راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

10 گام

برای زندگی بهتر

در روسیه

روزنامه پراودا

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

 

ماه سپتامبر سال جاری، انتخابات پارلمانی سراسری در روسیه فدراتیو بر گزار خواهد شد. به همین مناسبت روز بیست و ششم ماه مه، حزب کمونیست این کشور جهت بررسی و بالا بردن کیفیت عملکرد فراکسیون های خود در مجلس نمایندگان فدرال و ایالت ها، دومین کنگره سراسری با شرکت نمایندگان حزب  در مجلس قانون گذاری این کشور را در مسکو برگزار کرد.

کنگره نمایندگان با سخنرانی گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست شروع به کار کرد. او در سخنرانی  خود گفت:

بدون سرزمین مادری، نام و گذشته ما به فراموشی سپرده می شود. این روز ها ابرهای تیره و تار فضای کشور را فرا گرفته است. کشور با بحران اقتصادی و مالی به شدت درگیر است. سازمان نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان خود، در اطراف مرزهای ما بی وقفه با جدیدترین تکنیک های جنگی در حال مانور و قدرت نمایی نظامی می باشد. در خاورمیانه شعله های جنگ های تروریستی همچنان شعله ور است. ما در چنین شرایطی بدون آمادگی همه جانبه برای ادامه بقاء، توانایی نخواهیم داشت. ماندگاری ما مستلزم تبدیل شدن به کشوری است قدرتمند. قدرتمندی ما زمانی صورت خواهد گرفت که بر مشکلات مالی، اقتصادی و سیاسی جامعه روسیه فائق شویم. واقعیت های زندگی و تاریخ به ما حکم می کند تا به درک علمی زمان و دانش و آگاهی  روز مجهز گردیم. در این صورت توانایی آن را خواهیم داشت تا بر مشکلات چیره شده و به جای شایسته خود در جامعه جهانی دست یابیم. برای تحقق چنین امری حزب ما برنامه مشخصی بنام " ده گام برای زندگی مناسب" ارائه کرده است. این برنامه با مشورت تعاونی های کار و انجمن های مردمی روسیه تهیه شده و مورد تائید انجمن جهانی اقتصادی اورله قرار گرفته است. این برنامه قرار است توسط نمایندگان و  کاندیداهای مورد نظر حزب کمونیست در نشست های بعدی کنگره مورد بحث قرار گیرد.

 سخنران بعدی کنگره "ایوان ملینکف"، معاون اول رهبر حزب کمونیست و معاون اول رئیس مجلس فدرال روسیه بود. ملینکف در سخنرانی خود اشاره کرد که در سالهای اخیر حزب ما از توانایی درونی قابل توجهی برخوردار شده است و مورد استقبال شهروندان کشور قرار گرفته است. اگر در سال 2003 حزب کمونیست در مجلس فدرال 52 نماینده و در دیگر ایالات 310 نماینده داشت این رقم در سال 2016 به ترتیب 92 و 417 نماینده تغییر کرد. بنا بر این حزب از نظر سیاسی موقعیت موفقیت آمیزی برای مبارزات انتخاباتی دارد.

همواره  نمایندگان ما مورد پرسش قرار میگیرند که چرا در مجلس در اقلیت هستند و توانایی تغییرات در قوانین را ندارند، در حالی که اساس، شمار افراد نیست، بلکه مهارت و توانایی در انجام کار است. نمایندگان حزب در شعبه ها و فراکسیون های پارلمان، ارگان های قانون گذاری پارلمان با ارائه برنامه وظائف خود را به نفع مردم  انجام میدهند. در برخی از ایالت ها برنامه ارائه شده توسط فراکسیون های حزبی به تصویب رسیده و به اجرا درآمده است.

ما نیرویی هستیم که میتوانیم در مقابل خواست خلق های روسیه با اتکاء به تجارب گذشته و برنامههای روشن خود پاسخگو باشیم. در صورتی که مردم به نمایندگان حزب کمونیست اعتماد کنند و اکثریت پارلمانی را به دست آوریم، تضمین می کنیم که سیاستهای اجتماعی و اقتصادی کشور در جهت اعتلای عدالت اجتماعی تغییر یابند و قادر خواهیم بود تا کشور را بر اساس قوانین اقتصادی سریعاً از نوسان های بازار نفت  رها سازیم.

 "دیمیتری نوویکف"  یکی دیگر از معاونان رهبر حزب کمونیست و نماینده فراکسیون این حزب در پارلمان نیز با اشاره به سخنرانی باراک اوباما که در روزنامه واشنگتن پست منشر شده است گفت: رئیس جمهور آمریکا صراحتاً بیان کرده است که "قوانین تصویب شده توسط ایالات متحده آمریکا را باید دیگر کشورها به مورد اجرا در آورند". برای مقابله با توسعه طلبی آمریکا کشور ما نیازمند اقتصادی قدرتمند و جامعه ای منسجم و مطلوب می باشد. روند امروزی سیاست اجتماعی و اقتصادی ما قادر نخواهد بود تا با کشوری که از نظر اقتصادی قوی و حالت تهاجمی دارد مقابله کند. در حال حاضر سه چهارم از مردم کشور ما در فقر به سر میبرند. با توجه به چنین شرایطی بازبینی سیاستهای اتحاد شوروی در سالهای دشوار ساختمان سوسیالیسم بسیار آموزنده است. در آن سالها حزب توانست با توسل به عدالت اجتماعی وحدت مردم را حفظ کند و بر ناملایمات پیروز گردد.

یکی دیگر از سخنرانان کنگره نمایندگان پارلمان، "یوری آفونین"، عضو رهبری حزب کمونیست و نماینده پارلمان روسیه بود که در بیانات خود گفت: وحدت سازمانی حزب در مقایسه با سالهای گذشته از استحکام بیشتری برخوردار است. هر سال حدود 30 هزار عضو جدید از نیروی جوان جامعه به صف حزب کمونیست می پیوندند و دست در دستان رفقای مسن تر خود برای سوسیالیسم و بازگشت سیستم اقتصادی اتحاد شوروی مبارزه میکنند.

از دیگر ابتکارات حزب کمونیست آمادگی سازمان جوانان (کمسومول) است که قرار است به مناسبت صد سالگی انقلاب کبیر اکتبر فستیوال جوانان و دانشجویان در سراسر روسیه را برگذار کند. برنامه برگذاری فستیوال سراسری جوانان و دانشجویان کشور توسط حزب کمونیست مورد پشتیبانی حکومت نیز قرار گرفته است. 

 

http://gazeta-pravda.ru/archive/issue/56-30407-27-30-maya-2016-goda/kprf-otvetstvennaya-sila/


تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 554 راه توده - 13 خرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت