راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مکالمات شما را

روی هوا

می زنند و می برند

آذرفریتاش

 
 

 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از "ادوارد اسنودن" نوشت: سازمان اطلاعات و امنیت ملی ایالات متحده امریکا که زیر نظر وزارت دفاع اداره می شود صدها میلیون ایمیل را در سال 2012 تحت کنترل قرار داده است. امار یک روز اطلاعات جمع آوری شده در سال 2012 توسط آژانس اطاعات امریکا,444.743 تماس از طریق ایمیل یاهو، 857.82 از طریق فیس بوک، 697.33 از حساب جی میل و 22. 881 از دیگر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بدست اماده است. مجموعا 250 میلیون ایمیل مخاطبین در هرسال از کنترل سرویس اطلاعات ایالات متحده عبور کرده است.

استراتژی سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا روی جمع آوری مجموعه عظیمی از اطلاعات برنامه ریزی شده است.

وظیفه اصلی این آژانس که از نوامبر سال 1952 در ایالت "مریلند" تاسیس شده، نظارت بر مخابرات و فعالیت های ماهواره ای و کشف رمز سیستم های ارتباطاتی در ایالات متحده و خارج از مرزهای ایالات متحده است. جمع آوری ارتباطات از راه دور در سراسر جهان (تلفن موبایل، فکس، ایمیل و ارتباطات انفورماتیک و همچنین دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره ای) است. بویژه مکاتبات وزارتخانه ها و سفارتخانه ها و روابط عمومی سازمان های بین المللی و سازمان های غیر دولتی شرکت های بزرگ فعال و غیره ...

آژانس امنیت ملی ایالات متحده از آژانس های کلیدی سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده است و صدها هزار کارمند در استخدام خود دارد. این افراد در مراکز مختلف در امریکا و ایستگاه های شنود دائم در خارج مشغول کار هستند و اطلاعات 50  ایستگاه شنود دائم را در 20 کشور در سطح 5 قاره دریافت می کنند. در مجموع ره گیری اطلاعاتی بیش از 50 درصد ترافیک مخابراتی جهان را شامل میشود. مهم ترین ایستگاه شنود در انگلستان، آلمان، نیوزیلند و استرالیا مستقر است. این ایستگاهها ره گیری علامات ماهوارهای اطلاعاتی را از طریق ره گیری امواج مستقیم ماهواره ها و یا از طریق دریافت علامات ماهواره هائی به نام "مرکوری" و یا ماهواره "ترومپت" که مجهز به آنت های عظیم مدورهستند دریافت می کنند. این آنت های عظیم می توانند از سوی ایستگاههای تقویتی مکالمات تلفن های همراه را دریافت کنند. 9 ماهواره از نوع "مرکوری" در اطراف زمین در ارتفاع 36 کیلو متری از سطح زمین در گردش هستند. دو ماهواره در قاره اروپا قرار دارد که اطلاعات دریافتی را به ایستگاه برزگ "منویت هیل "در انگلستان ارسال می کند و هر بار که شما مکالمه ای تلفنی با خارج برقرار می کنید و انعکاس صدای خود را در گوشی می شنوید این علامت مشخصه استفاده از ماهواره در ارتباط راه دور است. مطما باشید که این ایستگاه زمینی آژانس امنیت ایالات متحده است که مشغول دریافت مکالمه شما است.

یک گزارشگر بریتانیائی در روزنامه گاردین بنام "گلن گرینوالد" که در "ریو دو ژانیرو" برزیل مستقر است اعلام کرد که در پی اطلاعات محرمانه که "ادوارد اسنودن" تحلیگر سابق اطلاعاتی امریکا منتشر کرده سازمان امنیت ملی ایالات متحده NSA مکاتبات تلفنی و ارتباطات مقامات دولتی و مردم برزیل و همچنین و نزوئلا و اکوادور و حتی مکزیک که متحد امریکا است را شنود می کرده است. بارک اوباما در اجلاس گروه 20 که در روسیه برگزار شد به "دیلما روسف "رئیس جمهور برزیل و همتای مکزیکی خود "انریکه پنانیتو" قول داد که به این مسئله رسیدگی کند. باید یاداور شد که بودجه سالانه آژانس معادل 16 میلیارد دلار است. ایالات متحده همواره خواستار کنترل تاسیسات و ساخت و ساز ارتباطات در تمام جهان است و از فعالیت چین و شرکت های چینی در این زمینه جلوگیری می کند. یکی از مشکلات آژانس اطلاعاتی زمانی است که سرویس های خدمات اینترنتی بیش از حد امن می باشند. ادوارد اسنودن از خدمات سرویس "پست الکترونیکی خاموش" به نام "لاوابی" برای ارتباط استفاده می کرد که غیر قابل کنترل بود. سازمان "اف .بی .ای" این شرکت ها را برای دریافت کلید رمز عبور ماشین الات و دسترسی کامل به تمام پیام ها بدون هیچ مجوزی از طرف دادگاه تحت فشار قرار داد. شرکت های مذکور ترجیح دادند که اطلاعات خود را در اختیار "اف .بی .ای" قرار ندهند. خالق "ویرایشگر" این سرویس "لادر لویسون" در فیس بوک خود نوشت "من مجبور به اتخاذ تصمیم بزرگی هستم، یا باید همدست در جنایات علیه مردم امریکا شوم و یا کار خود را که بیش از ده سال برای آن سخت تلاش کرده ام را از دست بدهم"

(این مقاله با استفاده از مطالب  اومانیته و ویکی پدیا در همین ارتباط نوشته شده است.)

 

 

 

                        راه توده  429     25 مهر ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت