راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"ویرانی و غارت"
آنچه از جنگ
در سوریه
باقی مانده است
ساویتسکایا راسیا
ترجمه آزاده اسفندیاری

 

ارتش سوریه توانست مهم ترین منطقه صنعتی این کشور، استان  حلب  را از گروه های تروریستی باز پس بگیرد.

منطقه حلب تا قبل از عملیات جنگی تروریست ها مهم ترین بخش صنعتی-اقتصادی سوریه بود. زیر بنای تاسیسات صنعتی در این استان  4400 هکتار بود و بیش از صد هزار کارگر در این تاسیسات کار می کردند. اشغال این موسسات توسط باند های شورشی از سال 2012 به بعد ضربات اساسی به اقتصاد این کشور وارد کرد.

نظامیان تعلیم دیده مورد حمایت غرب و ترکیه و عربستان در زمان تساط بر این منطقه، محصولات و حتی بخش هایی از کارخانه ها را با قیمت بسیار ارزان به ترکیه منتقل کردند و فروختند.

محمد وحید استاندار حلب در مصاحبه ای که با وی انجام شد گفت: "آزاد سازی موسسات صنعتی به دست ارتش  پیروزی بزرگی به حساب می آید، اما بازسازی و راه انداختن و به مرحله تولید رساندن موسسات  کاری است سخت و احتیاج به زمان دارد".

چندی پیش سازمان ملل متحد اعلام کرد که شش میلیون کودک سوری احتیاج به کمک های بشر دوستانه دارند. بنا بر گفته رئیس سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد "سیمون اینگرام"   سازمان ملل تا به حال تنها  37 درصد این بودجه را در اختیار این موسسه جهانی برای کودکان این کشور قرار داده  است.

جالب توجه آن که کشورهایی که برای کودکان فقیر و بیمار سوریه اشک تمساح می ریزند بودجه های کلانی را در اختیار تروریست های باصطلاح "میانه رو" قرار می دهند. در واقع حامیان غربی "ارتش آزاد سوریه " با تجهیز و در اختیار گذاردن همه نوع امکانات آن ها را برای مبارزه با مردم و حکومت سوریه آماده کردند. در نهایت امر، هدف از ایجاد گروه های تروریستی پیاده کردن "قانون شریعت" در مناطق مختلف خاورمیانه  است که نتیجه ای جز ظلم و بیداد گری برای مردم ندارد.

هنوز شاخه هایی از ارتش "آزاد سوریه" روز به روز عملیات خود را شدت می بخشند. برخی از آن ها اخیرا با برگزیدن نام  :داعش" دولت اسلامی عراق و شام، برای خود، منطقه بزرگ نفتی "آل عمران" نزدیکی مرز عراق در سوریه را تصاحب  کرده اند."دولت اسلامی شام و عراق" با اشغال  بخش هایی از خاک عراق تصمیم به اعلام "خلافت اسلامی" و تهیه شناسنامه برای اهالی مقیم مناطق اشغالی خود هستند.

ایالات متحده آمریکا ادعا می کند که با گروه های تروریستی که اخیرا نام خود را "دولت اسلامی عراق و شام" گذاشته است مخالف است و با آن ها مبارزه خواهد کرد، اما همه گروه های تروریستی چه در عراق و چه در سوریه از حمایت دولت آمریکا برخوردار هستند. گروه های تروریست با حمایت آمریکا برنامه های مختلف کامپیوتری و آنلاین را در جهت مبارزه با حکومت سوریه ایجاد کرده اند.

(اخیرا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای کمک به مخالفین باصطلاح "میانه رو" در سوریه  از کنگره این کشور 500 میلیون دلار در خواست کرده است.م)

بنا براین کاخ سفید واشینگتن ریا کارانه با ایجاد و تقویت گروه های تروریستی و متعصب مذهبی نه تنها  فاجعه ای را برای منطقه خاورمیانه بلکه برای اروپا و آمریکا رقم زده است.

النا گرومووا  خبر نگار روزنامه سوویتسکایا راسیا در دمشق

 آزاده اسفندیاری

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  463    19 تیر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت