راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

طرفداری از لغو تحریم ها
یعنی دفاع از حکومت؟

فروغ طیاری
 

با دوستی که سلطنت طلب شرمنده است، راجع به مذاکرات اتمی بحثی داشتم. نظرش این بود که بستن این قرارداد یعنی سی سال دیگر حکومت ملاها. اعتراض داشت که « تو بجای اینکه تلاش کنی که این حکومت از بنیان سست شود و فرو بریزد شادی میکنی قراردادی منعقد شده که میخ این حکومت در زمین بیشتر فرو رود».
باید به دوستانی از این دست بگویم، آیا دفاع از استقلال کشورم و اینکه ایران مستقل باشد و زیردست قدرتهای منطقه نیفتد، دفاع از ملاها است؟ ازکی دفاع از استقلال ایران شده دفاع از ملاها. دفاع از صلح اینکه کشورمان در جنگی در گیرنشود و ما را هم به روزگار عراق نیاندازند. این میشود دفاع از حکومت اسلامی؟ در تجاوز به عراق باندازه جنگ جهانی دوم برسر مردم عراق بمب ریخته شد. اگر من بگویم که جنایتکاران جهانی کشورما را زیر بمباران نبرند و از ایران یک عراق دیگر، یک سوریه دیگر، یک لیبی دیگر و یک یمن دیگر نسازند این دفاع از ملاها است؟ میلیونها ایرانی در اثرتحریم های مربوط به مسائل هسته ای بیکار شده اند .
بطور مثال در شهر اردبیل به سرمایه مردم کارخانه ذوب آهنی تاسیس شده بود. این کارخانه شده بود قلب اقتصاد منطقه، بر اثر تحریم ها این کارخانه بسته شد و ده هزار کارگر بیکارشدند. ده هزار کارگر با خانواده یعنی شصت هزار نفر در تنگنا قرارگرفتند. اگر بگوئیم تحریم ها باعث بدبختی ملت میشود یعنی داریم از حکومت دفاع میکنیم؟ تحریم ها به روحانیون حاکم و فرماندهانی که حرف های مفت می زنند و جیب پر می کنند چه لطمه ای زده؟ میخورند، میخوابند و میگردند و بچه هایشان هم در اروپا و امریکا اقامتشان را دارند و کم و کسری ندارند. در این قضیه این مردم هستند که درمانده برای نان شب شدند، خرج دوا و درمان ندارند. اگر گفته می شود جنگ نباشد، به ایران حمله نظامی نشود، تحریم نباشد یعنی داریم از حکومت اسلامی دفاع میکنیم؟ میخواهید تغییرات در ایران ایجاد کنید؟ بسیار خوب. از آزادی دفاع کنید، از جامعه مدنی دفاع کنید، حزب درست کنید، نیروی سیاسی درست کنید، حکومت را افشاء کنید، اعمال زشتش را برملا کنید، مانند کارهائی که خانم "ستوده" میکند، افراد دیگر انجام میدهند، جنبش مدنی بوجود بیاورید. حکومت را تغییر دهید و تعویض کنید. این مملکت را با مبارزه مسالمت آمیز و دموکراتیک و با جنبش های مدنی بایستی تغییر داد. این دفاع از حکومت نیست. کجا حسین شریعتمداری ( کیهان ) مصباح یزدی، علم الهدی و نیروهای لرزان در حکومت اسلامی آرزوی ایرانی مستقل و غیروابسته دارند؟ بایستی به مردم گفت اینها یک مشت آدم خود خواه، جنایتکار، بیرحم و سلطه جو هستند. اینها تحمل مخالفان خودشان را ندارند و فقط از طریق حذف مخالفان خود را به مردم تحمیل میکنند، درست در زمانی که انقلاب داشت از محروم ترین اقشار جامعه برای بسیج، سپاه و جهاد سازندگی نیرو جمع آوری میکرد گروهها و احزاب سیاسی داشتند برای هژمونی توی سر و کله یکدیگر میزدند.
امروز که ایران نشسته و با شش قدرت جهانی چانه میزند زور همان توده های پائین ملت است که پشتش را دارد. هنوز توده های پائین زورمندند، غریزه مردم کشورما خیلی قوی است. هرکاری که دارد انجام میشود در اثر فشار مردم است. وقتی که آقای خامنه ای میگوید که « رای حق الناس است»، نظرش قطعأ این نیست. این فشار توده های پائین جامعه است که مجبورش میکند. انقلاب ما یک عنصر زنده است. انقلاب یک پروسه است. افت و خیزهای فراوان دارد . انقلاب ما نمرده ، سعی کرده اند آنرا در نطفه خفه کنند ولی سرش زنده است و قلبش میزند. قلب انقلاب همان مردم داخل کشورند، مبارزه شان مبارزه واقعی است. نیروهای خارج کشور اگر بخواهند جدا از مردم گام بردارند، به سرنوشت مجاهدین دچار خواهند شد و یا مانند رضا پهلوی و همراهانش از طرف مردم ایران دفع خواهند شد. من به انقلابی که کردیم باور دارم. از میانه راه به توسط غرب دزدیده شد؟ صد البته .
مگر اینها با مصدق، با آلنده و با ... جنایت روا نداشتند، انقلاب ما را هم به امید اینکه روحانیت را در چنگشان خواهند داشت از میانه راه منحرف کردند. ولی مردم کشور ما بخصوص زنان کشورم نزدیک پایان دهه چهارم است که هم با نیروهای منحرف خارج و کشورهای خارجی و هم بانیروهای ضد بشرداخل دست و پنجه نرم میکنند. تاریخ نشان داده که هیچ انقلابی یکروزه به سرمنزل مقصود نرسیده. با تلاش مردم داخل کشورم همراهم. می بینم اگر مردم کشورم راه درستی نمیرفتند، بیش از ده سال تحریم که خود یک جنگ تمام عیاراست و کشتارش کم از جنگ نیست، هشت سال جنگ در ظاهر با عراق ولی در باطن با امریکا و هشت سال حضور منحوس احمدی نژاد که بزرگ عمامه داران پشتیبانش بود را این چنین با درایت پشت سر نمیگذاشتند. به نیروی مردم باور دارم. همان مردمی که شاه را بیرون راندند، انقلابشان را هم نجات خواهند داد. به فکر آن نیروی منسجمی باشیم که بتواند کشور را از گزند عراقی شدن، افغانستانی شدن، لیبی شدن و ............. حفظ کند. از یک ایران مقتدر، منسجم و متحد دفاع کنیم و برای آن کوشش. تاروزی که من و شما (منظورم کل مردم ایران) مانند زمان انقلاب یکی نشویم در بر پاشنه نابودی کشور می چرخد.


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 507 - 21  خرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت