلاب اکتبر، امسال این مراسم از ویژگی خاصی برخورداد بود. مطابق قرار داد پنهانی دولت مردان روسیه با آمریکائی ها در زمینه واگذاری پایگاهی تحت عنوان "راه ترانزیت برای استفاده های لژستیگی برای افغانستان "به سازمان نظامی ناتو واگذار خواهد شد . توافقی که آمریکائی ها در عوض دستیابی به چنین پایگاهی در مقابل تقلب های انتخاباتی پارلمانی و ریاست جمهوری روسیه سکوت اختیار کنند.

 این منطقه یکی از مهم ترین پایگاه های موشکی و صنعتی- نظامی زمان اتحاد شوروی و امروز روسیه می باشد. به همین دلیل حزب کمونیست روسیه با تمام توان و قدرت خود برای مقابله با حضور نیروهای آمریکائی در این منطقه به مقابله ایستاده است. امسال هزاران نفر از مردم محلی و کمونیست ها و هواداران شان،  مراسم بزرگ داشت تولد لنین را در میتینگی به یاد ماندنی تبدیل به اعتراض علیه خود سری های الیگارشی های حاکم در زمینه واگذاری بخشی از خاک کشورشان به نیروهای تجاوزکار بین المللی کردند. به همین منظور اعضای رهبری حزب کمونیست روسیه به این شهر رفتند تا همراه مردم صدای اعتراض خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند .

در مسکو نیز مراسم 142 مین سال زاد روز رهبر انقلاب کبیر اکتبر در روز جمعه بیستم آپریل در میدان سرخ، کنار مقبره لنین برگزار شد. در صف اول نثار کنندگان تاج های گل به مقبره بنیان گذار حکومت شوراها و بنای یاد بود دیگر بلند پایگان و نام آوران زمان اتحاد شوروی، رهبر حزب کمونیست و دیگر اعضای کمیته مرکزی این حزب شرکت داشتند . گنادی زوگانف در جمع خبر نگاران و مردمی که در این میدان حضور داشتند ضمن تبریک تولد لنین گفت: مردم و کشور ما روسیه  در یکی از حساس ترین دوران های تاریخی خود قرار داریم . چرا که یک گروه وسیع الیگارشی و پشت کرده به مردم خود ، بر سرنوشت این کشور پهناورحاکم شده اند و تنها دقدقه شان پر کردن جیب خود و هم دستان جهانی ایشان است . آقای پوتین با پر گوئی مدعی بر کنار بودن روسیه از بحران های اقتصادی حاکم بر کشورهای دنیا است ! کدام عقل سلیمی در این کشور این دروغ های زنجیره ای را باور دارد . در مقابل چشم جهانیان و مردم روسیه دو انتخابات بر گذار شد که طشت رسوائی تقلب و مردم فریبی آن از بام ها فرو افتاد . نا بودی هشتاد در صد کارخانه ها ، ویران کردن سیستم اجتماعی و تعاونی کشاورزی افتخاری است بر سینه ایشان . در پانزده سال گذشته حتی یک کارخانه مدرن ایجاد نشده است ... در سیاست خارجی نیز وضعیتی بهتر از وضعیت داخلی نداریم . در مقابل بمب باران وحشیانه  ناتو به یوگسلاوی این کشور برادر و متحد ارزشمند ما در جنگ جهانی دوم سکوت اختیار شد . در حوادث لیبی و جابه جائی حکومت آن ، روسیه سالانه 20 ملیارد دلار از دست داد . در عراق 160 هزار کارشناس روسی مشغول به کار بودند که این ها همه از دست رفتند ... حال با تبانی گرگ های درنده ناتو می خواهند در شهر الیانوسک این قلب روسیه به آمریکائی ها پایگاه واگذار کنند . من با اطمینان به شما می گویم که ما اجازه چنین را نخواهیم داد و خواب وطن بر باد ده ها را پریشان خواهیم کرد .

به جای باز سازی اقتصادی و ایجاد شرایط در خور زندگی شرافتمندانه برای مردم روسیه کار آنها به هرزه گوئی به گذشتگان افتخار آفرین کشور ما قرار دارد .

من در این مکان و در پای دیوارهای کرملین این یادگار معنوی مردم روسیه ، از مدویدیف و پوتین سوال می کنم چرا در عرض پانزده سال گذشته در پری بالتیک و دیگر مناطق اطراف  روسیه منافع کشور خود را زیر پا گذاشتید و در مقبل گسترش ناتو هیچ عکس العملی نشان نداده اید . فاصله نیرو های ناتو مستقر در پری بالتیک تا مسکو و پیترز بورگ را آن ها می توانند در عرض هشت دقیقه طی کنند . شما چه تدابیری برای دفاع از مردم خود اندیشیده اید ؟ آمریکا ئی ها و هم دستان اروپائی شان ، در کشور های شرق اروپا که توسط ارتش های ما یعنی پدر ها و پدر بزرگ های ما و شما برای آزادی آن ها از یوغ فاشیسم هیتلری جنگیدند محل اسقرار موشک ها و دیگر ابزار های تکنیکی مدرن جنگی شده است . تنها برای آزاد سازی کشورلهستان ششصد هزار نظامی اتحاد شوروی جان باختند ...

با اطمینان باید گفت ، سیاستی که شما در پیش گرفته اید سیاستی است ضد منافع ملی دولت و مردم روسیه و در یک کلام خانمان براندازنه .

  شما باید از لنین طرزحکومت داری را یاد بگیرید . باید از او یاد بگیرید چگونه می توان از منافع ملی خود دفاع کرد . بیائید یاد بگیرید از او که چه سان این کشور کثیرالمله را سامان بخشید و درس برادری به ملت ها آموخت ...

در این روز فرخنده برای خلق های روسیه و همه مردم جهان دنیائی عاری از فقر و ستم و جهانی توام با صلح آرزو مندم .

 

 

تخلیص از سایت حزب کمونیست روسیه

 

 

 

 

   راه توده  359      4 اردیبهشت ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت