راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سپاه نمی گوید

دولت که می تواند

معرفی کند آمران

حمله به سفارت

عربستان را

 

 

اعدام شیخ نمر، حمله به سفارت عربستان و بدنبال آن قطع و کاهش روابط عربستان و شماری از کشورهای متحد آن با ایران در هفته گذشته به نشانه دیگری از بن بست سیاست های راستگرایانه و افراطی در کشور تبدیل شد. تا جایی که حتی شماری از شخصیت های دست راستی و به اصطلاح "اصولگرا" این حمله را کار افراد نفوذی و گاه خود عوامل عربستان اعلام کردند. در آخرین واکنش‌ها سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران در گفتگو با یکی از وبسایت های وابسته به سپاه این حمله را "بسیار غلط و اشتباه" خواند و آن را "کاری کاملا سازماندهی شده" توصیف کرد و افزود: "اطمینان داریم که این کار توسط نیروهای مومن و حزب اللهی صورت نگرفته" است.(میزان نیوز)

در اینکه این حمله "کاری کاملا سازماندهی شده" در راستای منافع عربستان و ارتجاع منطقه و به ضرر ایران بود کسی تردید ندارد. بحث آن است که اگر سخنان فرمانده سپاه تهران از سر دغلکاری نیست، در آنصورت یافتن سرنخ های این حرکت سازماندهی شده کاری دشوار نیست. حضور بسیج دانشجویی که زیر نظر سازمان بسیج سردار نقدی فعالیت می کند و تدارکات جریان های سازماندهی شده عماریون وابسته به مهدی طائب در حمله و آتش سوزی سفارت عربستان بر کسی پوشیده نیست. همانطور که همکاری نیروی انتظامی و نقش اطلاعات سپاه در این حرکت پنهان نیست. همانگونه که جریان رسانه ای اطلاعات سپاه از همان نخستین لحظات به بلندگوی این حملات تبدیل شد. مثلا وبسایت "تسنیم" وابسته به اطلاعات سپاه در نخستین گزارش خود در همان لحظات حمله به سفارت نوشت: "سفارت عربستان در تهران در پی شهادت آیت الله شیخ نمر مورد خشم مردم انقلابی قرار گرفت. مردم به صورت خودجوش و با به نمایش گذاشتن خشم خود و با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند ".  

"جهان نیوز" نیز در همان ساعت چنین نوشت: "سیل مردم تهران امشب با تجمع در مقابل سفارت عربستان انزجار خود را از اقدام شنیع حکومت سعوی نسبت به اعدام شیخ نمر ابراز داشتند." جهان نیوز ضمنا تصویری را منتشر کرد که فردی را با پرچم عربستان که از سفارت این کشور پائین کشیده شده بود نشان می داد.

در همان لحظات وبسایت زنجیره ای دیگری بنام "چغادک نیوز" نوشت: "سفارت عربستان واقع در نیاوران تهران در پی شهادت آیت الله نمر، مورد خشم مردم انقلابی قرار گرفت. مردم به صورت خودجوش و با به نمایش گذاشتن خشم خود و با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند." همین وبسایت نخستین عکس ها را که از داخل سفارت گرفته شده و داخل طبقات آن را در حال آتش سوزی نشان می داد منتشر کرد.

اگر مسئولان مستقیم تسنیم و چغادک نیوز برای مردم شناخته شده نیستند، برای فرمانده سپاه تهران حتما شناخته شده اند. جهان نیوز را هم می دانیم که زیر نظر سردار زاکانی رئیس کمیسیون سابق ضد برجام در مجلس و از دشمنان قسم خورده حسن روحانی قرار دارد.

بنابراین همین سرنخ منتشرکنندگان این عکس ها اگر دنبال شود یافتن ردپای عوامل حمله به سفارت عربستان کاری دشوار نیست. مشکل در اینجاست که اصولا عزمی برای این کار وجود ندارد چرا که آنها عده ای مامور بودند که طبق دستور عمل کردند. اگر کار به دستگیری و محاکمه آنها کشیده شود در آنصورت مانند حمله کنندگان به علی مطهری نام فرماندهان و آمران خود را بر زبان خواهند آورد و دست های پشت پرده این حملات معرفی خواهند شد.

از سوی دیگر اکنون که پیآمدهای ضدملی حمله به سفارت عربستان تا آنجا بر مردم کشور ما آشکار شده که حتی بسیاری از عناصر راست و فرمانده سپاه تهران نیز ناگزیر شده است که حمله به سفارت عربستان را اقدامی زشت، اشتباه و سازماندهی شده معرفی کند، زمینه برای ورود با قدرت تر دولت روحانی به عرصه پیگیری، شناساسی و معرفی عوامل این حمله فراهم شده است. هرچند که این ورود به معنای برخورد با این عوامل نخواهد بود ولی آگاهی مردم را به دست های پشت پرده ای که ایران را بسوی جنگ و حوادث بزرگ ضد ملی می برند عمیق تر خواهد کرد. این شاید تنها دستآوردی است که از این حوادث ممکن است نصیب مردم ایران گردد.

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 535 راه توده - 13 دیماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت