راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پرورش مار

در آستین

دولت ترکیه

بهزاد دولت آبادی - استانبول

 
 

 

بر اساس مقاله ای از یک تحلیلگر سیاسی روس بنام "ستانیسلاو تاراسف" *  ترکیه که تا زمانی حمایت لوجیستیکی از برخی گروه های وابسته به القاعده در سوریه  می کرد هم اکنون هدف همان گروه ها قرار گرفته است.

بر اساس نوشته "ستانیسلاو تاراسف" که از طریق " صدای روسیه " نیز منتشر شد "در پی توافق ایالات متحده و روسیه در باره خلع تسلیحات شیمیایی در سوریه، ترکیه تحت فشارهای بین المللی برای تغییر سیاستش قرار گرفت. "

در این گزارش آمده است که: "دولت ترکیه تصمیمات و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر عدم کمک مالی به القاعده و مسدود کردن درآمد های گروه های وابسته به القاعده را زیر پا گذاشته ولی این اقدام ترکیه مورد پشتیبانی برخی محافل حکومتی کاخ سفید ایالات متحده قرار دارد. هر چند دولت ترکیه بر خلاف اجماع جهانی در خصوص بحران سوریه عمل می کند اما این رفتار همچون بومرنگی به خود ترکیه باز خواهد گشت. ترکیه با این روش ماری را در آستینش  می پروراند که دیر یا زود خود وی را نیش خواهد زد. گروهی وابسته به القاعده به اسم "دولت اسلامی عراق – شام" دولت ترکیه را تهدید کرده که در صورت بستن مرز هایش با سوریه قوایش را به داخل ترکیه سوق خواهد داد."

یک مسئول عالی رتبه امنیتی اسراییل بنام "یوسی ملمان" مدعی شده است که این قوای  "دولت اسلامی عراق - شام " در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یک بلای بسیار جدی برای ترکیه خواهد شد. "تروریست های "دولت اسلامی - عراق شام" چندی پیش دولت ترکیه را به دلیل نبستن مرزهایش با سوریه مورد تهدید قرار داده بودند. کیست که نداند چنین گروه هایی که هر روز بمانند قارچ در سوریه رشد می کنند چه دست های پنهانی که در برخی محافل رانت خوار سپاه پاسداران ایران دارند. آنچه که مسلم است اینست که دولت اردوغان ترکیه آن دل خوشی که از احمدی نژاد داشت را با دولت دکتر حسن روحانی ندارد.

بنا به برخی ادعا ها در سال 2012 رئیس اداره امنیت ترکیه "هاکان فیدان" نام 10 ایرانی که در ترکیه به نفع اسراییل جاسوسی می کرده اند را با دولت ایران داده است. این که عملش خوب بوده و یا نه موضوع دیگری است. ولی آنچه مهم است آن چیزی است که – البته در صورت داشتن واقعیت- بموجب این خبر ترکیه از ایران گرفته است!

 

 

 

                        راه توده  431     9 آبان ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت