راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام های خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 

 

راه توده- ما معمولا پیام های چند هفته را جمع کرده و به همه آنها در یک شماره پاسخ می دهیم، اما این روش اغلب موجب می شود که برخی پیام ها که مربوط به آن شماره راه توده است که هنوز جای خود را به شماره های بعدی نداده عملا مشکل در فهم مضمون پیام ها ایجاد می کند. به همین دلیل سعی می کنیم هر هفته پیام های هفته گذشته را منتشر کنیم، اگر چه شمار آنها کم باشد.

پیش از ورود به پاسخ به پیام ها از دوستان بسیار متعهدی که برای ما آرزوی 500 شاخه گل کرده اند تشکر می کنیم و دستشان را به گرمی می فشاریم.

چندین پیام داریم که از ما درباره آمار ببیندگان و خوانندگان راه توده سئوال کرده و حتی با نام بردن از چند سایت توده ای از ما خواسته اند که آمار خوانندگان آنها را نیز اعلام کنیم. در مورد اول، یعنی شمار خوانندگان راه توده ما هر هفته در فیسبوک راه توده این آمار را اعلام می کنیم. حتی شمار خوانندگان مطالب هر شماره ای را که جای خود را به شماره بعدی می دهد. از جمله دلائل ما برای انتشار راه توده روی پیج فیسبوک اینست که در پیج آمار اعلام می شود و ما می توانیم آن را ببینیم اما در فیسبوک این امکان هنوز وجود ندارد. به محض آن که فیسبوک این امکان را فراهم کند که هم روی فیسبوک هم روی پیج آمار خوانندگان دیده شود ما فیسبوک را جانشین پیج خواهیم کرد. علاوه بر پیج و آمار بین المللی که آیکون آن در انتهای صفحه اول سایت راه توده - سمت چپ- وجود دارد و با مرورگر "اکسپلورر" قابل دریافت عمومی است، ما روی کانال تلگرام هم از آمار اعضای راه توده و شماره کسانی که مطالب آن را می خوانند آگاه هستیم. ما روی تلگرام 1485 عضو ثابت داریم.

اما در باره بخش دوم.

ما معذوریم از اعلام آمار دیگر سایت ها. بویژه روی تلگرام که همگان می توانند آن را خود ببینند. همچنان که آمار اعضای راه توده را می توانند ببینند. البته با دیدن آمار برخی از این سایت ها افسوس می خوریم که چطور انرژی خود را برخی ها بیهوده هدر می دهند و به خیال خود فعال توده ای هم هستند. باور کنید افسوس می خوریم وقتی می بینیم که مثلا 4 نفر فلان مطلب را خوانده اند که قطعا سه نفرشان، خودشان هستند و یا جمع اعضای فلان سایت روی تلگرام به 20 عضو هم نمی رسد، ولی چه کنیم؟ می بینیم و افسوس هم می خوریم و به کار خودمان ادامه میدهیم. انواع دلائل برای این عدم استقبال وجود دارد که اگر روزی، روزگاری همه دور هم جمع شدند و شدیم گزارش دقیق آن را به همراه راه حل ارائه خواهیم کرد.

-----

تقی دبیریان- باسلام- لطفاً مقاله "همدلان همیشه همزمان بوده اند" را مجدد تایپ بفرمایید. کل مقاله بهم ریخته است و غیر قابل استفاده. باتشکر از زحمات بیدریغ شما.

راه توده- با تشکر از دوست عزیز آقای دبیریان. ما یکبار دیگر این مقاله را در شماره 573 راه توده کنترل کردیم. بهم ریختگی در آن ندیدیم. گاهی برنامه های ویندوز که متفاوت است این مشکلات پیش می آید. ما با ویندوز 2007 کار می کنیم. بهرحال از توجه شما تشکر می کنیم.

 

----------------

راه توده- دوست گرامی "م- س" پیام شما در انتقاد از ما بخاطر خلاصه کردن نامه مفصل شما در باره آقای خامنه ای و تعریف از مواضع ایشان را دریافت کردیم. برای اطلاع شما و دیگر دوستان پیام نویس این نکته را یکبار دیگر می نویسیم که در این صفحه ما نمی توانیم پیامی را منتشر کنیم که حجم یک مقاله بلند بالا را دارد. ما در پاسخ به نظر شما با دقت مواضع خودمان را نوشتیم. این که ما هر سخن و موضع گیری ایشان را رد نمی کنیم و حتی اگر مواضعی درست - به زعم ما- داشته باشد را نیز منتشر می کنیم. اما این که شما نکاتی را طرح کنید که نیازمند اثبات است و آن را چشم بسته منتشر کنیم با سیاست این نشریه همخوانی ندارد. از جمله ادعاهائی که درباره به باد رفتن دلارهای نفتی در دولت خاتمی در پیام تازه خود مطرح کرده اید. ما برای نظر شما احترام هم قائل هستیم اما اجازه بدهید سیاست خود را داشته باشیم. هم در برخورد سیاسی با حکومت و هم رعایت چارچوب این صفحه و حجم پیام ها. باز هم سپاسگزاریم.

-------

منصور بهمنی سلام- نوشته اید زندیق قبل از حمله اعراب یعنی ساسانیان وجود داشته بنابر این نمیتواند شکلی از مقاوت در مقابل اعراب باشد و قبل از حمله اعراب هم، سلاح مبارزه بر علیه طبقه حاکم بوده و ربطی به عرب یا عجم نداشته است. متأسفانه من از این جمله بوی عرب ستیزی به مشامم میرسد.

راه  توده- آقای بهمنی گرامی ما بازهم به شما توصیه می کنیم متن نوشته زنده یاد طبری را با دقت بخوانید. ما چیزی ننوشته ایم بلکه ایشان نوشته و ما فقط عنوانی برای بخش هائی از آن انتخاب و منتشر می کنیم. ضمنا هر پدیده ای نه تنها ریشه در گذشته دارد بلکه از گذشته نیز بخش هائی را می گیرد. مسئله زندیقیان نیز همینگونه است و برخی روش های آنها برگرفته از دوران مانی و مانویت است که ربطی به اسلام نداشته است. بجای زود قضاوت کردن در باره یک بخش از یک نوشته دنباله دار توصیه می کنیم هم با دقت مطالب را بخوانید و هم اگر می توانید که بنظر ما قادر به این مسئله نیز در داخل کشور هستید، چاپ جدید کتاب برخی بررسی ها را از کتابفروشی های مقابل دانشگاه خریده و خود آن را با دقت و یکجا بخوانید.

----------------

MHR

دوستان عزیز- ممنون بخاطر درج پیغام بنده. تشکر می کنم اگر ایمیل من را که در پیغام نوشته ام قلم بگیرید

راه توده- ما معمولا آدرس ای میل پیام نویسان را حذف می کنیم. چقدر بهتر است که امثال شما که پیام برای ما می نویسند، یک اسم فارسی را برای پیام خود انتخاب کنند تا مجبور نباشیم از اسم ابتدای ای میل آنها استفاده کنیم.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 576  راه توده -  27 آبان ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت