راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

افشای

کودتای خزنده

در ونزوئلا

روزنامه آلمانی یونگه ولت

ترجمه عسگر داوودی

 

 

جوانان دموکرات 20 کشور جهان قرار است از بیستم ماه فوریه به منظوراعلام همبستگی با دولت و انقلاب ونزوئلا در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا گرد هم آیند. سازمان همبستگی برای انقلاب بولیواری (و.ب.د.جی) این گرد همائی را سازمان داده است. از جمله سازمان های جوانان در اروپا که از گرد همائی جوانان دموکرات بیست کشور در ونزوئلا حمایت می کند، سازمان جوانان ضد امپریالیست در آلمان است که در سال 2015 هفتادمین سال بنیانگذاری خود را جشن می گیرد. این سازمان از سال 2005 با سازمان های جوانان دموکرات کشورهای مختلف جهان، بویژه با سازمان های جوانان دموکرات کشورهای آمریکای جنوبی دارای ارتباطات مستمر است. در سال 2005 سازمان جوانان ضد امپریالیست آلمان با گردهمائی 17 هزار تن از جوانان 140 کشور جهان شانزدهمین بازی های بین المللی جوانان دموکرات در ونزوئلا را برگزار کرد.

 

هفته گذشته رئیس جمهور ونزوئلا «نیکولاس مادورو» در بیاناتی تند و خشم آلوده از برنامه ریزی ضد انقلاب ونزوئلا به رهبری آمریکا برای یک «کودتای خونین» خبر داد. او که در برنامه مراسم صد و نود و هشتمین سال تولد «ازکوییل سامرا » رهبر دموکرات و انقلابی جنگ های داخلی قرن نوزدهم ونزوئلا سخنرانی می کرد از جمله گفت:

«سامرا قهرمان و سمبل تاریخی مقاومت مردم ونزوئلا است.» آنگاه «مادورو» به طور مشخص از دخالت های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و کوشش برای بر هم زدن آرامش کشور و بی ثبات کردن دولت منتخب مردم سخن گفت. «مادورو» گفت: «جو بایدن» معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که بعنوان شخص دوم در دستگاه اجرایی آمریکا انجام وظیفه می کند، با تعداد زیادی از روسای کشورهای متحد آمریکا تماس گرفته و همکاری این کشورها را برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا خواستار شده است. ما به مردم ونزوئلا رسما اطلاع می دهیم که توطئه ای وسیع برای ایجاد آشوب در کشور کلید خورده است. اگر توطئه کنندگان از این اقدامات دست برندارند، با مقاومت ملتی مواجه خواهند شد که با تمام قدرت از موجودیت و شرف و قانون اساسی خود دفاع می کنند.

این اولین بار نیست که مادورو رئیس دولت ونزوئلا از اقدامات توطئه آمیز آمریکا علیه دولت قانونی این کشور سخن می گوید. دوشنبه گذشته  وکیل ونزوئلائی ـ شمال آمریکائی «اوه گولینگر» در مقاله ای از یک برنامه ریزی برای «کودتا در یک وضعیت خاص» در ونزوئلا سخن به میان آورد. کودتائی که به نوشته وکیل مذکور بعنوان«عملیات ویژه سازمان سیا» در حال تکمیل است. این عملیات گسترده از جمله در حال زمینه سازی در رسانه های عمومی علیه دولت ونزوئلا است. روزنامه «نیویورک تایمز» در امریکا و روزنامه «آ.ب. س» در اسپانیا ماموریت معرکه گردانی این توطئه را به عهده دارند و با زمینه سازی، برنامه مهیا سازی افکار عمومی را برای اجرای عملیات پیش می برند.

«نیویورک تایمز» تبلیغ می کند که اقتصاد ونزوئلا در حال ورشکستگی است و مردم در فروشگاهها غذا برای خرید پیدا نمی کنند. نیویورک تایمز تبلیغات سیاسی خود را بر پائین بودن قیمت جهانی نفت از جمله در ونزوئلا، دلالان مواد غذائی و عملکرد قاچاقچیان مواد مخدر در ونزوئلا متمرکز کرده است.

روزنامه اسپانیائی «ا.ب.س» نیز عملیات خود را برای بد نام کردن یکی از مسئولین اول دولت ونزوئلا متمرکز کرده است. این روزنامه در مقالات متعددی از «شخصیت شماره دو ونزوئلا » نام می برد که رئیس پارلمان ونزوئلا است. این روزنامه اسپانیائی مدعی است «دیوسدادو کابلو» رئیس پارلمان ونزوئلا، رهبر یک کارتل قاچاق مواد مخدر با نام «لوس سلوس» در داخل نیروهای نظامی ونزوئلا است! روزنامه مذکور مدعی است که اطلاعات خود را از یک مامور محافظ سابق ونزوئلائی که در امر قاچاق مواد مخدر در منطقه نیز دست دارد، بدست آورده است. فرد مذکور «کابلوس لامسی سالزارس» نام دارد که ظاهرا در ماه دسامبر گذشته به آمریکا پناهنده شده و در آنجا زندگی مرفهی در اختیارش گذاشته شده است. این شخص مدعی داشتن اطلاعاتی علیه دولت ونزوئلا، دولت کوبا، حزب الله لبنان و سازمان چریک های کمونیست «فارک» در کلمبیا است. سازمان چپگرای «فارک» بر بخش هائی از کلمبیا مسلط است.

تبلیغات رسانه های خبری غرب بویژه «نیورک تایمز» آمریکا و «ا.ب.س» اسپانیا به این ادعا ها خلاصه نمی شود. آنها مدعی هستند که اقوام رئیس جمهور سابق ونزوئلا «هوگو چاوز» توسط هواپیما های شرکت هواپیمائی «کونویسا» که یک شرکت معروف دولتی در ونزوئلا است، به قاچاق مواد مخدر در ونزوئلا و منطقه مشغول بوده اند! روزنامه های مذکور مدعی هستند که این اطلاعات را نیز از همان مامور محافظ سابق ونزوئلائی که قاچاقچی مواد مخدر نیز می باشد، کسب کرده اند. رسانه های اپوزیسیون راستگرای برانداز در ونزوئلا نیز با آب و تاب به انعکاس گسترده این ادعاها مشغولند.

 

«ویلیام بوون فلد» معاون وزیر مبارزه با مواد مخدر آمریکا کسی که فعلا مسئولیت کلیه عملیات ضد ونزوئلائی جدید را به عهده دارد با سوء استفاده از ادعا های واهی و غیر مستند یک مامورخودی و پناهنده شده به آمریکا که قاچاقچی مواد مخدر نیز می باشد مدعی است: «اعترافات سالزارس (مامور پناهنده شده به آمریکا) مدارکی هستند که نشان دهنده دلیل افزایش قاچاق مواد مخدر در ونزوئلا و منطقه است.» این گفتگو نیز توسط روزنامه راستگرای «ا.ب.س» اسپانیا انجام شده است.

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  492   16 بهمن 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت