راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کامیون های سلاح

همچنان به سوی

سوریه روان است

یونگه ولت چاپ آلمان - ترجمه عسگر داوودی

 
 

دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان در ترکیه آشکار می کوشد تا از افشاء و علنی شدن قاچاق انبوه سلاح های مختلف از ترکیه به داخل سوریه برای  تروریست ها جلوگیری کند.

به گزارش رسانه های خبری ترکیه روز جمعه گذشته، در رابطه با این نقل و انتقالات در مرز ترکیه ـ سوریه تعدادی زیادی از افراد پلیس دستگیر شده اند. این افراد متهم هستند که یک کامیون در حال عبور به داخل سوریه را متوقف و بازرسی کرده اند در عین حال که بنا به دستور دادستانی موظف بوده اند تا به بازرسی و کنترل کامیون مورد نظر اقدام کنند!

«جلاالدین لکه سیز» فرمانده بخش جنوبی پادگان استان «حاتای» متهم است که بار ها از بازرسی و کنترل کامیون های در حال ورود به خاک سوریه جلوگیری کرده است.

آژانس خبری «د.پ.آ» از قول روزنامه «حریت» ترکیه و کانال تلویزیونی «س. ان. ان» گزارش داده است که این نوع کامیون های دائما در حال عبور به داخل خاک سوریه، رسما تحت عنوان کالاهای کمکی به فراریان سوری داخل خاک سوریه، از طریق اسکورت تعداد زیادی از اعضاء سازمان امنیت ترکیه «میت» همراه بوده است. افراد سازمان «میت» این نوع حمل و نقل ها را «مربوط به اسرار دولتی» عنوان کرده اند.اکنون مشخص شده است که کامیون ها حامل انواع موشک و مواد مختلف انفجاری بوده اند.

در اول ماه نوامبر گذشته نیز یک کامیون حاوی سلاح و مواد منفجره دربخش جنوبی استان «آدانا» در شرایطی که مشکوک به حمل مواد مخدر بوده، لو رفته است.پرونده این موضوع نیز در دست تشکیل است.

همچنین به گزارش منشی وزارت دفاع آمریکا «فرانک کندل» از واشنگتن، درماه ژانویه امسال قرار است نابودی سلاح های شیمیائی سوریه آغاز شود. کشتی آمریکائی «کاپ ری» که برای این نوع اقدامات ساخته شده است، در دو هفته پیش رو، مسیر 10 روزه خود را بسوی دریای مدیترانه و مرز آبی سوریه، آغاز خواهد کرد.مواد سمی توسط کشتی های نروژی و دانمارکی از خاک سوریه به کشتی «کاپ ری» منتقل و تخلیه خواهد شد.به همین منظور یک کشتی بادبان دار نروژی روز جمعه حرکت خود را از بندر «لیماسول» قبرس به سوی دریای مدیترانه حرکت کرده است. سخنگوی کشتی مذکور گفته است که ما هنوز دستور لنگر انداختن در مرز آبی سوریه را دریافت نکرده ایم.

 

 

 

                        راه توده  440     19دی ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت