راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

داعش زیر نام طالبان

از تخته پرش افغانستان

به سوی ترکمنستان

روز نامه پراودا- آزاده اسفندیاری

 

 

با سرازیر شدن تروریست ها به نام طالبان به طرف استان های مرزی افغانستان و ترکمنستان، دولت عشق آباد تدابیر امنیتی ویژه ای را به مرحله اجرا گذاشته است.

روز دوازدهم آوریل عملیات وسیع نیروهای طالبان، تحت عنوان«عملیات عمر» (رهبر سابق این گروه)  در استان های مرزی افغانستان با ترکمنستان شروع شد. این نیروها تحت عنوان مبارزه با نیروهای اشغالگر آمریکایی و همپیمانان این کشور، مناطقی را در استان های هم مرز با ترکمنستان به اشغال خود در آوردند.

  در عرض چند روز گروه طالبان با  قدرت نمایی خود، بخش‌های وسیعی از استان های این کشور از آن جمله، استان قندوز و شاهراه‌های منتهی به مرز های شمالی این کشور را تحت عنوان« عملیات عمر» در اختیار خود گرفته است.

برای دولت مرکزی افغانستان از دست دادن استان های شمالی این کشور، مانند استان بدخشان و قندوز و بسته شدن راه‌های منتهی به تاجیکستان و ترکمنستان توسط طالبان ضربه غیر قابل جبرانی خواهد بود.

نبرد بین افراد منتسب به طالبان با نیروهای دولتی افغانستان، در یک کیلو متری مرزهای این کشور و ترکمنستان ادامه دارد. بنا بر اظهار نظر مقامات مرزی ترکمنستان، افراد مسلحی که در این مناطق در حال جنگ هستند مزدوران خارجی می باشند که از نظر قیافه ظاهری و لباس، به ترکمن ها شباهت دارند. (باحتمال بسیار این نیروها از ترکمن های ترکیه اند که با دولت آن کشور و داعش در سوریه همکاری دارند)

به علت نابسامانی های موجود، ترکمنستان قصد دارد برای تامین امنیت این کشور، نیرو های نظامی در مرزهای خود با افغانستان را تقویت کند تا از ورود تروریست ها به کشور جلوگیری کند.

 به همین مناسبت نیروهای زمینی و دریایی ترکمنستان تمرین‌های نظامی وسیعی را با هدف مبارزه با تروریسم در اشکال مختلف در مرزهای خود با افغانستان به مرحله اجرا در آورده است. بنا بر اهمیت این مانورها در مقابله با تروریست های وارداتی، رئیس جمهور ترکمنستان «قربان قلی بردی محمد»  با هلی کوپتر بر عملیات مانور نیروهای نظامی نظارت کرد و یاد آور شد که  برای بالا بردن قدرت دفاعی کشور باید نیروهای نظامی و انتظامی به سلاح های مدرن و تکنیک پیشرفته مجهز شوند.

برای اولین بار سرویس های خبری ترکمنستان مانور نیروهای نظامی و تجهیزات مدرن جنگی، از جمله تانک های تی 90 روسی، موشک های جدید چینی و سلاح های پیشرفته تولید بلاروس را پوشش وسیع دادند.

  دولت ترکمنستان با به نمایش گذاشتن قدرت نظامی خود بر آن است تا به تروریست ها نشان دهد که  برای حفاظت از کشور خود  و شهروندان آن تصمیم قاطعی را اتخاذ کرده است.

 

http://gazeta-pravda.ru/archive/issue/41-30392-9-20-aprelya-2016-goda/ashkhabad-gotovitsya-k-atake/

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 548  راه توده - 2 اردیبهشت ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت