راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام ها شما

پاسخ های راه توده

 
 

 

 

Mojtaba Aghamohammadi

 

faghat beh khodetan tabrik gofteh\'id

ba ta\'sof-e besyar

tebgh-e ma\'mool beh jay fada-kari dar

rah-e \"mellat\" beh defa az khodetan pardakhteh\'id

 

راه توده: آقای مجتبی. قربان قلم توانای لاتین شما، خُب. دو جمله نظر بنویسید تا ما هم چیزی از امثال شما یاد بگیریم.

----------------

چغور بغور

fsfsfs100@yahoo.com

"پرت وپلای دونفر و نصف

این چکیده فکری است که بر رهبری کنونی فداییان اکثریت و اسناد کنگره ششم حاکم است و در نهایت راه خلاص و جلب بخشش را در انحلال حزب و سازمان و حل شدن در یک حزب چپ می داند و آن را تدارک می بیند.

ما یقین داریم که با آشکار شدن نخستین طلیعه‌‌های فضای باز در ایران، حزب توده ایران و فداییان خلق – اکثریت همچنان بعنوان سالم ترین، پرشمارترین، بزرگترین و مهمترین گردان‌‌های چپ ایران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، هر چند در این زایش و جوشش دوباره جایی برای آنان که در خارج کشور تحت نام توده‌ای و فدایی برنامه انحلال حزب و سازمان را به پیش می‌برند باقی نخواهد ماند."

ها ها ها ها ها  از خنده مردیم.

 

راه توده: آقای چغور بغور. نقل جملات سرمقاله راه توده که هنر نیست. دو کلام نظری هم داشتید که بنویسید و ما بهره ببریم؟ ها ها ها ها ها شد نظر؟ قلم بر کاغذ ببرید و برای انتشار ارسال فرمائید تا بدانیم در کجای کارید؟ یکنفره بنوسید. لازم نیست یک نفر و نیم دیگری را هم پیدا کنید و با هم بنویسید!

خودمانیم که این پنهان شدن پشت اسامی چغور بغوری چه جسارتی به برخی ها می بخشد. ضمنا یک توصیه کوچک هم به جنابعالی می کنیم. سری به تاریخ سالهای اول انقلاب و جمهوری اسلامی بزنید. یا بگوئید برایتان تعریف کنند تا بدانید تنها در عرض چند ماه که حزب توده ایران امکان فعالیت علنی و قانونی در کشور یافت، چه نیروی عظیمی را توانست بسیج کند و چه مهر و نشانی بر انقلاب 57 زد. برای مزید اطلاع جنابعالی پایان نامه دکترای آقائی را منتشر می کنیم در این شماره راه توده که نه توده‌ایست و نه چپ و نه ارتباط با حزب توده ایران دارد و باحتمال زیاد از نسل قد کشیده بعد از انقلاب است. بخوانید و با دقت هم بخوانید تا با کوشه ای از نقش آفرینی حزب توده ایران در سالهای اول بنای جمهوری اسلامی آشنا شوید.

----------------

محبوبه مطلبی- سلام. چرا شما توده ایها همه اش بند مکنین به قبل از انقلاب. این همه آدم کشته جمهوری اسلام.

راه توده: ظاهرا شما هم مانند برخی دوستان دیگر معتقدید چون در جمهوری اسلامی جنایت شده و می شود، دیگر لازم نیست در باره جنایات دوران رضاشاه و محمد رضا شاه چیزی بنویسیم.

چه اندیشه غلطی است این اندیشه! برخی ها که مثل بنده سن و سالشان قد نمی دهد، شاید بهتر باشد با اقوام و اگر دارند پدر بزرگ های خود در مشهد و تهران و یا هر کجای دیگر تماسی بگیرند تا برایشان بگویند در زمان رضا شاه چه خفقانی برقرار بوده است. درباره محمد رضا شاه هم که به سن بنده قد می دهد فکر می کنم همه آنها که زندانی سیاسی نبوده اند هم لابد چیزهائی دیده و شنیده اند.

 

 

حسین هستم. از شهر.... –  من همیشه تلاشم رو می کنم که درباره گذشته بخوانم. من سال 67 به دنیا اومدم. خیلی دوست دارم درباره سالهای قبل از تولدم و نتایجش بدونم. برام همیشه پر از رمز و راز بوده. چطور یک آدم میتونه انقدر فجیع آدم دیگه ای رو بکشه؟ با چه ایدئولوژی؟ ممنون که با صبر و حوصله جواب های من رو بنویسید. بیش از این مزاحمتون نمیشم. فقط ملتمسانه ازتون خواهش میکنم بیشتر و بیشتر بنویسید.

 

راه توده: از همان ابتدای انقلاب توطئه ها علیه انقلاب و سپس علیه حکومتی که پس از انقلاب تشکیل شده بود سازمان داده شد. ترور آیت الله مطهری نخستین ترور بود. پس از آن جنگ. سپس فاجعه اعلام جنگ مسلحانه مجاهدین خلق و پیش از آن جنگ های مسلحانه در کردستان . جا سازی شدن افرادی مانند دکتر حسن آیت قائم مقام مظفر بقائی رهبر حزب زحمتکشان دوران جنبش ملی که متهم به وابستگی به انگلستان بود در قلب رهبری حزب جمهوری اسلامی و دهها و دهها رویداد دیگر را باید بررسی کنید تا برسید به جمهوری اسلامی امروز.

 بخش اصلی و مرکزی تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی از همینجا باید نوشته شود و بیاید به جلو تا برسد به فاجعه امروز. اگر اینترنت کند و ضعیف ایران اجازه داد تشریف ببرید به قسمت آرشیو راه توده و در بخش جستجو هر مطلبی را که مایل هستید درباره آن آگاهی کسب کنید آنجا بنویسید و دستور جستجو را بدهید تا برایتان ظاهر شود و مطالعه کنید. شک نداریم که پاسخ بسیاری از سئوالات خودتان را خواهید گرفت.

بزرگترین گرفتاری ما امروز اینست که حکومت اجازه نمی دهد مردم مطالعه کنند تا بیشتر درباره گذشته بدانند. ضربه بزرگی که نبود آزادی ها به مردم می زند همین جلوگیری از آگاهی است. شما ببنید در همان 8 سال دولت خاتمی و حضور مجلس ششم چقدر  کمک شد به رشد آگاهی در جامعه!

 

 

 

                        راه توده  403     29 فروردین ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت