راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چند پیام خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 
 

 

محسن- با درود. استاد سروش سهرابی در واقع مقالات علمی و تحقیقی شما باعث افتخار است موفق باشید.  بدرود

 

راه توده: با تشکر از قدردانی شما. حتما ایشان  خودشان هم این پیام را خواهند خواند و البته ما هم محکم کاری کرده و ابلاغ خواهیم کرد.

--

 

منصور بهمنی- سلام. از این که اعلامیه تاریخی حزب در میان دو یورش را منتشر کردید بسیار کار بجائی کردید و تشکر می کنم. چند اشتباه تایپی در آن دیدم که می نویسم تا اصلاح بفرمائید:

"ما قطعی"به "مقاطعی" تغییر یابد.

"تظمین"به "تضمین" تغییر یابد.

"طی کردن بازرگانی خارجی" به "ملی کردن" تغییر یابد.

"زندانبان"به "زندانیان" تغییر یابد.

"گروه"به "گرو" تغییر یابد.

در پارگراف پنجم از پائین "در حالی که حوادث اخیر"، به نظر میرسد جا افتادگی دارد.

راه توده: با سپاس از دقت مطالعه و ذکر اشتباهات تایپی. برخی از آنها قبلا اصلاح شده بود و یکبار دیگر دوستان آن اعلامیه را خوانده و اگر هنوز اشتباهات مورد اشاره شما تصحیح نشده باشد آن ها را تصحیح خواهند کرد. حجم زیاد مطالب و تایپ ناگزیر همه آنها، علیرغم سه بار باز خوانی مطالب توسط سه تن از دوستان، پیش از انتشار مطالب، باز هم اشتباهاتی نظیر آنچه اشاره کرده اید پیش می آید.

تاج فر- درود و صد درود بر نویسنده یا نویسندگان مقاله ویژگی های آقای خمینی در شماره 453 راه توده. با تشکر، خیلی از ابهامات مرا این مقاله برطرف کرد. راست است که گفته اند دود از کنُده بلند میشود. از ساعت 3 بامداد منتظر بودم تا بالاخره ساعت 5 بامداد خستگی ام برطرف شد. پیروز باشید

 

راه توده: این مقاله را دو تن از همکاران راه توده تهیه کرده بودند و ادامه دار نیز هست که توصیه می کنیم آنها را نیز با همین دقتی که اشاره کرده اید بخوانید.

----------------

متفی- سلام دوستان. ترور اقای مطهری فقط بخاطر خراب کردن و محو روز کارگر بود. از ترور به بعد تمام رسانه ها و رادیو و تلویزیون و غیره تا بحال بجای سخن از روز کارگر شده روز معلم و ترور ایشان. خنده دارتر این که از روز معلم میگویند در حالیکه معلم یکی از اقشار زحمتکش جامعه میباشد.

راه توده: در این که از همزمان شدن روز ترور آیت الله مطهری با روز جهانی کارگر سوء استفاده کرده اند تا در باره این روز جهانی چیزی نگویند و حتی تعطیل رسمی آن را لغو کرده اند، اما اینگونه نیست که این ترور صرفا با همین هدف انجام شد. ترور آقای مطهری دلائل سیاسی و حکومتی و مذهبی دیگری داشته است که ما تاکنون در مطالب مختلف راه توده به آنها اشاره کرده ایم.

----------------

رامین معتمدی- سلام و ادای احترام به شما عزیزان.

من از طلاب حوزه ی قم  و دانشجو نیز هستم ! فعال سیاسی نیستم ولی عمیقا مطالب سیاسی که جنبه ی شناختی - معرفتی دارد را دنبال میکنم! ایت الله خمینی و میر حسین موسوی از جمله شخصیت های مورد علاقه ی من هستند. مدتی است سرمقاله های راه توده را مطالعه و دنبال میکنم. یک نوع هم اندیشی در نگاه من و این مطالب وجود دارد! نگاهی زیر بنایی به رویدادها از منظر عقل و جامعه شناسی عرفی (توده ای)! مقاله ی "آیت الله خمینی دارای چه ویژه گی هائی بود؟" را با دقت مطالعه کردم. آن را نسبتا تازه و دقیق یافتم! به سهم خود از شما عزیزان بخاطر درج اینگونه مطالب تشکر میکنم! در پایان یک سوال دارم که اگر پاسخم بدهید ممنون میشوم! حتما میدانید که در میان مردم تبلیغ می کنند که آیت الله خمینی، دست نشانده انگلیس بود. این مطلب برای من بسیار آزار دهنده است! شما چه فکر می کنید؟ چرا این تبلیغ را می کنند؟

راه توده: بسیار خوشحالیم که مطالب راه توده مورد توجه شما و احتمالا دوستان دیگری مانند شما قرار گرفته و می گیرد. به اطلاع شما می رسانیم که این مطلب دنباله دار است و در چند شماره راه توده منتشر خواهد شد.

اما در مورد آن تبلیغاتی که در باره آیت الله خمینی می شود. انواع تبلیغات از آستانه 15 خرداد تا همین حالا علیه ایشان وجود داشته و دارد. شما حتما میدانید که انتشار مقاله ای با همین مضامین تبلیغاتی علیه آقای خمینی در زمان شاه در روزنامه ها زمینه ساز اعتراضات سیاسی و مذهبی شد. مقاله ای که برای آقای خمینی شجره هندی کشف کرده بودند. پس از انقلاب نیز بدلیل نظرات اقتصادی و سیاسی که ایشان داشت، تبلیغ کردند که زیر عمامه ایشان علامت داس و چکش وجود دارد! و حالا هم آنها که قادر به درک دلائل انقلاب 57 نیستند و پیش از آن که واقعیات را ببینند دنبال دست های خارجی می گردند تبلیغ می شود که نه فقط آیت الله خمینی انگلیسی بود، بلکه اساسا انقلاب را انگلیس ها و امریکائی ها کردند. گوشتان به این حرف ها و این تبلیغات بدهکار نباشد و مطالعات خود را پی بگیرید. باید زمینه های اجتماعی بروز و ظهور شخصیت های مذهبی و سیاسی را کشف کرد. چنان که در انقلاب 57 و انقلاب مشروطه باید چنین کرد.

 

راه توده: دوست عزیزی نظر زنده یاد طبری درباره آقای خامنه ای را ارسال داشته بود، این مطلب ایشان بصورت مستقل در همین شماره راه توده منتشر شد.

 

 

 

                        راه توده  454     18 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت