راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مقابله گسترده

با فساد و اختلاس

در ارتش چین

روزنامه پراودا- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

اخیرا روز نامه های جمهوری خلق چین، از فساد مالی و اداری افسران بلند پایه ارتش آزادی بخش خلق این کشور پرده برداشتند. باور این که در پنج سال گذشته، 100 ژنرال ارتش جمهوری خلق چین، در زمان صلح و زندگی مسالمت آمیز، به اتهام فساد و رشوه خواری به دادگاه های این کشور سپرده شده اند دشوار می باشد، اما واقعیتی است انکار ناپذیر. تعدادی از افراد دستگیر شده، اعدام و یا به زندان های طولانی مدت محکوم شدند. ارتشی که در زمره نادر ارتش های آزادی بخش جهان قرار دارد.

با انتخاب سی جین پینگ، به ریاست جمهوری و رهبری حزب کمونیست چین، مبارزه با فساد و رشوه خواری خصوصا در ارتش، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. رئیس جمهور چین در کنگره نوزدهم حزب کمونیست این کشور که چندی پیش برگزار شد، فساد و رشوه خواری را خطرناکترین دشمن حزب قلمداد کرد.

 از سال 2012  که سی جین پینگ، به رهبری حزب کمونیست چین انتخاب شد، بیش از یک و نیم میلیون عضو حزب کمونیست این کشور به اتهام فساد، رشوه خواری و جرائم اقتصادی در دادگاه های این کشور محکوم شده اند. 13 هزار افسر بلند پایه، از جمله تعداد قابل توجهی ژنرال و دیگر مقامات ارشد ارتش این کشور، باتهام فساد و رشوه خواری دستگیر و باز پرسی شده اند.

تعدادی از ژنرال های متهم به فساد و رشوه خواری، قبل از حضور در دادگاه جهت محاکمه، به زندگی خود پایان دادند. چندی پیش ژنرال، ژانگ یانگ، رئیس سابق دفتر سیاسی کمیته نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، قبل از حضور در دادگاه، خود را در خانه خویش حلق آویز کرد. در سال 2014 دو دریادار نیروی دریایی چین، بعد از بازپرسی، به اتهام همکاری با ژنرال ژانگ یانگ، به زندگی خود پایان دادند. آن ها متهم به گرفتن 3.7 میلیون دلار رشوه بودند. در منزل این بلند پایگان نظامی علاوه بر رقم های میلیونی پول، مقدار قابل توجهی اشیاء قیمتی کشف شد. افراد نام برده با سوء استفاده از موقعیت خود در مبادله های تجاری شرکت داشتند و زندگی فوق العاده مرفهی برای خود مهیا کرده بودند.

نکته ایست بس روشن که اگر ژنرال ها و دیگر نظامیان در فساد و رشوه غرق شوند، نقش و حضور آنها در صف نظامیان  که وظیفه شان رزمندگی و دفاع از میهن می باشد به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

به منظور مبارزه با فساد اداری و مالی ، رهبر حزب کمونیست چین، چندین بار دست به تسویه ارتش زده است تا آمادگی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین را در دفاع از کشور ارتقا بدهد.

یاد آور می شود که نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین، تصمیم قاطعی مبنی بر بالا بردن سطح تکنولوژی نظامی، با معیار های جهانی و آمادگی رزمی هر چه بیشترارتش آزادی بخش این کشور اتخاذ شد.

 

http://gazeta-pravda.ru/issue/138-30635-12-13-dekabrya-2017-goda/korruptsionery-v-generalskikh-lampasakh/

 


 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 627  راه توده -  30 آذرماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت