راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جمهوری بلاروس

در کنار دولت

و مردم سوریه

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

روز بیست و یکم فوریه، در حالیکه محاصره خبری سوریه همچنان توسط رسانه های غربی ادامه دارد، رهبر حزب کمونیست بلاروس "ایگور کارپنکو" در راس یک هیات دیپلماتیک وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

این هیات ضمن رساندن کمک‌های انسان دوستانه، حامل پیام رئیس جمهور بلاروس" ،الکساندر لوکاشنکو" جهت پشتیبانی از حکومت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم جهانی بود.

طی ملاقاتی که این هیات با رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت سوریه داشت، مذاکراتی در زمینه همکاری‌های اقتصادی، وضعیت جنگی و بویژه بازسازی این کشور پس از پایان جنگ صورت گرفت.

در این دیدار رهبر حزب کمونیست بلاروس تأکید کرد:

حزب ما بر این اعتقاد است که حق هر ملتی است تا سرنوشت و نوع حکومت خود را خود تعیین کند نه دیگر دولت ها. بلاروس ها از مبارزه عادلانه مردم سوریه و دولت این کشور علیه جنگی که به آن تحمیل شد قاطعانه حمایت کرده و از هیچ کمکی به این کشور دریغ نخواهند کرد .ما اعتقاد راسخ داریم که مردم سوریه در مبارزه حق طلبانه خود پیروز میدان جنگ خواهند بود. به همین مناسبت تابلویی را که در کشور ما سمبل "روز پیروزی" است به رئیس جمهور بشار اسد به خاطر ایستادگی و دفاع از حق حاکمیت کشور خود هدیه می‌کنیم.

هیات نمایندگی بلاروس طی دیدار خود از دمشق با نمایندگان پارلمان، اعضای کمیته مرکزی حزب بعث و نمایندگات مذهبی سوریه دیدار و ملاقات کرد.

"کارپنکو"، رئیس هیات نمایندگی بلاروس در دیدار با مفتی اعظم سوریه گفت:

 در کشور شما همواره تنوعی از ملیت ها و گرایشات مختلف دینی و مذهبی وجود داشته است و در طول تاریخ، مردم شما بر این تفاوت‌ها صحه گذاشته‌ اند و برادرانه کنار هم زندگی کرده‌ اند. دولت سوریه نیز راه نسل های گذشته را ادامه می‌دهد و به همین مناسبت نیروهای سیاه اندیش به پشتیبانی برخی از کشورهای خارجی وحدت ملت و دولت شما را نشانه گرفته اند.

الکساندر پاناماریف، سفیر جمهوری بلاروس در سوریه که این هیات دیپلماتیک را در دیدار با‌ شخصیت ها و نهادهای مختلف همراهی می کرد، در فوریه سال گذشته همزمان با مسافرت وزیر امور خارجه بلاروس به دمشق و بستن قرارداد گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف و اعلام همبستگی و پشتیبانی از مردم و حکومت این کشور "چهل تن" کمک‌های انسان دوستانه از طرف دولت بلاروس به دمشق تقدیم کرد.

همچنین با همیاری دولت بلاروس در تعدادی از روستاهای اطراف دمشق، شرایط مساعدی برای اِسکان و حفاظت هزاران خانواده‌ آواره از مناطق اشغالی تروریست ها، فراهم گردید. از آن جمله امکانات زیستی برای مردم و بویژه کودکان جنگ زده و آواره.

 

http://ria.ru/syria_chronicle/20160221/1378257991.html

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 543 راه توده - 13 اسفند ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت