راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

یورونیوز، بی بی سی

و تلویزیون امریکا

بلبل ها برای گفتن

جنایات فاشیست ها

در اوکرائین لال شده اند

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 

 

در پی کودتائی که غرب با کمک نیو فاشیست در اوکرائین کرد و روسیه علیه این کودتا و اقدامات غیر قانونی که دراوکرائین انجام شد به میدان آمد. سازمان نظامی ناتو به رهبری آمریکا با ایجاد تبلیغات سر سام آور، به  روسیه چنگ و دندان نشان داد و ضمن تهدید به تحریم اقتصادی این کشور خود را آماده دخالت نظامی در اوکرائین می کند.

در روز های اخیر موج اعتراضات مردمی نسبت سیاست های مداخله گرانه آمریکا در روسیه شدت گرفته است. در مناطق مختلف اوکرائین از جمله در جمهوری خود مختار کریمه نیز ضمن به میدان آمدن هرروزه مردم، سازمان های خلقی با ایجاد دسته های مسلح، خود را برای هرگونه دخالت نظامی ناتو آماده می کنند.

در همین رابطه جمهوری خلق چین  حمایت خود را ازمردم اوکرائین و دولت روسیه اعلام کرد و ضمن محکوم کردن سیاست آمریکا از دولت این کشور خواست تا سیاستی عجولانه اتخاذ نکند.

بنا به گزارش کانال تلویزیونی "1" روسیه صد ها تن از شهروندان جمهوری "لاتویا"، که از اتحاد شوروی سابق جدا شده در پایتخت این کشور شهر "ریگا"، بعنوان علیه دخالت نیروهای خارجی در اوکرائین،  دست به تظاهرات زدند. معترضین با حمل پلاکادر های ضد فاشیستی، ابتدا به سمت سفارت فرانسه و سپس سفارت آلمان رفته و خواهان احترام به تصمیم مردم شبه جزیره کریمه، برای تعین سرنوشت خود شدند.

"تاتیانا جانوک" نماینده لاتویا در پارلمان اروپا که در جمع معترضین حضورداشت طی سخنانی گفت:

در جهان نمی توان سیاست های تبعیض آمیز و دو گانه ای را دنبال کرد و سخن از عدالت و آزادی بر زبان آورد. اگر برای شهر وندان کوزوو، اسکاتلند در انگلستان و کاتالونیا در اسپانیا شرکت در رفراندم برای تعیین نوع حکومت و سرنوشت به رسمیت شناخته شده است، چرا نباید این حق را برای مردم کریمه قائل شد؟

"ایرینا پودوسینوکا" سخنران دیگر این گردهمایی طی بیاناتی گفت:

دستگاه های خبری اروپایی و آمریکایی با دروغ و نیرنگ و با وارونه جلوه دادن حوادث اوکرائین، وظیفه ای جز فریب افکار عمومی ندارند. این وضعیت برای هیچ انسان آزاده ای قابل قبول نخواهد بود. برای آن ها مهم بر سر قدرت قرار گرفتن افراد دست نشانده خودشان مطرح است. کودتا گران نئوفاشیست مورد حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا در اکراین دست به کشتار مردم بی دفاع و مخالفین خود می زنند، قدم به قدم مکان ها و تاسیسات تاریخی با نماد های افتخار آفرین آن کشور را می سوزانند و یا تخریب می کنند اما این حوادث درد ناک در کانال های تلویزیونی و خبری اروپایی کوچک ترین بازتابی ندارد.

 

 

 

                        راه توده  44    22 اسفند ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت