راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جدال انتخاباتی
در تونس
اومانیته- ترجمه الف. آذرفریتاش
 

جبهه مردمی تونس به رهبری "حمه الهمامی" در دور اول انتخابات تونس در 23 نوامبر سومین موقعیت را بدست آورد. رای دهندگان تونسی برای دوره دوم انتخابات (21 دسامبر) باید به پای صندوق های رای بروند و این بحث انگیز ترین موضوع سیاسی روز در تونس است.
جبهه مردمی تونس مخالفت خود را از یکسو با منصف المزروقی اعلام کرد و از سوی دیگر اعلام کرد که البته این به این معنا نیست که رای دهندگان به رقیب او "الباحی فائد السیسی" رای بدهند. حمه الهمامی در سخنرانی خود در روز پنجشنبه گذشته بطور مشخص منصف المزروقی را متهم کرد که کاندیدای حزب النهضه اسلامی و در نتیجه جنبش اسلامی است. علاوه بر این "حمه الهامی" به وضوع توضیح داد که المرزوقی از لیگ محافظ انقلاب "ال .پ .ار" (شبه نظامیان اسلامگرا) که مسئول حملات تروریستی و کشتار در تونس میباشند حمایت میشود. از هم اکنون و بدون وقفه این جنبش فعالیت خود را برای پیروزی منصف المزروقی در انتخابات آغاز کرده است و منصف المزروقی نیز به نوبه خود مردم را از پیروزی کاندیدای "ندای تونس" به دلیل هرج ومرج و بی ثباتی در آینده و نابودی تونس به وحشت انداخته و می ترساند. رهبر حزب جبهه مردمی "حمه الهمامی" در رابطه با نامزد حزب "ندای تونس" السیسی به رای دهندگان گفت "من بنا بر واقعیت معتقدم که در صفوف حزب ندای تونس مقامات رژیم سابق "بن علی" و مدیران سابق حزب "دمکراتیک بن علی" با وجود آنکه بعد از انقلاب بنا بر قانون اساسی این حزب منحل اعلام شده است وجود دارند. وی همچنین افزود: حزب ندای تونس هنوز مواضع خود را در صورت پیروزی، با النهضه اسلامی مشخص نکرده است. مواضع جبهه مردمی برای اعضای این حزب مشخص است: مسدود کردن راه پیروزی منصف المزروقی که اعضای حزب در این مورد باهم توافق دارند و حمایت از "ندای تونس" که هنوز اتفاق آراء رهبری حزب جبهه مردمی وجود ندارد. اکنون بخش گسترده ای از نیروهای چپ و مدنی قضاوت می کنند که السیسی رهبر ندای تونس شر کمتری برای مردم تونس است و به همین دلیل از وی حمایت می کنند. صدها تن از روشنفکران جامعه مدنی که در فرانسه و اروپا زندگی میکنند بیانیه ای را برای همبستگی با مردم تونس امضاء کرده اند که در آن تاکید شده "ما باید راه پیروزی نامزد نفرت و تجزیه المزروقی را که بطور داوطلبانه بدترین گروههای راستگرای افراطی که از خشونت برای رسیدن به اهداف خود دریغی ندارند را به عنوان متحد خود در مبارزات انتخاباتی خود انتخاب کرده است را مسدود کنیم . فردی که تلاش میکند انتخابات بشکل دمکراتیک و عادلانه برگزار نشود .
http://www.humanite.fr/tunisie-appel-du-front-populaire-barrer-la-route-marzouki-560107

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  485   207 آذرماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت