راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پس از حوادث تروریستی

دیدار رهبر حزب

کمونیست فرانسه

با رئیس جمهور

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

پیر لوران دبیرکل حزب کمونیست فرانسه در کانال 3 تلویزیون یکشنبه 13 نوامبر این کشور اعلام کرد: ما باید یک ائتلاف بین‌المللی تحت قیمومیت سازمان ملل متحد برای بحران سوریه و عراق و مقابله با داعش بوجود بیآوریم.

مسأله دوم اینکه فرانسه باید یک سیاست مستقل را برای حل بحران در منطقه خاورمیانه و شرق میانه دنبال کند. حوادث اخیر نتیجه دنباله روی از 15 سال منطق جنگ است. فرانسه جنگ در لیبی را آغاز کرد و ایالات متحده آمریکا دولت را سرنگون کرد و عراق را به بی ثباتی کشاند. آن زمان امریکا ادعا می کرد که این جنگ، مبارزه با تروریسم است. در نتیجه همین سیاست 15 ساله است که امروز در چنین وضعیتی قرار گرفته ایم. باید برای پیروزی بر علیه تروریسم اهداف دیگری را هم دنبال کنیم، یعنی برای یک ائتلاف بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای حل بحران کنونی تلاش و اقدام کنیم. دنباله روی از منطق جنگ نتیجه دیگری جز آنچه اکنون شاهدش هستیم ندارد. راستگرایان افراطی فرانسه ادعا میکنند که باید متحدان را تغییر بدهیم. روسیه در منطقه علیه داعش  و همچنین در اروپا (اوکرائین) می جنگد و فرانسه به همین دلیل می خواهد متحد خود را تغییر دهد! این چه معنایی میتواند داشته باشد و چه نتیجه ای خواهد داشت؟ ما باید اهداف خود را تغییر دهیم و نه متحدان خود را. یعنی بجای جنگ، برای صلح پایدار تلاش کنیم. جنگ تروریسم را تقویت می کند و ما را گرفتار وضعیت فوق العاده ای که هم اکنون در فرانسه شاهد آن هستیم. باید وضعیت کنونی را ارزیابی کنیم. رئیس جمهور و وزیر کشور در مورد اتخاذ این شرایط اضطرای  در کشور باید به مردم توضیح دهند. من مطمئن هستم که این اقدامات شرایط بهتر امنیتی را برای  کشور بوجود نخواهد آورد. این شرایط نتیجه 15 سال منطق جنگ است.

پیر لوران بعد از ملاقات خود با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه گفت: «من به رئیس جمهور ایجاد یک کمیته ویژه در مجلس برای رسیدگی و ارزیابی مجدد سیاست بین‌المللی فرانسه و نیروهای درگیر در منطقه شرق میانه را  پیشنهاد کردم و گفتم آنچه در پاریس اتفاق افتاد نتیجه شکست 15 سال جنگ در منطقه خاور میانه و شرق میانه است. شما مجبور به تغییر اهداف خود و اقدام‌های بین المللی که به آن در منطقه متعهد شده اید می باشید.»

 

 . .   http://www.humanite.fr/de-la-russie-aux-hauts-plateaux-kenyans-589748

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  52  29 آبان ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت