راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مقاله راه توده

و یادداشت

فرخ نگهدار

 

یکی از بحث انگیزترین سرمقاله های هفته های اخیر راه توده، سرمقاله راه توده شماره 467 با عنوان "جهان به دو جبهه تقسیم می شود. ایران در کدام جبهه باید بایستد؟" بود. جدا از پیام هائی که ما دریافت کردیم و سئوالاتی که پاسخ آنها را دادیم، آقای نگهدار دبیراول سابق سازمان فدائیان اکثریت نیز در فیسبوک خود پاسخی به این سرمقاله داده بود و پیام هائی نیز شماری از خوانندگان فیسبوک ایشان در تائید نظر وی نوشته بودند. اکنون بیش از یکماه از تاریخ انتشار راه توده 467 و آن سرمقاله می گذرد. حوادث زیادی در منطقه و در ایران روی داده است. از جمله "حضور داعش در عراق"، تحریم روسیه به بهانه حوادث شرق اوکرائین، تلاش ناتو برای محاصره موشکی روسیه و استقرار در اوکرائین و .... همچنین، مصاحبه وزیر خارجه روسیه در آستانه تشکیل اجلاس پیمان شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان که در آن یک هیات از ایران به سرپرستی حسن روحانی شرکت کرده است. وزیر خارجه روسیه از اعلام آمادگی ایران برای عضویت در پیمان شانگهای و آمادگی رهبران این پیمان برای پذیرش این خواست سخن گفته است. در تهران وسیع ترین اجلاس مشترک روسیه و ایران از 8 سپتامبر جاری جریان دارد که جزئیات خبری آن را خوانندگان این یادداشت می توانند روی سایت های خبری دنبال کنند. ما نه می گوئیم پاسخ آقای نگهدار را تائید کنید و نه می گوئیم سرمقاله را توده را در چشم بسته بپذیرید. توصیه ما اینست که حوادث و رویدادها را با دقت دنبال کنید. همین!
مقاله مورد بحث راه توده را از روی لینک زیر می توانید بار دیگر بخوانید و نظر آقای نگهدار را هم بصورت مستقل در همین شماره راه توده منتشر کرده ایم.

http://www.rahetudeh.com/rahetude/2014/5ut/467/2jebhe.html

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  472   20 شهریور ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت