راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نتایج دنباله روی

اروپا از امریکا!

ریا نووستی – ترجمه  نعمت بوستانی

 

 

روز نامه "گلوبال تایمز" موضع گیری ایالات متحده آمریکا در ارتباط با مسئله جنگ زدگانی که خود را از سوریه، عراق، لیبی و برخی کشورهای افریقائی به اروپا رسانده اند نوشت:

آمریکا علیرغم نقش مهمی که در بوجود آمدن بحران و جنگ در سوریه داشته، از پذیرش جنگ زدگان و آوارگانی که تقاضای پناهندگی دارند شانه خالی می کند. چنین برخوردی حتی در میان کشورهای متحد امریکا در اتحادیه اروپا نیز با انتقاد روبرو شده است.

از آغاز موج جدید پناهجویان جنگ زده تا به حال ایالات متحده آمریکا فقط قول داده که 1500 آواره جنگی را بپذیرد. البته رئیس جمهور" باراک اوباما" دستور داده است تا شرایط پذیرفتن 10 هزار آواره و پناهجو را تا سال 2016 آماده کنند، اما این دستور مشکل امروز را حل نمی کند.

واشنگتن بعنوان" برادر بزرگتر" اروپا، قصد خود را از تحت فشار قرار دادن کشورهای غربی متحد خود، خصوصا آلمان پنهان نکرده است. بر چنین اساسی بعید به نظر نمی رسد که دولت آلمان تحت فشار افکار عمومی مردم خود راه حل های دیگری را مورد بررسی قرار دهد.

تا به حال دولت آلمان اعلام کرده که تا پایان سال جاری می تواند در مجموع  800 هزار پناهجو را بپذیرد و در صورت ادامه سیل آوارگان جنگی در سال های آینده از دیگر کشورها کمک بگیرد. در عین حال صدر اعظم این کشور"آنجلا مرکل" اعلام کرد که هجوم بی سابقه آوارگان برای رسیدن به آلمان وضعیت را در این کشور دگر گون خواهد کرد.

ظاهرا کشورهای اروپائی هنگام پذیرش همکاری با ایالات متحده آمریکا برای بی ثبات کردن سوریه و شروع جنگ در این کشور فکر نمی کردند که خود نیز قربانی نتایح این سیاست خواهند شد.

واشنگتن بعد از اشغال عراق، در بسیاری از نقاط بحرانی جهان حمایت متحدین خود را از دست داده است. این کشور به عنوان پلیس بین المللی، دیگر نمی تواند برنامه های نیمه تمام خود را در مورد دیگر کشورها به پایان برساند، زیرا موضع گیری آن در ارتباط با معضل پناهندگان در اروپا به نقش برادر بزرگتر اروپا ضربه جدی وارد کرده است.

 

http://ria.ru/world/20150914/1250395580.html 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  521   26 شهریور  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت