راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تجارت پرسود

با ارگان های

کودکان در اوکرائین

ریا نووستی، انتخاب- ترجمه آزاد اسفندیاری

 

در اوج سرکوب مردم «دنباس» توسط ارتش اوکرائین "سرگئی ولاسنکو" وکیل مدافع سابق "یولیا  تموشنکو" نخست وزیر سابق اوکرائین، در مکاتبه ای با یک پزشک آلمانی از ارسال ارگان های بدن کودکان اوکرائینی به آلمان پرده برداشت.

در جنگ های اوکرائین سازمان های تبهکارانه ای بوده و هستند که با کمک دولت دست نشانده غرب  در کیف، کودکان را دزدیده  و پس از به قتل رساندن آن ها اجزای بدن آنان را در آورده  و در کشورهای دیگری بفروش می رسانند.

به روشنی می توان گفت که فرق بین نئو فاشیست های امروزی در این کشور با نازی های آلمان هیتلری که از پوست انسان‌های کشته شده آباژور می ساختند تنها در یک تفاوت تاریخی است. فاشیست ها در بدو امر سرزمین دیگران را اشغال می کردند و بی رحمانه مردم را می‌ کشتند و ارگان های برخی از آنان را برای انجام آزمایش های شرم آور بکار می بردند.  نئو فاشیست های امروزی علاوه بر قتل بی رحمانه کودکان اوکرائینی با فروش ارگان های آن‌ها دست به تجارت زده و در باره «دموکراسی» نیز لفاظی هم می کنند.

کسی در پی آن نیست که دیگران را بدون دلیل متهم به عملی تبهکارانه کند ولی در این مورد حقایق انکار نا پذیری در دست هست. مکاتبه وکیل سابق "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکرائین "اولگا وبر" جراح آلمانی و"سمن سمنچنکو" فرمانده گروهان "دونباس"، واقعیات وحشتناکی را درباره فروش اجزای بدن انسان بر ملا می کنند. جنایتی که این روزها در جنوب شرقی اوکرائین جریان دارد.

در اروپا چنین تبهکاری هائی بی سابقه نیست. "اسلوبودان دسپوت" نویسنده و مدیر بنگاه انتشارات "کسنیا" مطالب زیادی برای بازگو کردن دارد. این فرد صربی- کرواسی نژاد از تاریخ صرب های کوزوو درسال های 90 قرن گذشته آگاهی فراوانی دارد و دیدگاه خود در باره حوادث اوکرائین را در میان گذاشته که در مرکز اروپا نسل کشی بسیار وحشتناکی در دوران حاضر صورت می گیرد.

 دسپوت" می گوید: موضوع فروش اجزای بدن انسان در کتاب یاد داشت های خانم" دل پونته"  که پس از حمله نیروهای ناتو به یوگسلاوی دادستان دادگاه مخصوص رسیدگی به اوضاع آن کشور بود مطرح شده است. "دیک مارتی" قاضی و نماینده سویسی تحقیق مفصل تری انجام داده و گزارش مربوطه را به شورای اروپا داد. در این گزارش موارد فروش اجزای بدن تایید شده که پزشکان به دستور ارتش آزادی کوزوو از اسیرانی که عمدتا صرب بودند می گرفتند. این اجزاء در شرایط وحشتناک و بدون بی هوشی تهیه می شدند و از طریق یک شبکه جنایی به ترکیه و دیگر کشورها ارسال می شدند. هدف این اعمال پیوند زدن اجزای بدن به مشتریان پولدار بود. در این گزارش ثابت شده است که مقامات بلند پایه حکومتی در فروش اجزای بدن کودکان دست داشتند زیرا سازمان دادن چنین اعمالی بدون موافقت آن ها آسان نبود. انتقال اجزاء از وجود ابزار پیشرفته و انتقال  سریع آن ها به کشورهای مورد نظر و معلومات پزشگی، همگی نشان از درستی مطالب بالا را دارند. در گزارش مطرح شده، به بالا بودن تقاضا اشاره شده و به این جهت اجزاء به سرعت به ترکیه و اروپای غربی ارسال می شدند.

بدین ترتیب کاملا عادی است که در شرایط کنونی در اوکرائین وقایع مشابهی درجریان است ولی حدس زدن این که حقایق مربوطه چه وقت به گوش محافل وسیع اجتماعی برسد دشوار است. گفتنی است که افشاگری های خانم" دل پونته " انزجار خاصی را در دنیای غرب بر نیانگیخته و به نماینده "دیک مارتین" هیج سپاسگزاری و یا جایزه ای داده نشد، هر چند که او کار های مفصل  و دشواری را انجام داد و با زحمات خود دچار ریسک خطرناکی شده بود. سر انجام شورای اروپا گزارش او را خاکسپاری کرد و برپایه آن هیچ مجازاتی علیه مقامات کوزوو اعمال نشده بود ولی روشن است که آنها از چنین "تجارتی" آگاه بودند. فروش ارگان انسان دارای منافع بسیاری برای افراد متنفذ در غرب است که برای پرده پوشی آن تمام هم خود را به کار برده و بکار خواهند برد.

در هر صورت سابقه کوزوو بصورت مکتوب وجود دارد. این سابقه بطور مستند تایید شده و حقایق مربوط به آن عیان و آشکار است. نا گفته نماند در آن زمان"برنار کوشنر"که  سرپرست ناتویی کوزوو بود وظیفه داشت از کل حوادث جاری در آن سرزمین  آگاهی داشته باشد. وقتی یک خبرنگار از وی در باره فروش اجزای بدن انسان در حوزه عملیاتی او پرسید، کوشنر به او پیشنهاد کرد که به پزشک روانی مراجعه کند. این جواب نشان می دهد که غرب تا آخرین لحظه حتی با مدارک انکارناپذیر دال بر وجود این تجارت غیر قانونی و ضد بشری را رد خواهد کرد.

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  498  -  28 اسفند 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت