راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کاسترو 89 ساله شد!
 

فیدل کاسترو امسال 89 ساله شد و بمناسبت سالگرد تولدش نه تنها در کوبا مردم جشن ملی برگزار کردند، بلکه رهبران مترقی و انقلابی کشورهای امریکای لاتین نیز هم برای حضور دراین جشن و هم برای دیدار با کاسترو به "هاوانا" رفتند. این عکسها بمناسبت همین مراسم و همین دیدار منتشر شده است. سالگرد تولد کاسترو، همچنین همزمان شد با گشایش سفارت امریکا در هاوانا و آغاز مناسبات رسمی دیپلماتیک دو کشور. امریکا علیه هیچ انقلابی باندازه انقلاب کوبا توطئه نکرد و مردم یک کشور را تحریم نکرد و برای رهبر آن طرح های ترور توسط سازمان های جاسوسی خود به اجرا نگذاشت. کاسترو اکنون چند سالی است که رهبر کشور را به رائول کاسترو برادر خود سپرده است، اما نه مردم رائول کاسترو را رهبر انقلاب کوبا می نامند و نه رسانه های کوبا دست به چنین تحریفی می زنند. هر انقلابی یک رهبر دارد و حتی سکاندار بعدی رهبر انقلاب نیست. این بدعت عجیب و خنده دار که البته از آن بوی توطئه تحریف انقلاب می آید، تنها در جمهوری اسلامی رایج شده و رهبر برگمار شده مجلس خبرگان را رهبر انقلاب خطاب می کنند!
محمد خاتمی، در آخرین اظهار نظری که از وی منتشر شده، با توجه به نظراتی که درباره لزوم داشتن مناسبات رسمی و دیپلماتیک با امریکا می شود، بدرستی اشاره به همین مسئله کرد و گفت که از کوبا انقلابی تر کشوری نیست. آنها بی آنکه از اصول انقلابی شان عدول کنند با امریکا مناسبات رسمی دیپلماتیک برقرار کردند.

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  517   29 مرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت