راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مذاکرات
دولت چپ یونان
اروپا فشار
می آورد یونان
ایستادگی می کند

ترجمه از اومانیته- الف. آذرفریتاش

 

مذاکرات دولت چپگرای یونان با مقامات اتحادیه اروپا بدون نتیجه به پایان رسید. سخنگوی دولت یونان گابریل ساکلاردیس به نمایندگان پارلمان یونان اعلام کرد: بدون تائید و حمایت اکثریت نمایندگان مجلس دولت نمی تواند وجود داشته باشد. ما از سیاست خود در زمینه بدهی های یونان عقب نشینی نمی کنیم. ژرژ کاتروگالوس وزیر خدمات عمومی خطاب به شهروندان یونانی در مورد مذاکره با طلبکاران یونان گفت: ما به سوی یک سازش سخت اما قابل دوام می ‌رویم. ما در مذاکرات تلاش کردیم که مهلت کافی برای پرداخت بدهی یونان داشته باشیم .
این در حالی است که اکثریت یونانیان از روند مذاکرات حمایت می کنند و توافق با طلبکاران را ترجیح میدهند. عدم پرداخت بدهی ها راه خروج یونان از منطقه یورو را هموار کرده است.
روزنامه ــ آ .و.ژ ــ به یاد کدورت سالهای ساماراس نخست وزیر سابق یونان با اروپا، زمانی که هادو ویلس وزیر مالی کشور بود- مینویسد: وزیر امور مالی از طریق ایمیل به اجرای تمام الزامات غیر قابل کنترل ترویکا متعهد شد و اکنون مردم باید جریمه آن را بپردازند.
در فراسوی این افق ناپایدار ناشی از مهلت پرداخت بدهی های یونان در تابستان امسال صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا آخرین بخش وام 7.2 میلیارد یورویی به یونان به دلیل نتایج مذاکرات با یونان را به حال تعلیق در آورد. کاهش بدهی یونان بعنوان بحث اصلی یونان در مبارزه میان آتن با طلبکاران باقی‌مانده است. موضوع حل و فصل بدهی دستور روز نخست وزیر است. وی میگوید: ما باید با این مسئله مقابله کنیم و خود را پنهان نکنیم. یونانیان در انتظار یک راه حل منطقی هستند. ما نمیتوانیم طرح دولت گذشته یونان را بپذیریم زیرا این عدول از سیاست کلی دولت است. به هر ترتیب ما به سیاست های مالی خود متعهد هستیم و بار مسئولیت مالیات کارگران و شهروندان متوسط و کم در آمد را بطرف در آمدهای بالاتر قبول می کنیم.
در همین زمینه، پس از مذاکرات دولت یونان و طلبکاران، دبیر کل حزب کمونیست فرانسه "پیر لوران" گفت که الکسیس تسپرایس به سختی مقابل اجرای الزامات اروپا که طلبکاران به یونان تحمیل کرده اند ایستادگی کرد. نمایندگان اروپا در تلاش بودند الکسیس تسپراس را وادار به عقب نشینی کنند.
نماینده حزب سوسیالیست فرانسه در پارلمان این کشور نیز گفت: خروج یونان از حوزه یورو این کشور را دچار یک رکود عمیق می کند و باعٍث تضعیف اروپا می‌شود .
http://www.humanite.fr/apres-bruxelles-lincertaine-etape-parlementaire-577857


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       راه توده 509 - تیر 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت