راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چند پیام

و پاسخ به آنها

 
 

 

حمید هوشور-

hamid.hooshvar@worleyparsons.com

منطق مهندس بازرگان

آیت الله خمینی در چارچوب منطق و نگاه خود پشتیبانی چپ‌‌ها را از انقلاب می‌پذیرفت؟ آیا سر دبیر این نشریه واقعا به چرندیاتی که می‌نویسد معتقد است؟ یا مثل همه سیاسیون می‌خواهد از منافع آنهایی که به او مواجب میدهند دفاع کند؟  آیا در این شاکی‌ هست که خمینی ریشه هر چه که چپ خوانده میشد را در ایران زد؟  چه کسی‌ دستور اعدام صد‌ها چاپی‌ را در سال ۱۳۶۷ صادر کرد؟ زهی وقاحت!

 

راه توده: آقای حمید هوشور که امیدواریم نام واقعی شما همین باشد. ما عین پیام شما را منتشر کردیم تا خوانندگان راه توده و شاید دوستان خود شما آن را بخوانند و بدانند ما با چه گروه از پیام نویسان و مخالفان روبرو هستیم. شما با این ادبیات و دانش سیاسی اگر از مهندس بازرگان دفاع نکنید به وی و یارانش در نهضت آزادی ایران خدمت کرده اید. با احترام کامل به شما توصیه می کنیم حداقل به خود زحمت بدهید و صفحات اول چند روزنامه بزرگ ایران را از لحظه استقرار آیت الله خمینی در تهران و اعلام مهندس بازرگان بعنوان نخست وزیر همطراز شاپور بختیار و همچنین روزنامه های بزرگ ایران در سالهای اول تاسیس جمهوری اسلامی را مرور کنید. شک نداریم که با همین مرور و اطلاعات خام اولیه ای که بدست می آورید هم دیگر به خود جسارت نوشتن این نوع پیام ها را نمی دهید.

----------------

 

مجتبی-

Mojtaba Aghamohammadi

moji.agha@gmail.com

 

خیانت تاریخی حزب وطن فروش توده  به مصدق و بازرگان (و نتایج فاجعه بار آن) کافی نبود, که هنوز هم در  تخریب بازرگان میکوشید؟ ای شرم و ننگ بر این حزب خائن که فکر کردم با حمایت از جنبش سبز دارد (به زبان بی زبانی) سرانجام  برای بخشی از گناهان نابخشودنی اش (در کمک به براندازی مصدق و بازرگان) طلب بخشش میکند. لعنت بر فاشیسم -- چه "مذهبی" چه غیر "مذهبی"

 

راه توده: آقای مجتبی. پیام شما را هم با همان استدلال که پیام آقای"هوشور" را منتشر کردیم، منتشر می کنیم. ما لحظه ای تردید نداریم که کسانی که ادبیات و استدلال و منطقشان چنین است، در صورتی که به حکومت می رسیدند و یا برسند، هیچ تفاوتی با کسانی که بنام حزب الله در جمهوری اسلامی جنایت کردند نخواهند داشت. نخست، مقاله مربوط به دلیل تهیه سلسله مقالات مربوط به مهندس بازرگان را در همین شماره راه توده بخوانید. شاید، واقعا "شاید" چیزی بیاموزید و فکری برای کم اطلاعی و کم آگاهی خودتان بکنید و از این پس، از صادر کردن احکامی شبیه احکام بالا پرهیز کنید. بجای لینک برای ما فرستادن، بروید کمی تاریخ را بخوانید و اسناد را ورق بزنید. که البته شک داریم چنین کنید و یا اگر هم بکنید تسلیم منطق و اسناد شوید. چرا که اگر دارای این روش تفکر بودید، بخاطر می آوردید که درتمام سلسله مقالاتی که درباره بازرگان منتشر کرده ایم، تمام به متن سخنرانی‌ها و بیانیه ها و نامه ها و کتاب های شخص خود او با ذکر تاریخ استناد کرده ایم و کوچکترین توهینی هم به ایشان نکرده ایم و کوچکترین اتهامی هم به ایشان نزده ایم. زشت است این ادبیاتی که بکار برده ایت. باور کنید زشت است. ما اگر نتوانیم خود از این ادبیات و این روش و این نوع تفکر فاصله بگیریم و با منطق با یکدیگر صحبت کنیم، نه می توانیم حریف حکومت کنونی شویم که دراین روش بسیار بسیار مسلط تر است و نه می توانیم آن را وادار به ترک این شیوه برخورد با مردم و مخالفان کنیم. نگاه کنید به ادبیات امثال شریعتمداری، ازغدی پور عضو شورای انقلاب فرهنگی، دکترعباسی استاد دانشگاه امام حسین سپاه، سرداران سپاه، احمدی نژاد، جنتی، مصباح یزدی، علم الهدا و دیگران و دیگران. بعنوان مخالفان این آقایان، باید مقلد ادبیات و نوع استدلال آنها شد؟

----------------

غلامرضا اعظمي- با درود وسلام و تبریک نوروزی. تلخ وشیرین پروانه شیرین لو را خواندم و اشک در چشمانم هویدا شد. من افتخار می کنم که با نشریه وزین راه توده آشنا شدم. وقتی راه توده ایران می خوانم.مردم .نامه مردم. نوید . ارمان .اذرخش .اتحاد مردم ایران.اتحاد و......برای من تداعی می شود. دکتر فرزاد حمیدی را فراموش نمی کنم که من را با تحلیل های راه توده آشنا کرد. دست شما را می فشارم به شما درود می فرستم.

راه توده: با تشکر و سپاس. لطفا اگر امکان دارد در باره دکتر فرزاد حمیدی برای ما توضیحات بیشتری بنویسید.

----------------

مهدی ایرانی-  سلام

خسته نباشید

چند وقتی هست که راه توده رو مطالعه میکنم. متاسفانه دوران حضور حزب در داخل کشور رو درک نکردم و کسی رو هم که با حزب آشنا باشه نمیشناسم. اگر امکان داشته باشه بابت سوالاتی که دارم میخواستم با یه نفر داخل کشور ارتباط بگیرم.  با تشکر

راه توده- دوست عزیز که تصور می کنیم از نسل بعد از انقلاب باشید. شما هر سئوالی دارید از همین طریق برای ما بنویسید تا در حد اطلاع خود برای آنها پاسخ بنویسیم. هر گاه فعالیت حزب در داخل کشور بصورت علنی امکان پذیر شد، حتما شما نیز با دیگر یاران توده ای آشنا خواهید شد اما در شرایط کنونی این نوع آشنائی ها را به صلاح شما و دیگران نمی دانیم.

----------------

 

 

 

                        راه توده  45    28 فروردین ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت