راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اطلاعیه بی اعتباری
که در نامه مردم منتشر شده
بنام حزب
همگام با راه کارگر
و مجاهدین خلق!

محسن.سلام- شما اطلاعیه ای را که در نامه مردم منتشر شده را دیده اید؟ درباره آن نظری ندارید که سکوت کرده اید؟

راه توده- با سلام متقابل. اگر منظورتان آن مطلبی است که خطاب به مردم ایران منتشر کرده اند و حداقل ارتباطی با مردم داخل کشور ندارد، چرا، دیده ایم و اگر سکوت کرده ایم برای حفظ آبروی حزب است. با صراحت می نویسیم که ما این نوع مطالب و موضع گیری ها را نه توده ای می دانیم و نه مربوط به حزب توده ایران و نه برخاسته از واقعیات جامعه امروز ایران. مشتی حرف های فضائی آلوده به اوهام که در پشت شعار و صفات پنهان است و غم انگیز آن که خطاب به هم میهنان گرامی هم انتشار یافته است. این نوشته در حقیقت در پی توجیه تحریم انتخابات سال 1392 است و در ادامه این توجیه، از چاله در آمده اند و افتاده اند در چاه.
جان کلامشان اینهائی است که در آن نوشته استخراج کرده و منتشر می کنیم تا قضاوت کنند که آیا واقعا اینها حرف های حزب توده ایران است؟
با به خدمت گرفتن صفات دهان پرکن، هرگز نمی توان ناتوانی درک شرایط ایران و تحلیل رویدادهای آن را جبران کرد. اگر چنین بود، تفسیرهای مجاهدین خلق را جبران کرده بود. این حرف ها نه در میان مردم جائی دارد و نه فعالان سیاسی داخل کشور برای آن تره خرد می کنند. این نوع نوشته ها جز خدشه وارد کردن به اعتبار حزب توده ایران نتیجه ای ندارد. بگذریم که نویسندگانش هم اعتباری ندارند.

«هم میهنان گرامی! نشستِ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران، درودهای رزمجویانهٔ خود را به شما مردم شریف، ‌رزمنده، و آزادی‌خواه ‌که با وجود همه دشواری‌های اقتصادی و ناهنجاری‌های آزاردهندهٔ اجتماعی، همچنان به پیکارتان بر ضد استبداد و واپس‌گرایی ادامه می‌دهید، تقدیم می‌کند.
نزدیک به یکسال و نیم از آغاز کار دولت ”تدبیر و امیدِ“ حسن روحانی،‌ که با قول ترمیم تخریب‌های هشت سالهٔ دولتِ برگماردهٔ احمدی نژاد، روی کار آمد، می گذرد. ادامهٔ بحران اقتصادی‌ اجتماعی و فضای تنگ‌ تر‌ شدهٔ فعالیت سیاسی در کشور، نشانگرِ این واقعیت است که دولت حسن روحانی، به ‌رغم برخی تفاوت‌ها در اعضای کابینه‌اش، ‌تمرکزِ توانش برای ترمیم روابط و سازش با آمریکا، و شیوهٔ مردم ‌فریبانه برای کم و بیش ارائهٔ همان سیاست‌های گذشته، ‌برنامه یی برای تغییر وضعیتِ فاجعه ‌بار کنونی را دنبال نمی‌کند و از این روی، نتیجهٔ این سیاست‌ها، همچون هشت سال گذشته، به عمیق‌تر شدنِ درهٔ میان فقر و ثروت،‌ ادامهٔ بیکاری میلیون‌ها ایرانی و به ‌زیستنِ ده‌ها میلیون شهروند میهن ما زیر خط فقر منجر خواهد شد. ادامهٔ جو خفقان و تشدید فشار بر روزنامه‌نگاران، وبلاگ نویسان، و فعالان جنبش‌مدنی، درحالی که زندان‌های کشور همچنان از زندانیان سیاسی و عقیدتی پر است، و نیز ادامهٔ حصرِ رهبران جنبش‌سبز تا ”توبه کردن“ آنان، نیز نشانگرِ این واقعیت است که قول‌های داد‌ شده در زمینهٔ احترام به حقوق شهروندان نیز مدعیات پوچی است که به تحقق آن‌ها امیدی نباید بست.
کمیتهٔ مرکزی حزب ما، در نشستِ اخیرش، ضمن بررسی رویدادهای دههٔ اخیر،‌کودتای خشن و خونین انتخاباتی سال ۸۸ ، و همچنین مهندسیِ انتخابات سال ۹۲ و درمجموع، شیوه‌های گوناگونی که حاکمان کنونی برای ادامهٔ حیات‌ حکومتشان به‌کار گرفته‌اند، بار دیگر تأکید کرد که: ‌روند کودتای انتخاباتی ۸۸ و انتخابات مهندسی‌ شده سال ۹۲، نمونهٔ روشنی از عملکرد بغرنج و برنامه‌ریزی‌شدهٔ مرتجعان حاکم برای طولانی‌تر کردنِ مدت ‌زمان ادامهٔ ”نظام اسلامی“ است. هدف هم ادامهٔ رژیم ولایت فقیه است.
رویدادهای شش ماه گذشته (ظاهرا منظور یکسال و نیم گذشته است) نه ‌تنها نشانه ‌ای‌ از عملی شدنِ قول‌های داده‌ شده به‌ همراه ندارد، بلکه سیاست‌های کلان اعلام شده از سوی دفتر رهبر رژیم دربارهٔ کنترلِ جمعیت، خشونتِ گسترده بر ضد زنان کشور زیر شعار مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی و ”نهی از منکر“ و همچنین تلاش‌های مجلس شورای‌اسلامیِ مزدورانِ ارتجاع، برای خانه نشین کردن زنان میهن ما...
با پیکار دلیرانه ‌تان در امواج خروشانِ اعتراض‌های عظیم مردمی باید آمادهٔ مبارزه عمومی با رژیم ولایت‌فقیه شد. حمایتِ ”همه جانبه“ از این یا آن دولت و یا شخصیت‌های سیاسی‌اجتماعی‌ای که به طردِ رژیم ولایت‌فقیه باور ندارند، نتیجه‌اش همین وضع دهشتناکی است که مردم ما در دو دههٔ گذشته با آن رو به‌رو بوده‌اند. ..»

بقیه نامه ها و پیام های خوانندگان و پاسخ ها راه توده را در همین شماره راه توده می خوانید.

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  484   20 آذرماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت