راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیشنهادهای

حزب کمونیست روسیه

به دولت این کشور

گرد آوری و ترجمه-  آزاده اسفندیاری

 

 

 

با عدم کارآیی سیاست‌های داخلی دولت روسیه در سال‌های اخیر، این کشور با بحران های اقتصادی و اجتماعی بسیاری دست به گریبان است. مقاومت مدیران ارشد دولتی در برابر برنامه های رئیس جمهور این کشور جهت رشد و ترقی، همچون وزنه سنگینی مانع استفاده مطلوب از توانایی‌ها و امکانات بالقوه روسیه شده است .تحریم های غرب نیز نقش مهمی  درایجاد این مشکلات دارد.

در ارتباط با روان سازی تشکیلات اداری به منظور سرعت بخشیدن به پیشرفت جامعه و پاسخ به نیازهای اجتماعی و ایجاد تغییرات اساسی در ارگان های دولتی و امنیتی، دو هفته قبل رئیس جمهور روسیه "ولادیمیر پوتین" ده نفر از ژنرال های ارتش و شهربانی روسیه را برکنار کرد. این ژنرال ها در پست های حساسی در مناطق بحران و امنیتی از جمله مناطق شمال قفقاز خدمت می کردند.

در بعضی از استان ها و جمهوری های کشور، با پی گیری حزب کمونیست وپا فشاری مردم، تعدادی از مقامات فاسد و وابسته به الیگارشی کشور، با حکم رئیس جمهور از کار بر کنار شدند و افراد مورد منتخب مردم جایگزین شدند.

حزب کمونیست روسیه برای تغییرات اساسی به نفع مردم کشور در عمل چراغ راهنما و هدایت‌ کننده جامعه این کشور را به عهده دارد. این حزب همچنین بر این نظر است که برای برقراری صلح جهانی، روسیه می‌تواند نقش فزونتر از آنچه که امروز دارد را به عهده بگیرد. لازمه اجرای چنین نقشی داشتن ثبات سیاسی - اقتصادی داخلی و ارتشی قدرتمند است.

در سال‌های اخیر با تلاش کمونیست‌ها در پاسخ به نیاز کشور به داشتن ارتشی مقتدر و کار آمد، رئیس جمهور این کشور دستور داد تا کارخانه‌ های اسلحه سازی و دیگر صنایع پایه‌ ای زمان اتحاد شوروی مورد بازنگری و باز سازی قرار گرفته و با تکنولوژی روز احیا شوند.

حزب کمونیست روسیه با تکیه بر تجارب حکومتی هفتاد ساله کمونیست‌ها در این کشور، با داشتن برنامه‌های روشن و قابل اجرا، همواره پیشنهاد های خود را از طرق مختلف نه تنها در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد، بلکه کوشش دارد تا مقامات اجرایی کشور را به اجرای برنامه خود ترغیب کند.

علاوه براین، حزب کمونیست روسیه از اقدامات ترقیخواهانه دولت خصوصا برنامه‌های ملی که توسط رئیس جمهورابلاغ می شود پشتیبانی کرده است.

درهمین راستا، روز 16 فوریه "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست در حضور خبرنگاران گفت:

"ما، برنامه جمعبندی شده‌ ای را جهت برون رفت کشور از بحران برای رئیس جمهور، شورای امنیت ملی روسیه، همه اعضای هیات دولت و مدیران اجرایی کشور فرستادیم. درعین حال از فعالان حزب "روسیه واحد" بزرگترین حزب روسیه به رهبری نخست وزیر "مدودیف" درخواست کردیم تا در نشستی با حضور فعالان و متخصصین حزبی ما در مورد برنامه مورد اشاره در همه سطوح بحث و مذاکره شود."

رهبر حزب کمونیست ادامه داد:

"با اجرای برنامه حزب ما، قدم‌های اساسی برای برون رفت کشور از بحران های جاری برداشته خواهد شد."

در فراز دیگری، زوگانف پیشنهاد داد برای تامین درآمد کشور و اختصاص بودجه بیشتر برای هزینه‌ های دولت، سه اقدام اساسی انجام شود:

1- تمام منابع خام و طبیعی کشور ملی شوند.

2- تولید الکل و دخانیات در انحصار دولت قرار گیرد.

3- محدودیت شدید برای خروج ارز از کشور اجرا شود.

 

( سایت حزب کمونیست روسیه و خبر گزاری ریا نووستی)

 

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetude

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 542 راه توده - 6 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت