راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

زمان فکری نو در اسرائیل  فرا رسیده

یونگه ولت ترجمه عسگر داوودی

 

 

یکی از اسناد منتشرشده توسط «ادوارد اسنودن» فاش می کند: سازمان های اطلاعاتی آمریکا و متحدان امریکا زمینه تهاجم کامل اسرائیل به فلسطینی ها را فراهم می سازند.

روز دوشنبه4 آگوست اسرائیل آتش بس شکننده ای را پذیرفت اما همزمان با قبول این آتش بس نیروهای نظامی این کشور به تجاوز و کشتار در غزه ادامه دادند. در این آتش بس شکننده حتی فلسطینی ها فرصت نیافتند اجساد قربانیان بمباران های اسرائیل را جمع و مجروحان را از زیر آوار بمباران ها بیرون آورده و به بیمارستان منتقل کنند.

ارتش اسرائیل همچنان غزه را در محاصره دارد و وسائل نقلیه حامل کمک های غذائی و داروئی نیز نمی تونند وارد شهر شوند.

اردوگاه آوارگان «نصرت» هدف انواع بمب های اسرائیلی قرار گرفتند و در همان ساعات باصطلاح آتش بس در شهر «رفح» در بخش جنوبی سواحل غزه یکی از  مسئولان اصلی گروه «جهاد اسلامی» کشته شد.

بمباران مجدد مدرسه سازمان ملل در شهر «رفح» علیرغم همه اعتراضات جهانی تکرار شد. «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل این بمباران را «یک رسوائی اخلاقی» اعلام کرد و آن را «یک پرونده جنائی» برای اسرائیل نامید.

سخنان «جان آسلبورن» وزیر خارجه «لوکزامبورگ» سخنی اساسی تر از ابراز همدردی با قربانیان مدرسه سازمان ملل بود. او گفت: زمان آن رسیده که مردم اسرائیل به دولت این کشور فشار وارد آورند تا موجودیت یک کشور فلسطینی را بپذیرد. آنها حق دارند کشوری مستقل داشته باشند. در غیر اینصورت هرگز صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد.

آنچه تاکنون مشخص شده است، آنست که امریکا در کلیه تهاجم های اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین مستقیما با اسرائیل همکاری کرده است. اسناد افشا شده توسط « ادوارد اسنودن» همکار سابق سازمان  آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا NSA این ادعا را ثابت می کند.

روز دوشنبه (چهارم آگوست) «گلن گرین ولد» روزنامه نگار در سایت اینترنتی «اینترسپتر» اسنادی از مجموعه اسناد منتشر شده توسط «اسنودن» را منتشر کرد که نشان می دهد «آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا» سالها است که با ISNU سازمان نظامی ویژه «شنود و ارتباطات دور» اسرائیل همکاری کامل داشته و این سازمان اسرائیلی را بویژه در کسب اطلاعات و شنود از سازمان های فلسطینی ها پوشش داده است.

«خالد مشعل» رهبر مهاجر «سازمان حماس»  در مصاحبه خود با کانال تلویزیونی «سی.ان.ان» آمریکا این ادعای اسرائیل را که  حماس از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان «سپر انسانی» استفاده می کند رد کرد. او گفت: « غیر ممکن است حماس همیشه در همان محلی باشند که افراد غیر نظامی بی گناه فلسطینی مورد هدف قرار گرفته و کشته می شوند. »

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل تاکنون نظر سازمان ملل برای گفتگو در باره مسائل اخیر غزه را رد کرده است.

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  467   16 مرداد ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت